Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

De abonnemententerugloop bij CD is er toch ook al jaren?

 

Ik kan je logica in de tweede opmerking niet goed volgen.

Je zegt: tegen beter weten in blijven ze doorgaan met klanten wegjagen? Dus ze proberen de dalende lijn in stand te houden?

Klinkt nogal masochistisch.Eerder Digitenne.

Precies. Die dalende lijn is er al jaren omdat ze al jaren bezig zijn met de klanten weg te jagen, door steeds maar de prijzen op te drijven, en steeds maar meer beperkingen in te voeren.

Zeg ik al jaren, maar ze blijven ermee doorgaan.

Altijd maar volgens het principe redenerend van "Als er 1000 klanten afhaken, dan moeten we dat recupereren door de rest van de klanten maar weer meer te laten betalen".

 

Ik zeg ook al jaren dat als je de vrije keuze wegneemt, de klanten ook gaan afhaken, want dat is zowat de enige reden om nog voor CD of TVV te kiezen, ten minste als je keuze hebt.

En al jaren lees ik hier tegenargumenten.

Ze gaan niet weggaan, want ze hebben nu al geïnvesteerd in hun installatie.

De feiten bewijzen het tegendeel, steeds meer klantenverlies, en als reactie, nog meer de bestaande gebruikers uitpersen.

Limitatie van SIDS, bijkomende kaartjes beperken, enz. enz.

En resultaat is steeds minder kijkers.

 

 

 

CD probeert m.i. te overleven, en een simpele oplossing in de huidige markt van Nederland (en Vlaanderen) is er niet.

Een tovermiddel is er niet. Dat hebben het afgelopen jaar veel grote namen in onze binnensteden laten zien. 

 

Het zijn vaak kleine stappen om je tegen oneigenlijke concurrentie of misbruik van je product te verdedigen. Clone + en SmartWi worden niet door CD als optie aangeboden, dus ze worden geblokkeerd.

Welke stappen nog meer weten we eind deze maand.

 

Kijk eens wat Ziggo het afgelopen jaar allemaal aan vrije opties geruisloos heeft uitgefaseerd. Zelfs de smartcards. CD staat niet alleen in haar defensieve maatregelen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed, zelf zal ik er niet zoveel last van hebben, ik heb mijn abo per 31-11 om een andere reden opgezegd.

Proficiat.

Al eens aan gedacht dat november maar 30 dagen telt ?  :grin:

Hopelijk voor jou negeren ze je opzeggingsbrief niet met de argumentatie dat het niet uitvoerbaar is...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Precies. Die dalende lijn is er al jaren omdat ze al jaren bezig zijn met de klanten weg te jagen, door steeds maar de prijzen op te drijven, en steeds maar meer beperkingen in te voeren.

Kan je dat eens onderbouwen?

 

Ik betaalde al jaren hetzelfde bedrag, en ondertussen begin dit jaar zelfs 3 euro per maand prijsverlaging gehad.

 

Op mijn 2e en 3e kaart zijn ondertussen bijna alle zenders in HD te ontvangen.

 

Van beperkingen heb ik maar weinig gemerkt, 4 i.p.v 10 zenders per kaart tegelijk decoderen heeft bij ij nog nooit tot problemen geleid.

 

 

En Ziggo, Digitenne, de supermarkt en de kroeg of de belastingdienst hebben in al die jaren nooit hun prijzen verhoogd?

Canaldigitaal loopt volgens mij aardig in de pas met de ontwikkelingen in de maatschappij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dat eens onderbouwen?

 

Ik betaalde al jaren hetzelfde bedrag, en ondertussen begin dit jaar zelfs 3 euro per maand prijsverlaging gehad.

 

Op mijn 2e en 3e kaart zijn ondertussen bijna alle zenders in HD te ontvangen.

 

Van beperkingen heb ik maar weinig gemerkt, 4 i.p.v 10 zenders per kaart tegelijk decoderen heeft bij ij nog nooit tot problemen geleid.

 

 

En Ziggo, Digitenne, de supermarkt en de kroeg of de belastingdienst hebben in al die jaren nooit hun prijzen verhoogd?

Canaldigitaal loopt volgens mij aardig in de pas met de ontwikkelingen in de maatschappij.

3€ prijsverlaging?

Je bedoelt nadat je hebt gedreigd met opzeggging?

Heb het hier voldoende gelezen op het forum.

Gebruikers die heel de boel opzeggen, en dan toch iets krijgen.

Ik kijk naar de normale tarieven die iedereen betaalt, niet die exclusiefjes die sommigen weten te behalen.

 

Dat je van 10 naar 4 niets merkt, vreemd, dat was voor velen net de reden om een 2e kaart of 3e kaart aan te schaffen.

Het is trouwens niet altijd 4, het hangt nogal af van welke zenders je naartoe zapt.

 

Dat een ander ook prijzen verhoogt, dat kan zijn.

Maar op een bepaald moment wordt het toch teveel.

Op de belastingen kun je moeilijk heel veel besparen.

Abonnementen zijn rapper op te zeggen.

Je kunt het ontkennen, maar je geeft zelf toe dat het aantal abonnees in dalende lijn gaat.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, ik heb niet gedreigd met opzeggen, de mail met de korting kwam ongevraagd en onverwacht.

 

Dat je een aanbieding krijgt wanneer je opzegt is een gebruikelijk middel om toch klanten aan boord te houden, dat was 20 jaar geleden al zo wanneer je het abonnement op het dagblad opzegde.

Het is iedereen goed recht, op op die manier een voordeel te halen, maar in wezen zijn de overige abonnees daarvan de dupe.

 

Of het aantal abonnees daalt? niemand die daar iets over kan zeggen behalve Canaldigitaal, en die doen daar geen uitspraak over.

 

Wat ik wel uit eigen observatie kan zeggen, is dat het aantal kijkers via illegale payservers bestaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aardig wat doorgelezen, want dat berichtje heb ik ook ontvangen.

 

Aan het apparaat zal je ongetwijfeld mogen knutselen, waar het probleem ligt is volgens mij de software waar meestal een patent op zit, in dat geval mag je niet aan de software rommelen, maar niemand van CDS die dat achter je voordeur mag controleren. Het wordt een ander verhaal als je het apparaat moet opsturen voor reparatie, als ze zien dat er aan de software is gerommeld, dan zal de ontvanger denk ik niet gerepareerd worden wegens inbreuk op het patent van de software, maar je krijgt uiteraard wel de rekening van het nakijken.

 

Zo werkt het ook bij mobiele telefoons, als er aan de software is gerommeld door bijvoorbeeld een flash, dan is het einde garantie.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou ooit door CDS een hoofd ontvanger en 2 bij ontvangers geleverd worden, of deze draadloos of bedraad zou zijn weet ik niet, maar volgens mij zouden er zeker veel gegadigden voor zijn.

 

Nu die best mooie uitvinding nog steeds niet op de markt is, en denk ik zeker ook niet meer gaat komen, heeft CDS extra kaartjes al een tijdje geleden op de markt gebracht waar je een aardige duit voor mag betalen.

 

Ik had mij wel kunnen vinden in 1 hoofd ontvanger en 2 bij ontvangers, vooral i.v.m. dat het op 1 hoofdkaart zou werken, maar wat CDS wil is steeds meer geld in het laatje hebben, het omslagpunt is door alternatieve kaart verdelers binnenshuis te proberen te blokkeren op weg naar een enorm omslagpunt, als dat gebeurd, dan kan CDS de deuren sluiten. TVV zal meegesleept worden, mogelijk de complete M7 groep, maar CDS gaat op deze manier een enorme deuk oplopen.

 

Ik ken de Slogan nog:

 

Er zit iets moois in de lucht !!!

 

De kwaliteit was de hoogste.

 

Van beide klopt helemaal niets meer, dat weten ze bij CDS maar al te goed, want mogelijk wordt het straks, er hing iets moois in de lucht als velen een andere manier van een abonnement hebben gevonden. De schotel blijft er voor de FTA kanalen er meestal bij, want het kan nog veel mooier, bij veel buurlanden en daaromheen .

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals zo vaak verzand de discussie weer in welles/nietes en scheldpartij op CDS.....mijn inziens valt het wel mee gezien de vele kijkers buiten NL....maar dit allemaal off-topic, ik denk dat het ook zoals eerder opgemerkt te maken heeft om de oudere ontvangers voor te bereiden op de ontvangst van de fastscanlijst via 23E...zoadat 19E afgestoten kan worden....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet helemaal,

het "bijproduct" van die update is dat de ontvanger alleen nog werkt met een "echte" kaart in de kaartlezer.

 

Dit was al het geval bij sommige M7 ontvangers, een simpele reden hiervoor kan zijn dat men de software voor de verschillende ontvangers uniform gemaakt heeft.

 

Misschien toch maar even afwachten wat er gaat gebeuren en de doemscenario's nog maar even in de kast laten liggen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. Die dalende lijn is er al jaren omdat ze al jaren bezig zijn met de klanten weg te jagen, door steeds maar de prijzen op te drijven, en steeds maar meer beperkingen in te voeren.

Zeg ik al jaren, maar ze blijven ermee doorgaan.

Altijd maar volgens het principe redenerend van "Als er 1000 klanten afhaken, dan moeten we dat recupereren door de rest van de klanten maar weer meer te laten betalen".

 

 

 

 

Het is jouw interpretatie. Je blijft erin volharden zonder op de andere punten in te gaan die ik hierboven heb opgesomd.

Daarom rammelt jouw argumentatie aan alle kanten.

 

"tegen beter weten in met plezier klanten wegjagen" is een volledig ongeloofwaardige redenatie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Van beide klopt helemaal niets meer, dat weten ze bij CDS maar al te goed, want mogelijk wordt het straks, er hing iets moois in de lucht als velen een andere manier van een abonnement hebben gevonden. De schotel blijft er voor de FTA kanalen er meestal bij, want het kan nog veel mooier, bij veel buurlanden en daaromheen .

Je suggereert een beetje dat er in de landen om ons heen minder beperkingen op sat ontvangst van toepassing zijn.

Dat is natuurlijk allerminst het geval. De - meestal commerciële - aanbieders daar zijn al veel verder met het dichttimmeren van zenders en ontvangers dan CD.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hobbyisten zijn al weer aardig bezig om de dichtgetimmerde luiken open te breken.

Her en der zijn er alweer geruchten dat Sky Italië en Duitsland al weer licht geeft..

Of het waar is lijkt nog de vraag, maar deze berichten uit het verleden brachten uiteindelijk hoop en glorie..

....waar rook is , is vuur. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanderer

 

Het spijt mij zeer maar waar is gescholden op CD in dit topic? Er is kritiek geuit. Maar als kritiek uiten als schelden wordt gezien, dan is iedere gesprek op voorhand kansloos en verspilde energie.

 

Het moge duidelijk zijn dat CD tot op heden niet overloopt van klantgericht denken. Het is een bedrijf dat winst moet maken (dat is ze ook zeker gegund). Maar ook deze sw update heeft als gevolg dat klanten (die niets verkeerds doen) worden benadeeld en gedwongen worden kosten te maken. Dit is een terugkerend thema in de discussie. Niet zozeer een te hoge abbo kosten. Maar wel aanvullende kosten creatie doe er eerder niet waren (en in mijn optiek ook niet nodig zijn getuige oplossing bij concurenten).

 

Ceesv

Het is M7 zelf die doemscenario's op tafel heeft gelegd. Vanwaar die dan in de kast leggen. Is dit niet het aloude goedpraten/wegkijken? Als M7 niet tot doel zou hebben Smarwi etc te blokkeren, dan zou ze daar niet aan werken danwel een oplossing voor kunnen bedenken (passief ondersteunen ipv actief ondersteunen is een optie).

 

Eduard07

In sommige landen is men verder maar niet in alle landen. Het iedere keer maar verwijzen naar elders waar het slechter is, is makkelijk en geeft wellicht troost en maakt inschikken iets eenvoudiger. Maar het doet niets af aan de vraag of de handel en wandel van M7 correct is of dat deze klantvriendelijker kan of dat het weglopen van klanten (on)terecht is.

 

Waar ik nu naar benieuwd ben is of er na de update mensen zijn bij wie de smartwi etc niet meer werkt. Of hebben we hier met z'n allen meerdere kaarten en/of enigma bakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv

 

Je weet heel goed waar dit omgaat. Volgens eigen opgave van M7 kon je voor sw wijziging nog wel smartwi etc gebruiken en daarna niet meer. Dit is voor een zekere groep mensen (die overigens geheel binnen de wet handelen en dus zodanig ook niks aangepraat kan worden) een wezenlijke wijziging van eigenschap.

 

De door jou aangehaalde zinsnede uit handleiding geeft slechts een van de toepassingsmogelijkheden aan. Echter is niet enige legitieme beoogde toepassingsmogelijkheid van de smardcardreader.

 

Ik snap heel goed dat er een aantal goedpraters zijn van M7 gedrag. Er mag en moet zelfs gevraagd worden om begrip voor maatregelen (zoals tav com cs). Maar zie dat sommigen last hebben van tunnelvisie, waarbij ik aanteken dat tunnelvisie funest is en alleen maar je verder doet afstaan van de realiteit. Dat ik kritischer ben in deze is ook duidelijk (waarbij ook gezegd kan worden op te letten niet te kritisch te zijn). Eén ding weet ik wel met alleen goed praten van handelen red je die toko niet. Dat laatste is denk ik voor ons allen van belang en dat is hoe steun je die toko op een terechte wijze en help je ze verder.

 

Het enige wat je  overigens met goedpraten bereikt is dat er een steeds verder slinkende gebruikersgroep ontstaat die betaald voor de diensten en een steeds grotere groep illegale gebruikers ontstaat. Met als resultaat dat de hele boel op de fles gaat. Is het dan de schuld van de illegale gebruikers of moet dan ook de hand in eigen boezem gestoken worden? Ik denk het laatste. Voor alle goedpraters de vraag om hierover eens na te denken en niet zonder enig nadenken maar het gedachte gewenste geluid te roepen.

 

Joop: Door zelf een tuner van C+ aan te schaffen accepteer je ook de rest erbij. Dat men dat niet leuk gaat vinden is in dat geval jammer dan. C+ beschermt zijn eigen handel en dat is in mijn juridische ervaring helemaal kloppend, ieder bedrijf doet dat en hebben groot gelijk ben ik van mening. Sharing op welke wijze ook is een verliespost voor C+ en dat gaat uiteindelijk ons allen aan, bijvoorbeeld duurdere abonnementen moet je dan aan denken. Illegale gebruikers betalen niet aan C+ dus dat is een verliespost( wel aan de illegale server) .

Wat de steeds groter wordende illegalen betreft ben ik het niet met je eens. De hele sathandel ligt op zijn gat doordat erg veel mensen in bekabeld gebied komen en overstappen. Met andere woorden in de sathandel is geen droog brood meer te kopen en dus logisch dat C+ zijn tanende handel beschermt.

Ben nu benieuwd wat jij gaat doen, door mensen als jou worden de rechtsbijstand verzekeringen onnodig duurder en uiteindelijk bereik je niets want je hebt zelf de tuner van C+ aangeschaft en je dus volledig aan hun overgeleverd.

De hele sathandel is op zijn retour en dat is hier ook te zien de hobby zoals veel mensen het noemen gaat ook hard achteruit, tja er kan niet veel meer en dus is de grap eraf illegaal kijken is veel lastiger geworden door tegenmaatregels van C+ en ze hebben groot gelijk ook.

Sites zoals sat4all heeft op den duur geen waarde meer en zelfs dat zie je als je eens goed zou kijken, bijvoorbeeld elke dag komen hier veel leden bij maar waarom! Ze komen nooit weer terug, zo vraag ik mij af gaat het hier ook alleen maar om de reclame inkomsten en hoe meer leden des te meer inkomsten?? En zo weet ik wie had/heeft de grootste sharing server en wie was er bezig met kaartjes proggen.

Ook een ander hypocriet voorbeeld , niet praten over externe sharing alleen interne het is immers hetzelfde .

Nee de satwereld hoe mooi en illegaal het ook was is verrot en op zijn retour maar ga jij maar procederen ga je gewoon op je bek want hier kun je niet tegen vechten als eenling.

  • Like 1

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slinger

 

Ik koop een product dat vervolgens mijn eigendom is. Het eigendomsrevht en uitspraken ditaande zijn heel evident en eenduidig. Daar waar het huur of leen betreft is het anders.

 

Wat betreft interne sharing dat is legaal en geheel binnen de wet. Dat dit wordt ervaren als verliespost zegt iets over de geldhonger. Waarom wel mogelijk bij concurenten? (Hoofdabbo en meekijken op tablets en meerdere locaties in huis).

 

Het argument mbt verwijzen naar rechtsbijstandsverzekering is lachwekkend. Jij stelt dus dat je wel mag betalen als je dat product koopt maar het niet moet gebruiken als je het nidig hebt? Want dan wordt het duurder. Ik zeg niet dat je het moet gebruiken voor flut dingen (verkeerde pot appelmoes bij supermarkt). Dit gaat om een essentieel gegeven (aantasting eigendomsrecht). Mensen die wijzen op het bestaan van rechten beschuldigen van stijgende prijzen riekt naar de hang van ongezonde dominantie bij gebrek aan het hebben van gelijk.

 

Mensen hebben een M7 ontvanger gekocht omdat ze dachten een ontvanger te kopen die zou doen wat ze wilde en correct ondersteund zou worden. Dit bij gebrek aan kennis om het zelf te doen of domweg de rest niet kennen (de wereld bestaat voor een groot deel uit mensen die andere interesses hebben dan wij op dit forum). Echter ontslaat dit alles M7 niet van de plicht om binnen het Nl recht te handelen.

 

De stelling dat interne share gelijk staat aan externe share of zelfs com share laat zien dat je verrekte weinig juridische inzicht hebt in deze. Danwel je andere doeleinden hebt.

 

De opmerking mbt ledenaantallen en dit forum laat ik graag aan moderatoren over. Ik vind ze bout.

 

Al met al hier mag je het mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...