Ga naar inhoud


Nieuwe zenderpakketten : Vol en Bomvol


Noordzee

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik had exact hetzelfde idee. In eerste instantie leek het me wel wat, streamen en kijken waar en wanneer je wilt, en nog een smart card voor de settop box. Maar al dat schimmige gedoe over wat je nou kan zien als je uiteindelijk het pakket af gaat nemen en de onduidelijkheid over wel of niet een smart card en wat je daar nou mee kan. Er is in al die jaren blijkbaar bar weinig veranderd.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik door alle opstartproblemen heen lees en redelijk ben is het mij best duidelijk:
Bij Vol krijg je op de smartcard Start HD (dus zonder Fox Sports 1)
Bij Bomvol krijg je op de smartcard Familie HD

Welke zenders in Vol resp. Bomvol zitten lees je hier: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/canal-digitaal-zenderlijst-vol-en-bomvol.pdf

De zenders behorende bij Bomvol kloppen allemaal (plus Auto Motor und Sport en de zender van de maand, nu Fox Sport 4).
Welke zenders in de satellietpakketten zitten lees je hier: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/canal-digitaal-zenderlijst-tv-en-radio.pdf
En voor zover ik weet is Start HD hetzelfde als Basis HD, behalve Fox Sports 1, Stingray Brava HD en 192TV (laatste had ik niet verwacht eigenlijk).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Alex1970:


En voor zover ik weet is Start HD hetzelfde als Basis HD, behalve Fox Sports 1, Stingray Brava HD en 192TV (laatste had ik niet verwacht eigenlijk).

 

Stingray Brava HD en 192 TV zitten tegenwoordig ook weer in Start HD, Verschil tussen Start HD en Basis HD is nog maar 1 zender : Fox Sports 1 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Noordzee:

 

Stingray Brava HD en 192 TV zitten tegenwoordig ook weer in Start HD, Verschil tussen Start HD en Basis HD is nog maar 1 zender : Fox Sports 1 

 

 

Op 1-7-2018 zijn die 2 pakketten gelijk getrokken op Fox sports 1 HD na, voor die klanten die niet voor sport wilden betalen voor 3 euro meer en dan konden overstappen naar het start HD pakket.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Alex1970:

Als ik door alle opstartproblemen heen lees en redelijk ben is het mij best duidelijk:
Bij Vol krijg je op de smartcard Start HD (dus zonder Fox Sports 1)
Bij Bomvol krijg je op de smartcard Familie HD

Welke zenders in Vol resp. Bomvol zitten lees je hier: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/canal-digitaal-zenderlijst-vol-en-bomvol.pdf

De zenders behorende bij Bomvol kloppen allemaal (plus Auto Motor und Sport en de zender van de maand, nu Fox Sport 4).
Welke zenders in de satellietpakketten zitten lees je hier: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/canal-digitaal-zenderlijst-tv-en-radio.pdf
En voor zover ik weet is Start HD hetzelfde als Basis HD, behalve Fox Sports 1, Stingray Brava HD en 192TV (laatste had ik niet verwacht eigenlijk).

 

Lees dit bericht dan nog eens een keer.

 

Knipsel1.PNG

 

Hier lees ik dat Vol gelijk is aan Vol en Bomvol gelijk is aan Bomvol.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei peper:

Maak ze nu niet wakker aub

 

Het gaat hier om een aantal kanalen die tijdelijk freeview zijn. Dat is standaard op een nieuwe smartcard. In oktober is dat feest voorbij voor de VOL/BOMVOL-klanten van het eerste uur. 

Dan weten we ook pas welke zenders uiteindelijk vast te bekijken zijn op de satelliet via deze pakketten. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei jaSalta387:

Screenshot_20180915-214455.png

Dit geeft het niveau al aan: Want welke vrij te ontvangen Belgische zenders?? VRT Radio 1 en 2??

Als die medewerker nog niet eens weet dat uiteraard één, Canvas en Ketnet bedoeld worden...(zucht)

Trouwens, hoe zit het eigenlijk met de must-carry verplichting van die zenders?

Geldt dat ineens bij IPTV niet meer?

 

Maar als met de smartcard alleen de zenders te zien zijn die op de app te zien zijn, is dat dus geen ONS, Docubox, Discovery HD Showcase, Fishing and Hunting, Mezzo, Insight, Retro Music TV, één, Canvas en Ketnet.

Beetje jammer.

aangepast door Alex1970
typo

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierboven staat nu 2 keer duidelijk vermeld wat er op de kaart komt.

 

Vol is gelijk aan Vol en Bomvol is gelijk aan Bomvol op de kaart.

 

Beetje jammer is het niet want een verschil moet er zijn, doe je die 12 zenders er bij Bomvol bij dan zijn de zenders gelijk aan het Familie HD pakket en dat is dan oneerlijk want die betalen € 24.95.

 

12 zenders die niet via de app zijn te bekijken:

 

één HD, Canvas HD, Discovery Showcase HD, Insight TV HD,

Mezzo HD, ONS, DOCUBOX, Ketnet / één+ / Canvas+, Fishing and Hunting, Retro Music TV, Insight TV UHD, Hustler TV.

 

Bij de Sat pakketten zit als ik het goed heb Hustler TV wel op de app.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat Bomvol niet gelijk is aan het FamilieHD pakket anders krijg je binnenkort enorm veel boze gezichten van de mensen die de hoofdprijs betalen van 24,95. Dan zaagt CDs zijn de poten onder de eigen stoel vandaan. Wacht nog maar even af tot die vrije periode over is en kijk dan nog maar eens een keer wat er allemaal nog open gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Penthe:

Ik neem aan dat Bomvol niet gelijk is aan het FamilieHD pakket anders krijg je binnenkort enorm veel boze gezichten van de mensen die de hoofdprijs betalen van 24,95. Dan zaagt CDs zijn de poten onder de eigen stoel vandaan. Wacht nog maar even af tot die vrije periode over is en kijk dan nog maar eens een keer wat er allemaal nog open gaat.

Er is een verschil tussen vol/bomvol en de 'normale' CD pakketten: een vol/bomvol pakket kan niet uitgebreid worden met extra's zoals Film1, Ziggo Sport of Fox Sports. Een andere beperking is dat geen extra kaart(en) kunnen toegevoegd worden aan het abonnement.

 

Ook jij moet eerst jou huidige CD abonnement opzeggen om een vol/bomvol pakket aan te sluiten op hetzelfde adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja So WHAT? Of ik het nu moet opzeggen of niet CDs zal toch niet voor zelfde pakket 2 verschillende prijzen aan gaan houden, of je nu wat kunt toevoegen of niet. Mensen met een FamilieHD pakket die helemaal geen behoefte hebben aan extra pakketten betalen dan nog altijd heel veel meer. Ik geloof dit niet zo en ik denk daarom dat de gebruikers van Vol en Bomvol nog wel eens voor een verassing kunnen komen te staan na de vrije kijk periode, zoniet dan krijgt CDs enorme problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...