Ga naar inhoud


Nieuwe zenderpakketten : Vol en Bomvol


Noordzee

Aanbevolen berichten

ok, de app, niet aan gedacht - dan zitten ze nu al op 3 distributiekanalen : satellite, IPTV via hun ontvangers, IPTV via de app .......

maar ik blijf het verwarrend vinden.

dus iemand met een VOL abbo en een m7 ontvanger die moet npo 1-2-3 ofwel via de satellite ofwel via de app bekijken, IPTV via de m7 ontvanger is er niet bij....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat hoeft toch ook niet? De M7-MZ101 geeft keurig toegang tot NPO via de sat... Met dien verstande dat dit een Viaccess ORCA ontvanger is en je uiteraard niets hebt aan je verkregen Seca3 extra kaart. En naar mijn laatste info kun je een extra kaart NIET omzetten naar Viaccess.. Dat kan dus wel een puntje zijn....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis nog Retro Music TV in het 'VOL'-smartcard overzicht.
 

Overigens, ik denk dat bedoeld wordt toegang tot de IPTV kanalen via een M7-ontvanger, maar die werken dacht ik niet met de Seca3 smartcard.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Mimisiku:

Dat hoeft toch ook niet? De M7-MZ101 geeft keurig toegang tot NPO via de sat... Met dien verstande dat dit een Viaccess ORCA ontvanger is en je uiteraard niets hebt aan je verkregen Seca3 extra kaart. En naar mijn laatste info kun je een extra kaart NIET omzetten naar Viaccess.. Dat kan dus wel een puntje zijn....

hahahahahaha - inderdaad - dus CD sluit zijn abonnees met hun m7 orca ontvanger uit van vol & bomvol aangezien de opgestuurde kaart niet in zo'n orca ontvanger kunnen plaatsen. Ze hebben uiteraard wél toegang tot de app met hun abonnement. Enkel klanten met een niet-orca ontvanger kunnen downgraden naar vol/bomvol en toch verder kijken via de satelliet.

Ik had het een geode zet gevonden indien er geen seca3 kaart kon verkregen worden, nu schieten ze in hun eigen voet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is maar de vraag..... Wellicht wil Canal Digitaal (M7) in de nabije toekomst volledig naar IPTV overstappen en satelliet distributie staken?

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer mij door dit topic te worstelen, het lukt mij niet goed, ik raak o.a. veel door de war met VOL en BOMVOL, misschien een suggestie het in 2 aparte topics zetten om het uit elkaar te houden?

 

Klopt het dat VOL het zelfde is als Start-HD? Ook op de satelliet?

 

Klopt het dat BOMVOL het zelfde is als Familiepakket ? Ook op de satelliet?

 

Klopt het dat beide het zelfde zijn op IPTV als op satelliet m.u.v. de kanalen die alleen via IPTV worden uitgezonden?

 

Ik heb de 2 lijsten van pagina 23 binnen gehaald, kloppen deze nog?

 

Zijn de pakketten VOL en BOMVOL nu zoals ze behoren te zijn, of gaat er nog wat veranderen?

 

Ik heb nu Start-HD, echter loop ik er aan te denken naar VOL over te stappen.

 

Alvast dank voor de gene die het mij goed en duidelijk stap voor stap kan uitleggen, sorry, ik ben helemaal de draad kwijt.

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VOL is het zelfde als Start-HD op de satelliet en op de app.

BOMVOL is het zelfde als Familie-HD op de satelliet en op de app.

 

Op de App mis je bij alle pakketten een aantal zenders, b.v. de Vlaamse zenders. 

Op de satelliet mis je ook een aantal zenders, de IPTV-only-zenders.  

 

De lijsten op pagina 23 kloppen vast nog wel, er is op deze site ook een lijst waar de veranderingen in bijgehouden worden: 

 

Of er nog wat gaat veranderen?

 

Dat is de grote vraag, die onzekerheid weerhoudt mij ervan om nu over te stappen naar VOL. 

Ik zit nog steeds te wachten op het addertje onder het gras van deze actie. 

Want anders zouden net zo goed alle abonnee's van CanalDigitaal kunnen overstappen naar de veel goedkopere pakketten VOL en BOMVOL. 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het erop dat ze het satellietgebeuren willen afstoten en zich concentreren op IPTV...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mimisiku:

Ik hou het erop dat ze het satellietgebeuren willen afstoten en zich concentreren op IPTV...

Dan zouden ze vrijwel alle Nederlanders kijkend in het buitenland verliezen want daar is het allemaal niet altijd zo goed gesteld met de Internet verbinding, dus dit lijkt me ook stug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alles ook zo volg denk ik dat CD inderdaad op de niet al te lange termijn compleet @Orbit808 met de schotel distributie wil stoppen....

En puur als IPTV verder wil... voor de overigen die op de Sateliet aangewezen zijn, blijft dan hun huidige concurrent via de schotel als alternatief over....

aangepast door tv-fan
Tekst toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja waarom een markt opgeven waar je 'bijna' alleen de baas bent. Dat zou dom zijn. Of het moet met verlies draaien.

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...