Ga naar inhoud


Uitval transponder 11856 V


astro iris

Aanbevolen berichten


Op TVV was het al opgelost.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

Op de storingssite geen meldingen, ik ondervind ook geen problemen.

 

Misschien toch een probleem die je bij jezelf moet zoeken?

Wel meldingen op allestoringen en door mijzelf. Weet iemand hier hoe de storing eruit zag? Is het beeld een tijdje helemaal weg geweest of haperend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de transponder heeft er zo'n uur uitgelegen , tussen 16u30 en 17u30. Was net naar een film aan het kijken op vtm, poef, alles weg. Ook vier, zes, en rtl 4-5-7 geen beeld.......

wel beeld op één, canvas en vijf. Moet niet te dikwijls meer gebeuren want de vrouw is al aan het zagen om terug naar telenet over te stappen.......

alles weg = 0 db ontvangst dus geen signaal meer.

  • Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet Ketnet het bij jullie?

 

(Excuses; zal het eens vragen in het TVVlaanderen gedeelte)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is er maar een van. (maar was niet zeker dat het ook tot het NL-pakket hoorde)

 

U bedankt voor de reply!

 

 

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De transponder 11856 is gewoon bagger, ik heb signaalsterkte van 99% .

De signaal kwaliteit is gewoon heel slecht, varieert van 25% naar 60%, bij een beetje regenval al  blokken in het beeld, of hij valt helemaal weg.

Ik heb een automatisch draaibare schotel van 120 cm en ik kan van 45 graden oost tot 30 graden west perfect ontvangen.

Alleen de transponder van Canaal digitaal 11856 is klote. Teveel kanalen er op deze fregentie of die klote codering ik weet het niet.

Het ligt niet aan mijn installatie, kabel, lnb of niet goed uitgericht dus deze reacties hoeven niet.

Ik heb dit bij canaal digitaal al gemeld, en men zou dit voor een volgend overleg mee nemen, en ik hoop dat men er iets mee doet en anders duurt het niet lang meer, of wij nemen afscheid. Waarvan Akte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet waar je het over hebt. Zelfs met mijn kleine Multytenne van slechts 45cm ontvang ik transponder 11856V waar o.a. alle RTL-zenders op zitten prima en zeker niet slechter dan bijv. transponder 11739V waar NPO 2 op zit.
Waarom heb ik met een beetje regenval dan geen blokken in het beeld?

De zender L1mburg zat ook op die frequentie en is n.b. enige tijd geleden van die transponder afgehaald. Dan moet er nu toch wat meer lucht zijn dan voorheen.

 

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met al die Nederlandse RTL zenders op deze transponder zou het hier storm moeten lopen met klachten wanneer die transponder problemen zou hebben.

 

En die klachten zijn er dus niet.

 

Ik moet de conclusie trekken dat het een lokaal probleem is, bijvoorbeeld een dect telefoon of een WiFi modem in de buurt van de ontvanger of antenne kabel.

Zelfs een LNB kan op een frequentie parasitair oscilleren.

5 uur geleden zei nokiadbox:

Het ligt niet aan mijn installatie, kabel, lnb of niet goed uitgericht dus deze reacties hoeven niet.

Tja, aangezien er verder bij de Nederlandse kijkers geen klachten zijn over die transponder.....

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei nokiadbox:

De transponder 11856 is gewoon bagger, ik heb signaalsterkte van 99% .

De signaal kwaliteit is gewoon heel slecht, varieert van 25% naar 60%, bij een beetje regenval al  blokken in het beeld, of hij valt helemaal weg.

Ik heb een automatisch draaibare schotel van 120 cm en ik kan van 45 graden oost tot 30 graden west perfect ontvangen.

Alleen de transponder van Canaal digitaal 11856 is klote. Teveel kanalen er op deze fregentie of die klote codering ik weet het niet.

Het ligt niet aan mijn installatie, kabel, lnb of niet goed uitgericht dus deze reacties hoeven niet.

Ik heb dit bij canaal digitaal al gemeld, en men zou dit voor een volgend overleg mee nemen, en ik hoop dat men er iets mee doet en anders duurt het niet lang meer, of wij nemen afscheid. Waarvan Akte. 

 

De hoeveelheid kanalen en klote codering heeft letterlijk niks met de signaal kwaliteit te maken kortom het zal toch aan je ontvangst installatie liggen!  Dat kan niet anders.

 

Een DECT telefoon zou storing kunnen geven maar dat is alleen op een bepaalde frequenties en Wifi kun je uitsluiten, dat zit op een hoger frequentie gebied.  Verder denken heel veel mensen dat hun schotel optimaal staat maar de praktijk wijst vaak anders uit. Meten is weten. 

 

En wat ze bij Canal Digitaal zeggen moet je echt met een korrel zout nemen, die praten iedereen naar de mond.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...