Ga naar inhoud


Nieuwe zenderpakketten : Vol en Bomvol


Noordzee

Aanbevolen berichten

we gaan er wel heel snel van uit dat iedereen internet heeft en ook de kennis om er mee te reilen en zeilen

maar dat Jip en Janneke gedoe is niet belangrijk voor het topic

 

waar het wel over gaat is dat je in de toekomst (nu ook al 2sid) eigenlijk niet meer mag opnemen op lokale apparatuur

en dat moet je gewoon accepteren

maar een pakket aanbieden dat elke abonnee voor loochent daarmee alles te kunnen ontvangen hier en daar op vakantie locatie is jokken

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden zei Tonskidutch:

we gaan er wel heel snel van uit dat iedereen internet heeft en ook de kennis om er mee te reilen en zeilen

maar dat Jip en Janneke gedoe is niet belangrijk voor het topic 

 

waar het wel over gaat is dat je in de toekomst (nu ook al 2sid) eigenlijk niet meer mag opnemen op lokale apparatuur

en dat moet je gewoon accepteren

maar een pakket aanbieden dat elke abonnee voor loochent daarmee alles te kunnen ontvangen hier en daar op vakantie locatie is jokken

 

Jij bent degene die er onzin bij haalt en dat doe je nu weer. Wat heeft deze hele discussie met het aantal sids te maken en of je wel of niet kan opnemen? 

 

En het valt mij al een hele tijd op dat het voor jou een sport lijkt te zijn zoveel mogelijk berichten op sat4all te posten ongeacht de inhoudt en of het iets toevoegt.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met CODX eens dat je niet reageert op mijn stelling maar compleet ongericht zit te spugen over iets wat je, overigens wel terecht, dwars zit.

 

Dat mijn stelling misschien vreemd lijkt, komt vooral uit het perspectief welke ik aanhaal. Eens een keertje niet vanuit de tante truus klant of de hardcore sat-viewer die terug verlangd naar de goede oude tijd van ongelimiteerd SID-tjes en jammergenoeg beschermde content lokaal opslaan.

Nogmaals ik vind de strategie van CD prima, laat ze vooral groter worden in hun aanbod aan meer kijkers. Heel TV-land is toch al aan het kantelen, dus dat het internet overal voor wordt gebruikt is niet meer nieuws, maar gewoon een feit.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei hermanh:

Heel TV-land is toch al aan het kantelen, dus dat het internet overal voor wordt gebruikt is niet meer nieuws, maar gewoon een feit.

juist

dat heb ik ook niet willen tegenspreken, dat beaam ik zelfs.

 

maar de kwestie is dan wel, of je achterop iemand anders zijn fiets springt... met een eigen IPTV aanbod

het FTA aandeel per Satelliet heb je altijd, nu is vol en bomvol pakket een nieuwe mix aan zenders die je moet willen in combinatie met de desbetreffende IP provider

 

de markt is weliswaar door een combo abonnement iets ruimer, maar niet breder en zeker niet goedkoper

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met je eens. Vanuit de klant is het niet direct goedkoper. (alhoewel het BOMVOL abo lekker scherp is als je het vergelijkt met ieder andere dienstverlener)

 

Wat is eigenlijk bedoelde is dat CD ter ziele gaat als het zich koste wat het kost beperkt tot 100% satelliet.

Als we kijken naar de rest van de markt van TV aanbod zijn er maar een paar partijen die echt de data leveren en de rest koop bij hun in. daardoor heb je eigenlijk helemaal geen keuze en betaal je altijd teveel.. 

Vandaar dat ik de strategie van CD applaudiseer. ze zetten IP-TV voor hunzelf op, en resellen ook. Dat geeft CD meer schaalvoordelen, hogere omzet en meer massa om uiteindelijk tegen de grote jongens te kunnen schoppen.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 is internationaal natuurlijk een der grote jongens, of heb ik me daarin vergist?

 

Als er in het verleden al berichten zijn geweest dat UHD niet echt geschikt is voor DVB-S2(x) dan is een glasvezel backbone en reeds nagenoeg perfect uitgebouwd in Nederland toch voor elke media provider de toekomst?

netflix is de grootste data "verbruiker" staat op NU.nl te lezen

hoe satelliet en lineaire TV moet gaan overleven is extreem afhankelijk van de concurrentie en daar is CD niet vooraan in de rij!

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We dwalen steeds verder van het originele topic af.

Dus als je het niet erg vind dan stop ik met een discussie die steeds verder gaat naar het eindpunt die je graag wil zien, de ondergang van CD. 

 

Weer meer on topic.. zijn er mensen die wat commentaar kunnen geven over de kwaliteit van de IP streams van VOL of BOMVOL.. (liefst als ze gecast worden naar een TV?)

Ziet het er lekker scherp uit? Hoe ziet het eruit bij een voetbal wedstrijd? (snelle beelden)

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dit nu over het pakket "VOL" en "BOMVOL"? Er is toch min of meer aangetoond dat dit qua satelliet gelijk loopt met BasisHD zonder FoxSport en FamilyHD mét FoxSport. Tevens ook de IPTV zenders die M7 aanbiedt via de MZ-101/201.

Wat de uiteindelijke streaming kwaliteit is via een x- of y device staat hier toch buiten? Zal vast geen HD streaming zijn maar gewoon SD. Zolang het maar stabiel streamed. Lijkt me veel belangrijker...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mimisiku : de vraag ging over the kwaliteit van de streams. die voor wat betreft de VOL abo's via een App lopen en niet een device die hybride live streams van satelliet plukt en opnames van het internet. Kortom ik doe een aanname dat het TV platform voor de app andere streams zal hebben. en ik ga er ook een beetje vanuit dat de meeste zenders gewoon netjes in HD zijn.

 

Maar in plaats van een stellingen voor en tegen, kan iemand die middels de app de streams bekijkt commentaar geven?

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek via de App naar de programma's van Canal Digitaal en dat was in huis uitstekend te doen op mijn iPad. De HD zenders worden gewoon doorgegeven zoals ze aangeboden worden. Ik heb op mijn iPad nooit echt 1920x1080 gezien...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uur geleden zei Tonskidutch:

waar het wel over gaat is dat je in de toekomst (nu ook al 2sid) eigenlijk niet meer mag opnemen op lokale apparatuur

en dat moet je gewoon accepteren

 

Waarom moet je dat gewoon accepteren? We dwalen wel heel erg af van de zender pakketten zo. Maar ik zie niet in waarom we moeten accepteren dat je niet meer content lokaal mag opslaan. Dan kan je dus niet meer terug kijken wanneer jij wilt, maar bepaalt de provider tot wanneer je dat kan. En dat is iets waarvan ik vind dat je dat niet "gewoon moet accepteren".

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei ceesv:

Verder krijg je na het opzeggen en afsluiten van een nieuw contract pas na 45 dagen weer satelliet ontvangst.

 

Zelfs een andere naam op hetzelfde adres zou niet gaan getuige een van de berichten in dit draadje.

 

Andere naam op hetzelfde adres gaat, weet ik uit ervaring. (wel ook andere bankrekening). Inderdaad na 45 dagen keurig de smartcard ontvangen. Moest wel eerst opzeggen vond men (niet gedaan!), omzetten was niet mogelijk, als ik het op dezelfde naam wilde.

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei hermanh:

@mimisiku : de vraag ging over the kwaliteit van de streams. die voor wat betreft de VOL abo's via een App lopen en niet een device die hybride live streams van satelliet plukt en opnames van het internet. Kortom ik doe een aanname dat het TV platform voor de app andere streams zal hebben. en ik ga er ook een beetje vanuit dat de meeste zenders gewoon netjes in HD zijn.

Kan kort zijn, de (HD) kwaliteit van de Vol en Bomvol abbo's kijkend ofwel castend vanuit de Canal Digitaal TV-app naar een Chromecast/TV (combi) ziet er niet uit. De interlacing bij HD is incompleet dus zie je bij bewegende beelden een soortachtig stroboscopisch/"knipperend" effect. Bij SD beelden is de boel compleet wollig, hoe "dieper" het beeld hoe wolliger het wordt.

 

Indien ik hierna overschakel naar bijv. naar de YouTube-app en kijk op dezelfde manier naar of via de Chromecast/TV zie ik prachtige, strakke en scherpe HD clips en/of programma's en is of zijn de SD opnames natuurlijk wel minder van kwaliteit maar niet gelijk wolliger zoals we bij Canal Digitaal wel zien optreden.

 

Kortom  Canal Digitaal kan nog veel leren van YouTube en is er nog een lange weg te gaan voordat de Live Streams gelijkwaardig zijn in kwaliteit t.o.v. YouTube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...