Ga naar inhoud


Sigaretten per 1 april duurder


Anoniem

Aanbevolen berichten

Op 2-4-2020 om 06:52, wiz zei:

Raar dat een topic over accijnsverhoging van tabakswaren uitmondt in een wel of niet roken strijd. Tuurlijk wordt die verhoging gedaan om het roken te ontmoedigen. Maar de achterliggende gedachte is gewoon om mensen nog meer geld uit hun zak te kloppen.

 

 

 

Het is allemaal erg doorzichtig toch?...

Minder rokers (door ontmoediging) minder inkomsten staatskas.

En dat moet uiteraard op niveau blijven.

 

Dat geldt ook straks voor aardgas, minder gebruikers hogere

tarieven elektra, gegarandeerd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan resten nog de zuipers en de spuiters...

Met wat pech de autorijders.... en de vleeseters...

We leven blijkbaar in een wereld waarin niets mag... alles is fout, en als je maar genoeg betaalt mag er weer een heleboel meer...

Met wat geluk worden de zombies die de hele dag op hun schermpje van hun smartphone zitten te staren ook snel als stumpertjes beschouwd... dat doe ik nu in ieder geval al.

Ik beslis zelf dat ik niet rook en drink, gewoon omdat ik het niet lekker vind... door al dat gezeur zou ik eerder beginnen te paffen en te zuipen, gewoon uit protest tegen het zwaaiende vermanend vingertje.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondertussen wordt de wetenschap door de werkelijkheid ingehaald.

Daar waar tevoren werd verwacht dat door roken de kans op besmetting met Covid-19 en ernstige complicaties zou toenemen blijkt in de praktijk precies het omgekeerde: rokers worden wereldwijd veel minder getroffen door het virus. In Frankrijk is inmiddels een test gestart met het verstrekken van nicotine pleisters aan covid-19 patiënten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeeteefje zei:

Daar waar tevoren werd verwacht dat door roken de kans op besmetting met Covid-19 en ernstige complicaties zou toenemen blijkt in de praktijk precies het omgekeerde: rokers worden wereldwijd veel minder getroffen door het virus.

Of misschien dat dat Covid-19 virus denkt: Die stinkt wel heel erg naar een graftombe uit zijn bek.

 

Maar ik, als roker, heb het al eens als geintje zo gesteld. Niet dat ik roken nu ga goedpraten want ik ga er toch binnenkort mee kappen (even op de juiste mindset wachten) maar stel dat de shit die je inhaleert en normaal gesproken schadelijk voor de longen is, nu de longen juist beschermt tegen het binnendringen van Covid-19

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

mooi zo, laat ze daar maar lekker doorpaffen

 

hopelijk krijgen ze nog heldere ideeën na die sigaret

Een nicotine pleister paft slecht hoor, mag niet in het ziekenhuis. Zelfs niet in een Frans ziekenhuis terwijl je aan de zuurstof ligt . 😁 Maar het lijkt me minder gevaarlijk dan de chloroquine die Trump aanbeveelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, zeeteefje zei:

Ondertussen wordt de wetenschap door de werkelijkheid ingehaald.

Daar waar tevoren werd verwacht dat door roken de kans op besmetting met Covid-19 en ernstige complicaties zou toenemen blijkt in de praktijk precies het omgekeerde: rokers worden wereldwijd veel minder getroffen door het virus. In Frankrijk is inmiddels een test gestart met het verstrekken van nicotine pleisters aan covid-19 patiënten....

Als ik google op "smokers covid19" zijn er toch overwegend reacties die roken als nadelig aanduiden. Niet heel verrassend.

 

Maar er zijn uitzonderingen.

Je moet goed tussen de regels door lezen, en men aarzelt duidelijk om het te noemen, maar toch... er zijn aanwijzingen dat rokers minder vaak getroffen worden.

 

Helemaal vreemd vind ik het niet: een roker heeft een onder zware omstandigheden getraind luchtwegsysteem.

Dat virusen niet van teer houden is ook voorstelbaar.

 

Nog eentje "Covid-19 and smoking" van Reddit.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zeeteefje zei:

Ondertussen wordt de wetenschap door de werkelijkheid ingehaald.

Daar waar tevoren werd verwacht dat door roken de kans op besmetting met Covid-19 en ernstige complicaties zou toenemen blijkt in de praktijk precies het omgekeerde: rokers worden wereldwijd veel minder getroffen door het virus. In Frankrijk is inmiddels een test gestart met het verstrekken van nicotine pleisters aan covid-19 patiënten....

Als aanvulling hierop misschien: https://www.gelderlander.nl/binnenland/onderzoekers-umcg-virus-gebruikt-neuscellen-als-toegangspoort~a2f0a603/

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...