Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dat van het risicogebied klopt, het sluiten van grenzen is nog niet aan de orde.

https://rp-online.de/nrw/staedte/emmerich/niederlande-als-risikogebiet-eingestuft-pendler-aus-emmerich-und-kranenburg-ohne-folgen_aid-49909933

 

Er wordt afgeraden zonder noodzaak naar Nederland te reizen.

 

Citaat:

Die Bundespolizei und die Polizei in NRW will Ausflügler in den kommenden Wochen stärker kontrollieren und Verstöße gegen Kontakteinschränkungen mit Bußgeldern belegen. Zwar sei es nicht verboten, über die Grenze in die Niederlande zu fahren. Das Land könne deshalb nur „an die Einsicht appellieren, die Kontakte auf eine Person zu reduzieren, es sei denn es ist die Familie“, sagte der Minister.

Der Grenzverkehr zwischen Nordrhein-Westfalen und den Niederlanden ging laut seinen Angaben in den letzten Tagen ohnehin schon bereits um bis zu 70 Prozent der üblichen Quote zurück.

Vertaling:

De federale politie en de politie in Noordrijn-Westfalen willen toeristen de komende weken beter onder controle houden en boetes opleggen voor schendingen van contactbeperkingen. Het is niet verboden om over de grens naar Nederland te rijden. Het land kon daarom alleen 'een beroep doen op het inzicht om de contacten tot één persoon te beperken, tenzij het de familie betreft', aldus de minister. Het grensverkeer tussen Noordrijn-Westfalen en Nederland is de afgelopen dagen al met 70 procent afgenomen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Ventura zei:

Mensen die overlijden met corona/covid-19 gaan direct ook in een zak (bodybag). Volgens deze mevrouw in het interview van Nieuwsuur.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DxRx1KqVtv8&feature=youtu.be&t=333

 

 

 

Helaas heeft deze persoon het niet overleeft. Zie deze link:

 

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2329200-taxichauffeur-john-die-veel-losmaakte-deze-week-overleden-aan-corona.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg dit rapport van een vriend... In het Engels, en heeft niet specifiek informatie over Nederland.. Maar wel over Belgie en Duitsland.... Als het rapport correct is in de berekeningen, dan kan de corona crisis nog wel even duren....

Boston Consulting Group-Epidemic Projections Summary V Final.pdf

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt of je vingers natellen dat we hier sowieso de rest van dit jaar wel zoet meer zijn. De ziekte is zodanig ernstig en koppig dat die zomaar niet weg is en het gevaar is levensgroot dat bij het losser maken van de maatregelen de verspreiding weer toeneemt. Het wachten is op doeltreffende medicijnen.

 

Ik hoorde vanmiddag Hans de Boer van het VNO/NCW op de tv zeggen dat begin mei de economie wel weer zou moeten opstarten. Ik vraag me.af of hij zich wel realiseert wat het voor het land en de economie betekent als het virus daardoor  in alle hevigheid weer terugkeert. Sommigen lijken te denken dat het virus iets is wat statisch is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn uitsprak zal gebaseerd zijn op het feit dat de corona testen er aan komen waarmee in een maand of twee heel nederland getest kan worden.

Diegene die ‘het’ al gehad hebben kunnen weer gewoon aan het werk, de rest wacht nog even af in quarantaine.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie daar wel een paar praktische problemen, hoe stel je zeker, dat alleen de juiste personen weer aan het werk gaan?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me onuitvoerbaar.

 

Er gaan geruchten over een bepaald soort app waarmee je zou kunnen aansturen wie veilig weer aan het werk zouden kunnen. Maar ik zie gelijk alweer een hele volksstam opdoemen die met een mokerslag deze oplossing de kop in zullen willen drukken met het argument "privacyschending" en met een complotverhaal a la "coup pleging"  gaan komen.     

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat mondjesmaat zal zijn. De grens met Duitsland gaan morgen potdicht en die met België is al dicht. Via Schiphol komt er ook niet veel meer binnen.Van vrij verkeer is echt geen sprake meer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan nog nergens een bevestiging vinden dat de grens naar Duitsland potdicht gaat.

Voor noodzakelijk verkeer blijft die in ieder geval open, voor niet noodzakelijk verkeer is het verzoek dat niet plaats te laten vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...