Ga naar inhoud


Sigaretten per 1 april duurder


Anoniem

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
Op 7-4-2020 om 17:03, Sverige zei:

dan resten nog de zuipers en de spuiters...

Met wat pech de autorijders.... en de vleeseters...

We leven blijkbaar in een wereld waarin niets mag... alles is fout, en als je maar genoeg betaalt mag er weer een heleboel meer...

Met wat geluk worden de zombies die de hele dag op hun schermpje van hun smartphone zitten te staren ook snel als stumpertjes beschouwd... dat doe ik nu in ieder geval al.

Ik beslis zelf dat ik niet rook en drink, gewoon omdat ik het niet lekker vind... door al dat gezeur zou ik eerder beginnen te paffen en te zuipen, gewoon uit protest tegen het zwaaiende vermanend vingertje.

 

Precies, ik zou uit pure hufterigheid waar je maar kunt ook gewoon de anderhalve meter regel schenden, alle openbare trapleuningen aflikken en al rokend en zuipend recht voor de neus van een politieagent gaan staan. Gewoon om even een statement te maken ;)

 

Of...zouden al die regeltjes misschien wel komen omdat die troep mensenlevens en enorm veel druk op de zorg kost en de staat ondanks alle accijnzen toch graag wil streven naar een gezond Nederlands volk, simpelweg omdat de meerderheid van de Nederlandse stemmers dat van ze verwacht?

 

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten he.....🤣

 

 

  • Haha 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja... ieder zijn mening uiteraard.

Feit is dat als ze beginnen over het verbieden van roken en alcohol drinken, het mij niet raakt, en dan kan je denken, "ze doen maar"...

Maar als de gekheid de overhand krijgt, en er gesteld wordt dat je geen vlees meer mag eten ligt het toch weer anders, want vlees eten doe ik wel.

In een aantal landen hebben ze geexperimenteerd met een suiker-belasting... ook dat heeft niets opgeleverd, behalve dan dat de schatkist wat beter gevuld werd... én dan de grenshandel flinke oplevingen kende...

Ik sta voor minder betutteling, en een eigen keuze van de burger.... Wie graag rookt, of graag drinkt moet dat vooral doen, zolang hij geen mensen stoort die er niets mee te maken willen hebben.

Maar ik wil wel even rechtzetten dat jij er nu dingen bij gaat halen die totaal niet aan de orde zijn... Het schenden van 1.50 meter regels (die overigens veel te klein zijn, minimaal 2 meter zou eerder nuttig zijn, en dat wordt nu in een aantal landen toegepast) en het likken van trapleuningen is misschien voor jou leuk... zo te lezen wel.....

De discussie ging over het roken, daar kan je dan drinken en spuiten bijhalen, omdat dat allemaal genotsmiddelen zijn waar hoge accijnzen opzitten om het zogenaamd af te remmen... Likken van leuningen is gelukkig voor de meeste mensen geen genotmiddel, en is dus volkomen zinloos om dat hier erbij te slepen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sverige zei:

 

Ik sta voor minder betutteling, en een eigen keuze van de burger.... Wie graag rookt, of graag drinkt moet dat vooral doen, zolang hij geen mensen stoort die er niets mee te maken willen hebben.

Mee eens! Maar overmatig drinken en roken staat dan ook automatisch gelijk aan een hogere zorgpremie en achteraan in de rij bij het aanspreken van het zorgstelsel!

Fraude plegen met de zorgpremie door te stellen dat men niet drinkt of rookt om minder te hoeven betalen? 
Dikke vette boete van 10.000 euro er overheen!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet mij denken aan de volgende mop:

 

Wat is het toppunt van durven?

 

Tegen een politieagent zijn benen gaan plassen, en vragen of het warm is.

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roken is ook goed tegen corona. Rook maar 6 pakjes per dag en gegarandeerd dat je er nooit meer last van hebt..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Sverige said:

Het schenden van 1.50 meter regels (die overigens veel te klein zijn, minimaal 2 meter zou eerder nuttig zijn, en dat wordt nu in een aantal landen toegepast)

Waarom niet meteen 3m of 5m? Of, omdat de druppeltjes ver kunnen komen, 10m? Waar baseer jij dat het minimaal 2 meter zou moeten wezen? Zouden de experts hier niet een goede onderbouwde opinie over hebben waarom 1.50m "voldoende" is....?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, drz said:

Maar overmatig drinken en roken staat dan ook automatisch gelijk aan een hogere zorgpremie en achteraan in de rij bij het aanspreken van het zorgstelsel!

 

Wanneer deze corona situatie uiteindelijk achter de rug is moet je toch eens bij me langs komen, Dr Z.

Dan zal ik het allemaal eens duidelijk voor je op papier zetten.

Ik ben van de oudere generatie......de generatie die nog heeft leren rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Big fellow zei:

Waarom niet meteen 3m of 5m? Of, omdat de druppeltjes ver kunnen komen, 10m? Waar baseer jij dat het minimaal 2 meter zou moeten wezen? Zouden de experts hier niet een goede onderbouwde opinie over hebben waarom 1.50m "voldoende" is....?

Ik baseer me op experts die hetvolgende melden:

 

Het RKI heeft het over een afstand van 1 - 2 meter... Steeds meer hoor je dat de minimale afstand verhoogd wordt tot 2 meter of meer....

covid.jpg.ade360864356624cbcfe4beda95fd215.jpg

 

In Südtirol geldt een minimale afstand van 3 meter!

Quote

Lebensmittelgeschäfte und Apotheken, Tankstellen und Zeitungskioske bleiben geöffnet. Ein Mindestabstand von 3 Metern zwischen den Personen muss jedoch überall eingehalten werden. Die öffentlichen Verkehrsmittel verkehren derzeit teilweise, sollten jedoch nur im Dringlichkeitsfall genutzt werden. Sollte sich hier etwas ändern, finden Sie auf www.sii.bz.it entsprechende Updates.

Bron: https://www.suedtirol.com/nuetzliche-informationen/coronavirus

 

Voor het sporten (fietsen, hardlopen moet je overigens veel meer afstand houden...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de sigaretten? Maar de tabak die mijn moeder meebrengt uit de supermarkt kost nog altijd € 9,50 het is een plastieke verpakking van 50g, althans hier in België.

Wat een idee om weer de prijzen van tabak en sigaretten te verhogen nu we met z'n allen in de coronacrisis zitten.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Timm1983 zei:

Wat een idee om weer de prijzen van tabak en sigaretten te verhogen nu we met z'n allen in de coronacrisis zitten

 

Ja...waarom niet? Ik heb geen medelijden met de rokers.

Wat heeft de corona-crisis met het roken en prijsverhoging te maken?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Wat heeft de corona-crisis met het roken en prijsverhoging te maken?

op zich niet heel veel

ook al omdat het bijna 1 mei is (gezien de topic titel)

- maar als jij als niet roker een sigaret ruikt, dan weet je dat een aerosol (deeltjes voorbewogen in de lucht) heel ver kan komen

- net zoals die kakmadam met haar Chanel Parfum die aan de overkant van de straat voor jou uit wandelt

en daarmee is ten dele de hoeveelheid aan door de lucht gedragen partikels (of viRussen) wel een indicatie mbt de veilige afstand

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-4-2020 om 12:41, Tonskidutch zei:

op zich niet heel veel

ook al omdat het bijna 1 mei is (gezien de topic titel)

- maar als jij als niet roker een sigaret ruikt, dan weet je dat een aerosol (deeltjes voorbewogen in de lucht) heel ver kan komen

- net zoals die kakmadam met haar Chanel Parfum die aan de overkant van de straat voor jou uit wandelt

en daarmee is ten dele de hoeveelheid aan door de lucht gedragen partikels (of viRussen) wel een indicatie mbt de veilige afstand

 

Als een boer hier aan 't gieren is dan ruik je dat al op een paar honderd meter.

Ik ben daarvan nog nooit aan de diarree geweest. terwijl het een aantal keren

per jaar gebeurd.

 

Moraal, reuk- en virusoverdracht is 2 en is geen raket-technologie.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...