Ga naar inhoud


Nieuwe zenderpakketten : Vol en Bomvol


Noordzee

Aanbevolen berichten

Op 13-9-2018 om 18:59 zei Noordzee:

 

Foutje van CanalDigitaal webcare. Waarschijnlijk bedoelen ze: VOL staat gelijk aan Start-HD-Pakket (= Basis-HD-pakket minus Fox Sports Eredivisie 1)

 

Maar of dat echt zo is, weten we pas in oktober als de maand freeview voorbij is voor de eerste abonnee's van VOL. 

 

 

 

De maand freeview is voorbij. Misschien wil peper of één van de andere VOL/BOMVOL-abonnee's van het eerste uur is een duidelijk overzicht geven. 

 

Er zijn globaal drie mogelijkheden:

1. Erwin05  beweert stellig dat het zenderpakket op de kaart gelijk zou moeten zijn aan de app. (VOL is VOL en BOMVOL is BOMVOL)

Je hebt dan dit pakket op je smartcard: 

https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/canal-digitaal-zenderlijst-vol-en-bomvol.pdf 

 

2. CanalDigitaal webcare had aangegeven dat VOL gelijk zou moeten zijn aan het Start-HD-pakket en BOMVOL aan het Familiepakket. 

Het verschil met optie 1 is de zenders die niet op de app zitten zoals b.v. de Vlaamse zenders.

Bekijk deze pakket via deze link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nFzW8E3yGWfztvodjiOdrCr7ut4x68-DnvPlfCPloag/edit#gid=1272287698

 

3. Een andere zenderlijst dan genoemd in optie 1 of optie 2. 

 

Ik weet niet wat de werkelijkheid is. 

Welke abonnee op VOL/BOMVOL wil is een actuele zenderlijst (wat betreft de smartcard) plaatsen? 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met Bomvol pakket, krijg ik via de satelliet:

 

NPO 1 HD
NPO 2 HD
NPO 3 HD
RTL 4 HD
RTL 5 HD
SBS 6 HD
RTL 7 HD
Veronica / DisneyXD HD
Net5 HD
RTL 8 HD
FOX
SBS9
RTL Z
één HD
Canvas HD
Comedy Central
Discovery Showcase HD
National Geographic HD
Spike
Film Europe HD
Eurosport 1 HD (NL)
Eurosport 2 (NL)
FOX Sports 1 HD

EDGEsport HD
Disney Channel
Nickelodeon
Nick Jr.
Cartoon Network
Boomerang
Discovery
TLC
Travelxp HD
NatGeo Wild HD
Animal Planet
History HD
ID Investigation Discovery
Stingray Brava HD

192TV
ONS
NPO Politiek
NPO Zapp Xtra/NPO 1 extra

the QYOU HD
Duck TV

RTL Lounge
24Kitchen
DOCUBOX
Ketnet / één+ / Canvas+
MTV NL

TV Oranje
L1MBURG
Omroep Brabant
Omroep Zeeland
TV Gelderland
TV Oost
TV Noord
Omrop Fryslan
Fishing and Hunting
Retro Music TV

VH 1 classic
VH 1
MTV Music 24

esportsTV HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit echt zelf geconstateerd? Want het is wel erg gekopieerd van de lijst op Google Docs (exacte dezelfde volgorde, exact dezelfde schrijfwijze), inclusief de fout die er nog in stond, nl. NPO Zapp Xtra/NPO 1 extra welke helemaal niet meer op de satelliet zit en je dus niet met de kaart kan ontvangen.
Maar ook mis ik nog C-music en Hustler TV als het hetzelfde is als FamilieHD.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook voorstellen dat je aan de hand van die lijst gaat testen, zou ik ook doen, maar dan klopt nog steeds NPO 1 Extra niet, want dat kan gewoon niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Alex1970:

Is dit echt zelf geconstateerd? Want het is wel erg gekopieerd van de lijst op Google Docs (exacte dezelfde volgorde, exact dezelfde schrijfwijze), inclusief de fout die er nog in stond, nl. NPO Zapp Xtra/NPO 1 extra welke helemaal niet meer op de satelliet zit en je dus niet met de kaart kan ontvangen.
Maar ook mis ik nog C-music en Hustler TV als het hetzelfde is als FamilieHD.

Zelf geconstateerd. Gezapt door de hele CD bouquet met hulp van de Google Docs lijst. NPO Zapp Xtra is een foutje inderdaad.

 

C-Music werkt nu niet voor mij (vond ik ook een beetje vreemd). Hustler TV heeft nooit gewerkt voor mij.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, Bomvol smartcard pakket is (bijna) gelijk aan FamilieHD.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Alex1970:

Kortom, Bomvol smartcard pakket is (bijna) gelijk aan FamilieHD.

 

Waarschijnlijk volledig gelijk. 

C-music was maanden terug de zender van de maand. Na afloop van die maand waren ze vergeten om e.e.a. weer terug te zetten. We hebben daardoor met zijn allen maandenlang naar deze zender kunnen kijken. Toevallig hebben ze dit recent ontdekt, want sinds maandag zit deze zender nu dicht voor mij. 

 

Maar nu ook nog graag even een rapport van iemand met VOL. @peper: Jij misschien of iemand anders? 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb VOL:

 

NPO 1 HD

NPO 2 HD

NPO 3 HD

RTL 4 HD

RTL 5 HD

SBS 6 HD

RTL 7 HD

Veronica/Disney XD HD

NET 5 HD

RTL 8 HD

FOX

SBS 9

RTL Z

Eén HD

Canvas HD

Comedy Central

Discovery showcase HD

Nat Geo HD

Spike

Film Europe HD

Eurosport 1 HD

Eurosport 2

Disney Channel

Nickelodeon

Nick JR

Discovery

TLC

Nat Geo WILD HD

History

ID

Stingray BRAVA HD

192 TV

24 Kitchen

Ketnet/een+/Canvas+

MTV NL

TV Oranje

L1mburg

Omroep Brabant

Omroep Zeeland

TV Gelderland

TV Drenthe

TV Oost

TV Noord

Omrop Fryslan

Fishing and Hunting

VH-1 Classic

VH-1

MTV Music 24

EsportsTV HD

Hustler TV

 

Een mooi pakket met veel zenders voor weinig geld :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi members van dit board,

 

Ik heb het BasisHD-pakket, en heb dus niks temaken met VOL en/of BOMVOL;

(wat een pakket-namen zeg, het lijkt wel of de directeur aan zijn kleinkind heeft gevraagd hoe hij die zenders zou benoemen).

 

Maar nu terzake.

 

Ik heb in dit draadje diverse malen gelezen dat bepaalde members Hustler TV niet kunnen ontvangen;

 

Ik heb dit ook gehad, wat ik moest doen was in "Mijn CanalDigitaal" het hokje "Erotiek" aanvinken (dus via de computer), en ik had m meteen.

 

Het is allemaal lang geleden dus het kan zijn dat die site veranderd is. (ik wil niet meer op die site omdat ik dan misschien iets in mijn abonnement verpest, dit is mij al eerder gebeurd en ik hing weer een jaar langer aan mijn contract vast); Dus kijk uit!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de bijdragen van jaSalta387 en landfiets (Bedankt allebei!) kunnen we nu wel stellen dat na de maand freeview: 

 

- VOL is gelijk aan het Start-HD-Pakket

- BOMVOL is gelijk aan het familiepakket  

 

Alleen betalen VOL abonnees 9,95 tegenover de Start-HD-abonnee's 13,00 of 17,45 

en betalen BOMVOL abonnees 14,95 tegenover Familiepakket abonnee's 24,95 

 

Het idee hierachter  is voor mij nog steeds een raadsel. Is het nu echt de bedoeling dat de bestaande abonnee's op het Start-HD-pakket en het Familiepakket eerst hun abonnement gaan opzeggen voor een verlaging van hun abonnementsprijs? Kan dit niet anders? 

 

En wat denk je van het Basis-pakket a 22,95 per maand. Deze abonnee's missen een hele reeks zenders die wel te ontvangen zijn via BOMVOL. En BOMVOL is  8 Euro per maand goedkoper.......

 

Wie snapt er iets van de strategie van CanalDigitaal? 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik een klein beetje wel denk te begrijpen is dat ze op de 'normale' pakketten vaak ook gratis schotelsets in bruikleen geven die ook veel geld kosten en terugverdiend moeten worden. Waarschijnlijk zit dat ook ergens in de prijs berekend. Uiteraard hebben ze flink verdiend op het moment dat iemand die schotelset niet wil hebben omdat een aantal klanten zelf apparatuur heeft. Misschien is dit een van de redenen, en zijn er misschien nog wel meer redenen die meetellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik nu niet begrijp : VOL en BOMVOL zijn eigenlijk IPTV paketten en die werken toch alleen maar met hun m7 ontvangers ?

misschien willen ze dat iedereen op hun m7 ontvangers overstapt - zit die trouwens in het abonnement verrekend ?

ik denk niet dat het de bedoeling is dat men zijn huidig abonnement opzegt, overstapt naar (bom)vol op een m7 ontvanger, en men vervolgens een smartcard aanvraagt om dan gewoon via zijn eigen niet-m7 ontvanger verder te kijken .......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Jean-Claude:

wat ik nu niet begrijp : VOL en BOMVOL zijn eigenlijk IPTV paketten en die werken toch alleen maar met hun m7 ontvangers ?

misschien willen ze dat iedereen op hun m7 ontvangers overstapt - zit die trouwens in het abonnement verrekend ?

ik denk niet dat het de bedoeling is dat men zijn huidig abonnement opzegt, overstapt naar (bom)vol op een m7 ontvanger, en men vervolgens een smartcard aanvraagt om dan gewoon via zijn eigen niet-m7 ontvanger verder te kijken .......

????

Vol en Bomvol zijn de bekijken via de app en heb je geen ontvanger voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...