Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Nu ja... het moet niet wederom tot een schisma leiden maar het Katholieke Opperhoofd van de gelovigen heeft een andere aanpak. De Katholieken hebben een andere aanpak tijdens deze crisis en opgelegde maatregelen.

Want die mogen ook zonder een aanwezigheidsplicht in de kerk ergens anders bidden of nadenken en blijven daarmee in contact met hem daarboven.

de Film Don Camillo in Communistisch Rusland is misschien nog een leuke herinnering...............

en al die gelovigen die geen geloof meer mochten en konden belijden in het openbaar hebben het toch gered in het Communistisch Oostblok van destijds.

Met een kerststalletje en een kaarsje.

 

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


28 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Dat voelt raar maar is helemaal niet raar, In Nederland en veel andere landen isnl. politiek en godsdienst gescheiden.

Dat wil zeggen dat de politiek wel een advies uit kan brengen maar geen verplichting opleggen wat betreft de godsdienst en dat is dus ook de reden dat godsdienstige samenkomsten worden ontraden maar niet verplicht opgelegd kunnen worden.

 

 

Dat klopt helemaal gerrit B, maar aan de rest van het volk is dat amper uit te leggen. Het ´zij wel en wij niet´ idee zeg maar. Het samenkomen vinden de kerken dus belangrijker dan het virus uit bannen. Geef je dan om je naaste, om even de bijbel erbij te slepen ;) Volgens mij niet!

 

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De Katholieken hebben een andere aanpak tijdens deze crisis en opgelegde maatregelen.

 

 

Mwah laat me raden: god heeft het zo gewild ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kiekiek zei:

 

Daar hebben ze dus lak aan tonski:

 

Gooi de kerken dan ook dicht en ga lekker thuis bidden of op de knietjes richting Mekka.

 

 

 

 

Dan heb je maar een klein deel te pakken, immers Mekka

geldt voor moskeeën alle andere gelovigen kijken omhoog...

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt wat afgezeurd in den lande...

Toen ik een paar weken geleden in het ziekenhuis lag was het ivm de oplopende cijfers 1 bezoeker per dag met mondkapje en ontsmetting.

Vervelend, maar het was niet anders en dit deel van Nederland is nu weer het gunstigst.

Omdat men zich beter aan de regels houdt dan elders?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zou het toch stiekem zijn omdat er gewoon minder mensen wonen ;)

Wacht maar tot de rest weer massaal op vakantie gaat richting het noorden omdat ze niet meer naar het buitenland mogen, dan krijg je weer hetzelfde als afgelopen zomer en schieten de cijfers bij jullie ook weer omhoog

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet.

Was vandaag even bij de supermarkt hier. Iedereen buiten al met mondkapje op en binnen keurig op 2 meter wachten tot de voorganger de handen en kar ontsmet had en daarna ruim om elkaar heen en indien niet mogelijk wachten tot de ander klaar was op die plek.

Misschien maakt de mentaliteit van we houden rekening met elkaar toch ergens iets uit?

Het was hier deze zomer idd. een probleem met sommige toeristen die zich nergens wat van aan trokken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Of zou het toch stiekem zijn omdat er gewoon minder mensen wonen ;)

Wacht maar tot de rest weer massaal op vakantie gaat richting het noorden omdat ze niet meer naar het buitenland mogen, dan krijg je weer hetzelfde als afgelopen zomer en schieten de cijfers bij jullie ook weer omhoog

Doemscenario , een heel harde winter  en dat de Elfstedentocht door corona niet kan doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht die wel doorgaan dan kon het probleem nog wel eens veel groter worden, want denk niet dat het virus zich iets van kou aan zal trekken.

Hooguit dan men dan nog een extra sjaal of das voor de mond heeft tegen de kou en zo minder virusdeeltjes rond sproeit.

 

Maar als men met kerst nergens naar toe kan dan voorzie ik dat het aantal besmettingen ook in het noorden op gaat lopen als men daar massaal op vakantie gaat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vroegere Canal+ wist al dat het corona virus ging komen...

004-1.jpg.7cb8deac6cdee00e096fa3d9a1b4ac7e.jpg

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er er hangt iets mooi in de lucht, was ook een van hun slogans.

 

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch airborn dus? nu ja we wisten het eigenlijk al.

Maar die thuis zorgmedewerkers doen ook maar wat, die stappen toch de lift mee in ondanks mijn verbaal protest en de grote stickers voor de liftdeur.

Dat klaagt over te weinig medewerkers en dan flikken ze zo iets.

 

(voor die het niet weet, ook in de lift kun je de spetters oplopen, daarom staan die waarschuwingen er)

zal er straks een foto van maken

 

IMG_20201105_sticker.jpg

aangepast door Tonskidutch
foto toegevoegd

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van het weekend in Amsterdam en toen de lift beneden kwam en openging stapten er doodleuk 8 personen uit de lift. Ik heb me even omgedraaid om te tellen en zag dat ze echt niet allemaal bij elkaar hoorden. De lift was best klein. Konden ze niet even een rondje overslaan ipv bij elkaar in de lift te stappen? Owww wacht .... dan moesten ze wachten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal een 12 woonlagen tellende Flat betreffen, dan kun je beter de trap nemen. Is ook nog goed voor je conditie ook.

 

Maar, ik heb de zorginstelling Envida gebeld en die thuis zorg medewerkers mogen enkel met hun klant mee de lift in en niet met anderen zelfs niet met mondmasker.

Gaat me erom, dat ze er gewoon een beetje op letten en niet zelf de "superspreader" worden.

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 24-10-2020 om 19:59, ceesv zei:

Schoonzus is wegens ruimtegebrek op de IC verplaatst naar Amersfoort.

 

Na bijna 14 dagen aan de beademing wordt nu weer zelfstandig geademd en wordt ze langzaam steeds meer wakker.

Ondertussen dus al in totaal 3 weken opgenomen, en na de IC zal er nog wel iets bij komen.

 

Daarna het revalidatie traject in, en kijken wat er nog aan beschadigingen is over gebleven.

 

Ze is eind 50, en werkte parttime als kassière bij een grootgrutter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...