Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, pollegazon zei:

Op youtube kan je filmpjes vinden hoe je het zelf maakt, lijkt niet zo moeilijk te zijn.

ja, mocht je een vrouw op straat vinden die voor jou een maskertje in mekaar wil rammen en gegarandeerd virusvrij is.

 

het is niet eens mogelijk de nodige bescherming voor de zorgmedewerkers te regelen, dus ik doe wel een lange onderbroek om als het plicht wordt

 

long johns protest

Screenshot_38.png

aangepast door Tonskidutch
all the ladies

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 hours ago, astro iris said:

Deze opmerking gekregen enkele dagen geleden toen ik de opmerking maakte over het dragen van mondmaskers. Wat blijkt nu over het vertrouwen in Chinese dokters?

 

Het was een opmerking die op mij nogal laatdunkend overkwam.

Alsof Chinese dokters minder begaafd zouden zijn dan Europeanen.

Uit eigen ervaring weet ik wel beter.

 

Maar ik ken het antwoord op je vraag eerlijk gezegd niet.

Zou je daarom ook het antwoord met ons willen delen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een doek voor neus en mond met een stuk wc-papier erin werkt al aardig. Een stuk hepa-filter erin beter.

Het papier kun je wisselen, de doek vervangen en wassen. Het virus kan niet tegen zeep vanwege de membraan. Vandaar dat handen wassen met zeep prima werkt; zo'n 20 seconden insmeren en daarna afspoelen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

 

het is niet eens mogelijk de nodige bescherming voor de zorgmedewerkers te regelen, dus ik doe wel een lange onderbroek om als het plicht wordt

 

 

 

 

Zorgverstrekkers hebben dan ook een ander type nodig, omdat ze uren aan een stuk in de gevarenzone verkeren.

 

De doorsnee burger kan zich houden aan de maatregelen van social distancing en dergelijke en dan kom je ook al een eind weg.

 

Maar die onderbroek op je hoofd, post daar bij gelegenheid even een foto van, het is tenslotte één april.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, johnno zei:

 

 

Maar ik ken het antwoord op je vraag eerlijk gezegd niet.

Zou je daarom ook het antwoord met ons willen delen?

Als de virologen nu plots zeggen dat het misschien toch beter is om in drukke winkelcentra toch een mondmasker te dragen, dan is ook mijn vraag, waarom ze dat niet eerder zeiden, had veel leed kunnen voorkomen.  Maar ja er zijn geen mondmaskers genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, cookie monster zei:

Absoluut !! Ik zit hier "opgesloten" in mijn kot , ik mag nog altijd naar buiten ,

maar da' doe'k enkel in een dringend noodgeval !! Ik verveel mij hier sowieso niet !!

TV , internet & muziek :)

 

Vervelen hoef jij je sowieso nooit, zie het onderstaande plaatje...😆

180802b3-1604-42e4-9fbc-48c6831aac16.jpeg

  • Haha 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, astro iris said:

Als de virologen nu plots zeggen dat het misschien toch beter is om in drukke winkelcentra toch een mondmasker te dragen, dan is ook mijn vraag, waarom ze dat niet eerder zeiden, had veel leed kunnen voorkomen.  Maar ja er zijn geen mondmaskers genoeg.

 

O, dat bedoelde je. Ik vermoeedde dat je met de vraag de individuele kwaliteiten van dokters op het oog had.

 

De discussie over wel of geen mondmasker zal ongetwijfeld nog wel even door gaan.

Feit is wel dat in Aziatische landen 'afstand houden' dan weer minder belangrijk lijkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Als de virologen nu plots zeggen dat het misschien toch beter is om in drukke winkelcentra toch een mondmasker te dragen, dan is ook mijn vraag, waarom ze dat niet eerder zeiden, had veel leed kunnen voorkomen.  Maar ja er zijn geen mondmaskers genoeg.

Zou dat dan niet te maken hebben met het slecht bewaren van hun (Belgische) strategische stock van 6 miljoen maskers, die daardoor vernietigd diende te worden ?

Geïnterviewde betrokkenen die hierop werden aangesproken, draaiden steeds rond de hete brij, door te stellen dat er beter gesproken zou worden over de actuele problemen die zich aanbieden...

 

Ces millions de masques sont partis en fumée l'an dernier. "Le stock approvisionné lors de la dernière pandémie est arrivé à péremption et a été détruit l'année dernière", déplorait-on, au RMG, le 6 février... "L'ancien stock stratégique était stocké à la Défense mais pas dans de bonnes conditions. Les masques étaient ainsi devenus inutilisables", objecte-t-on au cabinet de la ministre, où l'on ajoute qu'ils ont été détruits "en 2017", contrairement à ce qui a été affirmé par les experts du RMG. Ce qui aurait donné à Maggie De Block trois ans, plutôt qu'un, pour reconstituer cette réserve stratégique... (Le Vif, 23.03.2020)

Vertaling :

Deze miljoenen maskers zijn vorig jaar in rook opgegaan. "De voorraad die tijdens de laatste pandemie is geleverd, is verlopen en is vorig jaar vernietigd", betreurde men op 6 februari bij de RMG (Risk Management Group) ... "De oude strategische voorraad werd opgeslagen bij Defensie, maar niet in goede omstandigheden. De maskers waren daardoor onbruikbaar geworden ", wierp het kabinet van de minister op, waar men eraan toevoegde dat ze" in 2017 "zijn vernietigd, dit in tegenstelling tot wat de experts van de RMG hebben verklaard. Dit zou Maggie De Block drie jaar in plaats van één jaar hebben gegeven om deze strategische reserve weer op te bouwen ...

 

https://www.levif.be/actualite/belgique/quand-maggie-de-block-faisait-detruire-six-millions-de-masques-contre-le-coronavirus-sans-les-remplacer/article-normal-1268215.html

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/belgie-vernietigde-stock-uit-2009-van-zowat-zes-miljoen-ffp2-maskers-zonder-ze-te-vervangen~a58fea2c/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.be%2F

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Holy phoqing pizza manure special , om zo uw tijd te verdoen , dan moet ge u echt wel vervelen :D

Je kan ook het voetbalveld gaan maaien met een patattenschiller of patatmesje , sprietje per sprietje …. :P

En ook een meetlat meenemen , want elk sprietje moet exact dezelfde lengte hebben !!!! :eek::crazy::grin:

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...