Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zo van, schat, de schoonfamilie blijft thuis.😎

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


59 minuten geleden, Eduard07 zei:

Huwelijk van de baan, en daarmee coronabesmettingen weer een tikje verder omlaag.😷  

Is ook mijn mening, het zaakje uitstellen. Een buurmeisje hier had er ook één gepland ergens begin mei en heeft de zaak  afgeblazen naar volgend jaar. Wonen nu gewoon samen en misschien komt het er nooit meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Volgende week uitgenodigd voor een bruiloft.

Er waren 30 personen uitgenodigd, dat moeten er nu 20 worden.

 

je mag straks nog maar 2 gasten ontvangen in je huis.

bij een begrafenis mogen er 30 personen zijn.

Dus denk dat wij met kerst maar een plechtigheid organiseren voor de kalkoen die opgegeten wordt. 😉

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Zo van, schat, de schoonfamilie blijft thuis.😎

Dit is nu zelfs letterlijk het perfecte excuus bij uitstek !! 🥳🌶️

 

 

btw: Bij een maat van mij is dit ook zo , hij blij , zij daarentegen .... 😱

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gerrit B zei:

 

je mag straks nog maar 2 gasten ontvangen in je huis.

bij een begrafenis mogen er 30 personen zijn.

Dus denk dat wij met kerst maar een plechtigheid organiseren voor de kalkoen die opgegeten wordt. 😉

 

Twee gasten per dag en één tegelijkertijd. Buiten één tegelijkertijd en geen dag limiet.

 

 

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel lullig als je je ouders voor het eten uit wilt nodigen.

Of zoals wij met de kinderen een weekend door willen brengen en een van de kinderen de vriend/vriendin thuis moet laten terwijl die normaal wel een paar keer per week langskomen.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat jullie grootste zorg is dan is het commerciële kerstfeest toch al diep geworteld.

 

Met al die maanden voorbereide menu's in een kartonnen doos en de eerste keer dat het fornuis en oven in de keuken weer gebruikt wordt sinds een jaar.

 

Ja straks komen ze iets vroeger opdat we klaar zijn voor de avondklok.

Uh waar zit ook al weer die aan en uit knop van dat stomme fornuis!

Ja papa en mama op bezoek met kerst, twee kartonnen doosjes meer bestellen, lekker makkelijk.

Ja heerlijk zeg, lekker ontdooid die stukjes vega varkens wangetjes!

Ja dit jaar zingen we niet zelf "all i want for christmas is you" we hebben namelijk een stream gevonden op Alexa van Mariah Carey kun je buiten ook horen

OOk lekker makkelijk zo, toch? Moeten we ook doen Vader als we weer thuis zijn.

Laten we ook maar blij zijn dat we dit jaar onze terrasverwarmers in de voortuin en achtertuin hebben geplaatst en de nieuwe relax lounge bank hebben overdekt tijdens de eerste golf.

Ja heerlijk warm hoor hier buiten en jullie binnen, wel jammer van die extra kerstbomen die je moest opbouwen.

ja we kwamen ook kerstballen tegen bij het tuincentrum die op een corona virus lijken, geinig hè

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uuehhh ik weet niet hoe het bij de meeste anderen is maar bij ons komen de (studerende) kinderen met aanhang regelmatig over de vloer en gaan we meestal meerdere keren per week met de ouders op pad (doktersbezoek, ziekenhuis bezoek, bloedprikken, steunzolen, kapper en wat al niet meer) of komen we bij hun over de vloer om boodschappen te brengen, even met iets helpen enz.

En gezond koken? dat kunnen we nog steeds zelf, daar hebben we niemand anders bij nodig.

Schoondochter en schoonzoon merken regelmatig op dat ze weer eten hebben gehad wat ze thuis nog nooit hebben gehad (en gezien de hoeveelheden die naar binnen gewerkt worden zal het wel positief bedoelt zijn)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Volgende week uitgenodigd voor een bruiloft.

Er waren 30 personen uitgenodigd, dat moeten er nu 20 worden.

Je zal als bruidspaar maar moeten beslissen wie er afgezegd worden.

 

 

Het is en blijft maar raar, naar de kerk of moskee mag nog wel, maar dan wel afstand houden. Een beetje kerk kunnen er dan een paar honderd mensen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er niet in tonski, omdat het belijden van een godsdienst of levensovertuiging namelijk een vrijheid is die is opgenomen in de grondwet en dat kan niet zomaar beperkt worden. Dan zou eerst de grondwet verandert moeten worden. Raar, maar, waar. De kerk mag zelf beslissen, afgelopen zondag ook een paar honderd gelovigen die in Barneveld naar de kerk gingen. Reken voor de gein eens uit hoeveel mensen op zondag in de kerk zitten in de wetenschap dat er in Nederland 4000 staat plus nog eens 450 moskeeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lever je nu kritiek aan de duidelijkheid van de maatregels die al gelden  of aan wat er > daar buiten < gebeurd en feit is?

- Niemand belemmert het belijden van je geloof.

- Wel wordt het samenkomen om dat geloof te belijden beperkt als groepsbijeenkomst.

Dat zijn twee verschillende dingen.

  • Like 1

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Lever je nu kritiek aan de duidelijkheid van de maatregels die al gelden  of aan wat er > daar buiten < gebeurd en feit is?

- Niemand belemmert het belijden van je geloof.

- Wel wordt het samenkomen om dat geloof te belijden beperkt als groepsbijeenkomst.

Dat zijn twee verschillende dingen.

 

Daar hebben ze dus lak aan tonski:

 

 

Gooi de kerken dan ook dicht en ga lekker thuis bidden of op de knietjes richting Mekka.

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

 

Het is en blijft maar raar, naar de kerk of moskee mag nog wel, maar dan wel afstand houden. Een beetje kerk kunnen er dan een paar honderd mensen in.

 

Dat voelt raar maar is helemaal niet raar, In Nederland en veel andere landen isnl. politiek en godsdienst gescheiden.

Dat wil zeggen dat de politiek wel een advies uit kan brengen maar geen verplichting opleggen wat betreft de godsdienst en dat is dus ook de reden dat godsdienstige samenkomsten worden ontraden maar niet verplicht opgelegd kunnen worden.

Zoals er dus een zeer grote waarde wordt gehecht aan de vrijheid van meningsuiting zo is een godsdienst dus ook een vorm van vrije meningsuiting en de politiek kan en mag zich daar niet mee bemoeien.

 

Maar een beetje kerk een paar honderd mensen, zeg maar rustig een paar duizend.

 

Verder wordt er vaak gewezen naar achterlijke godsdienstige zaken in het buitenland maar ook hier in Nederland kennen we er wat van.

Gelukkig niet in de trend van alle afvalligen mag je er gewoon de kop af hakken, maar wel van "als de dominee zegt dat het veilig is dan is het veilig" en "als we dan toch besmet worden nou ja dan is dat gewoon Gods wil geweest en zal Hij er wel een doel mee hebben".

En dat is niet de mening van een paar mensen, maar de kans is groot dat het gros wat uit de biblebelt komt er zo over denkt.

En tja, een dienst op TV kunnen kijken dat kan ook niet, want er zijn heel wat groeperingen waar een TV uit den boze is en waar op zondag absoluut geen computer oid. aan gaat of waar men geen vrijwilliger/koster oid. op zondag wil laten "werken" om het voor elkaar te krijgen dat de beelden gemaakt worden.

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...