Ga naar inhoud


Vliegen is langzamerhand weer mogelijk maar wie heeft hier nog zin en plezier in?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

'n Dure vakantie omdat ze 14 dagen niks krijgen + test te betalen. De Engelsen toch, ik zit in zo'n FB group. Zeker 30 berichten per dag over dat.

En geen enkele verzekering ervoor, die zwijgen .Omboeken is ook heel duur, van 500 tot 1000£ gemiddeld. 

Is al een tijdje een oranje zone met flexibele begrippen, geen rood of of groen. Een gesjoemel.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, Gerard 76 said:

Maar toch minder mensen op de ic tov maart
bron rtl

 

er wordt veel meer getest daardoor meer bekend 

 

Dat komt omdat er maatregelen zijn genomen anders zaten we nu allang weer terug bij af, in alle landen zie je nu een lijn omhoog ondanks de maatregelen. Die lijn omhoog komt vooral door mensen die lak hebben aan de rest en bewust geen afstand houden en geen masker dragen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer héél boeiend. Er komt geen centrale mondkapjes plicht is

besloten door de regering omdat niet is bewezen dat het effect heeft.

 

Maar lokaal krijgen alle burgemeesters groen licht.

 

Dus... je kan worden bekeurd om een stukje veiligheid wat niet is bewezen.

Het moet niet gekker worden.

 

We zijn nu al 3 a 4 maanden verder waarbij iedere bestuurlijke sukkel

toch wel snapt dat je minder wordt "aangestraald"? Blijkbaar kunnen

ze in de aerodynamica geen model opzetten met aerosolen...

 

Zoals de meeste weten ben ik een WTB techneut. Daarbij moe(s)t ik

vaak luchtroosters selecteren voor onder andere kantoren.

Veel fabrikanten hebben testen gedaan met luchtpatronen die de

roosters genereren met foto's vastgelegd. Daar zie je de relatie

luchtsnelheid en doordringdiepte. En echt de aerosolen worden

daarmee meegevoerd. Zeg maar een soort technische "hoestbui"

Uiteraard verschilt de snelheid van een hoestbuit t.o.v. van de

normale inblaassnelheid van een rooster maar je krijgt wel een

goed idee hoe de snelheid wordt afgebouwd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Con zei:

Dus... je kan worden bekeurd om een stukje veiligheid wat niet is bewezen.

Het moet niet gekker worden.

 

 

 

En weer de verplichting van een niet-medisch mondkapje, levensgevaarlijke ondingen van de A c t i o n dus die alleen maar Russische roulette zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiekiek, je houdt je ook niet aan de regels op sat4all inzake reclame.

 

12 uren geleden, Con zei:

Blijkbaar kunnen

ze in de aerodynamica geen model opzetten met aerosolen...

tuurlijk wel en dat hebben we ook al in enkele MIT youtube filmpjes kunnen zien die hier gepresenteerd werden.

En met mondkapje op, kun je de virussen op een aerosol wolk in een ruimte ook in je ogen krijgen die onbeschermd zijn, via via komt het ook wel op z'n plek.

heb ik zelf aangevoerd waar jij ook al op antwoorde!

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

@kiekiek, je houdt je ook niet aan de regels op sat4all inzake reclame.

 

tuurlijk wel en dat hebben we ook al in enkele MIT youtube filmpjes kunnen zien die hier gepresenteerd werden.

En met mondkapje op, kun je de virussen op een aerosol wolk in een ruimte ook in je ogen krijgen die onbeschermd zijn, via via komt het ook wel op z'n plek.

heb ik zelf aangevoerd waar jij ook al op antwoorde!

 

 

Nee, het ging mij erom dat de intensiteit afneemt, natuurlijk komt

er best wel wat aerosolen aanwaaien maar de luchtwegen die toch

het meest ontvankelijk zijn worden voor een flink deel ontzien.

Omdat de indringdiepte met een afnemende snelheid steeds lager

wordt.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat nu juist ook de clou in het hele verhaal.

Van een paar virusdeeltjes wordt je niet ziek pas als je een flinke hoeveelheid in 1 keer krijgt (grote druppels) of langdurig in een ruimte verblijft met de nodige virusdeeltjes via earosolen dan is de kans groot dat je besmet raakt.

Dus zorg je ervoor dat in een ruimte minder grote druppels en minder earosolen vrij komen door het goed ventilatie en het dragen van een mondkapje dan wordt de kans op besmetting ook lager.

 

Hoe het zit met afnemende snelheid door een filter weet ik niet of dat zo werkt, immers je blijft even veel lucht naar binnen zuigen zonder of met mondkapje en draag je een mondkapje dan zuig je krachtiger naar binnen lijkt me omdat er iets tussen zit wat filtert.

Trouwens vandaag de gehele dag (vanaf vanmorgen 6.00 uur tot 14.30 uur) vrijwel non-stop met een mondkapje op gewerkt, (wilde thuis zijn voordat het er echt heet werd) niet om besmetting te voorkomen maar om te voorkomen dat je je longen uit het lijf hoest met alle glaswol deeltjes.

Totaal geen last gehad van ademnood oid. en ook niet van de glaswol ondanks het toch vrij zware werk, wel van de hitte toen de zon flink begon te branden en ik op 8m hoog vlak onder het platte dak stond.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag van Schiphol naar London Heathrow gevlogen met BA. Op zich geen bijzonderheden te melden. Tijdens de reis gewoon een mondkapje op. Voor de rest business as usually. Wat wel op viel dat er redelijk wat vakantie toerisme aanwezig is van Tui. Op London Heathrow is het gelukkig nu wel te doen. Vroeger was het altijd een chaos en gehaast.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Het aantal besmette passagiers op Eindhoven Airport is de afgelopen twee weken bijna verviervoudigd. Sinds begin juni kwamen er 26 passagiers met corona aan op het vliegveld. Twee weken geleden ging het nog om zeven passagiers die het virus onder de leden hadden. De besmette passagiers zaten verspreid over 21 vluchten, bevestigde de GGD Brabant Zuidoost maandag na berichtgeving in het Eindhovens Dagblad.

bron: Het Parool

 

waar komen ze vandaan >> https://www.eindhovenairport.nl/nl/bestemmingen

wat je ver haalt is lekker

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 29-7-2020 om 19:24, ceesv zei:

Vandaag in Nederland + 247 besmettingen.

Het hoogste aantal op 1 dag sinds 21 mei.

 

De trend omhoog is onmiskenbaar.

 

 

En blijft stijgen.

Vandaag 485 nieuwe besmettingen in Nederland.

Of vliegen op dit moment verstandig is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist op de radio dat de meeste besmettingen jongeren betreft.

Vandaar dat een studenten vereniging in Rotterdam de leus had bedacht "niet lullen maar testen" voor hun ontgroeningsweek.

Zoon of dochterlief zal maar thuis komen om de was te laten doen, op zondag nog even een bezoekje aan opa en oma en zo de halve familie even gaan besmetten. 🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...