Ga naar inhoud


VOL en BOMVOL eindigen per 25 mei de combinatie met smartcard, is niet een maand van te voren gemeld


Miauw

Aanbevolen berichten

Maar waar het om gaat is dat de VOL & BOMVOL klanten met een smartcard nu niet meer kunnen kijken via de satelliet. Daarover hoor ik anno 28-05-2020 niets van. Zijn deze kaarten nu daadwerkelijk op 'zwart' of niet. En zo ja.. Wat is de entitlement info van deze kaarten nu?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

3 uren geleden, carlo666 zei:

Dat half jaar moest ervoor zorgen dat niet het merendeel van de klanten overstapte naar een goedkoop abonnement met smartcard vermoed ik.Zo kregen ze alleen nieuwe klanten, dachten ze. 

 

Dat lijkt mij ook, het was wel te omzeilen door een ander rekeningnummer te gebruiken. Maar ik zag het destijds al niet zitten om mij eraan te binden. Er kwam geen goed verhaal vanuit Canal Digitaal en daarom vertrouwde ik het al niet.  

Helaas hebben ze mijn toenmalige HD-Extra-abonnement (toen 10 euro per maand, nu al 16 euro) inmiddels ook uit de markt geprijsd.

 

Jammer dat het kijken naar commerciële Betaal-TV zo duur aan het worden is.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2020 om 21:57, Penthe zei:

Er zijn nog meer dan zat kijkers die niet klagen, het is een selecte groep die continu van provider veranderd. Ik heb altijd al gezegd dat ik vind dat iedereen het zelfde bedrag voor een abonnement moet betalen en niet de ene nog goedkoper dan de ander en zodra de goedkopere groep dan een verhoging krijgt zijn de klaagliederen niet te overzien terwijl de genen die de volle pond betalen nog altijd stil zijn. Ik betaal 24,95 per maand voor het ex Familie pakket volgens mij heet dat nu Rijk? Dan is het niet eerlijk dat iemand de zelfde zenders kan kijken voor 10 euro minder en daar gaat het om gelijke behandeling voor iedereen(er zijn uitzonderingen). En ben je bij een opzegging wel zo beter af bij een andere provider ook dat vraag ik me wel eens af.

 

Als je gepensioneerd bent en in bv Spanje woont, dan kan ik mij voorstellen dat je 24,95 per maand over hebt om te kijken naar de Nederlandse TV-zenders. 

 

Maar als je wat jonger bent (en een volle werkweek hebt) en in Nederland woont, dan heb je minder tijd om TV te kijken en je hebt ook gratis alternatieven om te kijken naar Nederlandse (publieke) TV.  En dan is 24,95 gewoon veel te duur voor een betaald TV-abonnement. 

 

Canal Digitaal heeft nu geen mogelijkheid meer om voor maximaal 10 euro per maand een abonnement af te sluiten. Heel lang is dit wel mogelijk geweest, toen hadden ze daardoor ook veel meer klanten dan tegenwoordig. 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog veel vreemder, bizar zelfs. De commerciële TV moest zijn bestaansrecht halen uit de reclameinkomsten. Daar zou je als consument helemaal niet voor hoeven te betalen. Hoe is het gekomen dat zij menen van ons als consument geld te eisen voor die reclame. Kan iemand me dat even uitleggen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door een rubberen ruggengraat van de providers.

 

Wanneer die geen doorgifte vergoeding zouden gaan betalen, zouden ze/wij verstoken blijven van die programma's.

En dat zou klanten kunnen gaan kosten.

 

Neem Canaldigitaal, die wilde niet betalen voor de koppelverkoop van die voetbal zenders, ook wel bekend als de eredivisie belasting.

Toen kwam Joyne, die wel (hoeveel?) betaalde, en die zenders ging doorgeven, waarna Canaldigitaal knarsetandend alsnog over stag ging.

 

Dat (de prijsverhoging) heeft Canaldigitaal toen klanten gekost, een les die Canaldigitaal nu heeft doen besluiten de rug recht te houden tegen Discovery c.s ?????

 

Ondertussen zijn al die programma's van de tv stations een eenheidsbagger, wanneer je er een paar weg laat, mis je niets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dan niet gewoon alleen premium zenders aanbieden bovenop NPO 1,2,3

Film1

Ziggo Sport

Fox Sport

Natuur

 

Laat die commerciëlen gewoon weg. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal eerst de mediawet veranderd moeten worden.

Basispakket heeft een aantal must carry zenders aangevuld met vrije keuzezenders tot in totaal minimum 30 zenders.

 

Joyne hoeft daar niet aan te voldoen omdat die minder dan 100.000 abonnees hebben.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

""

Er zou volgens insiders een reden geweest zijn voor het verstrekken van kaarten voor satelliet ontvangst.

Ik denk dat je dan in de richting van doorgifte rechten zou moeten denken, die primair voor satelliet verdeling zouden zijn afgesloten en secundair voor IPTV.

 

Die hindernis zou nu opgelost moeten zijn, waardoor de levering van een kaart voor satelliet ontvangst overbodig en commercieel ongewenst is geworden.

 

"

ceesv heeft dit ooit gepost, ik heb het nooit begrepen maar Satwatcher stemde wel in. Mogelijk kunnen we nu alsnog duidelijkheid krijgen?

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Mimisiku said:

Waarom dan niet gewoon alleen premium zenders aanbieden bovenop NPO 1,2,3

Film1

Ziggo Sport

Fox Sport

Natuur

 

Laat die commerciëlen gewoon weg. 

Ik hoef Film1 en Ziggo Sport en Fox Sport en Natuur niet. Ik hoef het gekleurde NPO ook niet ik kijk wel zo af en toe de RTL zenders of die van Talpa puur voor entertainment waar voor mij de tv voor bedoeld is. Waarom niet gewoon een standaard pakket bieden met NPO en die commercielen dan ben je met ongeveer 14 zenders klaar. Dit zou gewoon gratis moeten kunnen aangezien je al betaald voor de NPO en de commercielen de winst uit de reclames moeten pakken. En dan pas denken aan extra sport pakket of natuur pakket enz. Ik heb genoeg aan die 14 zenders want sport is geen sport meer natuur zenders zijn fake en de films zijn uit stenen tijdperk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit eindigt weer in flauwekul, zoals altijd als het over CanalDIGITAAL gaat

dat gezeur is toch elk jaar weer over wat beter is en wat iemand wil zien...

een club mensen die niet luistert naar zijn klanten en hun ook nog telkens opnieuw voor het blok stelt; kappen of doorgaan!

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is natuurlijk een groot deel wat geen kabel of digitenne heeft. Die buitengebieden bedruipen zich met een CDS abo. Die hebben geen keus. Voor hen is het wel degelijk belangrijk wat CDS doet. Je betaalt voor een gekozen pakket met zender x,y,z. Contractueel voor 12 of 24 maanden. Als CDS na 3 maanden jouw pakket verarmd door zenders x,y,z weg te halen dan is dat feitelijk contractbreuk en mag je dus boetevrij opzeggen. Leuke 'oplossing' maar daarmee heeft de 'ex'-abonnee de zenders x,y,z niet terug. Dat is wat er voor velen speelt en die hebben het volste recht om daarover te klagen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Penthe zei:

Ik hoef Film1 en Ziggo Sport en Fox Sport en Natuur niet. Ik hoef het gekleurde NPO ook niet ik kijk wel zo af en toe de RTL zenders of die van Talpa puur voor entertainment waar voor mij de tv voor bedoeld is. Waarom niet gewoon een standaard pakket bieden met NPO en die commercielen dan ben je met ongeveer 14 zenders klaar. Dit zou gewoon gratis moeten kunnen aangezien je al betaald voor de NPO en de commercielen de winst uit de reclames moeten pakken. En dan pas denken aan extra sport pakket of natuur pakket enz. Ik heb genoeg aan die 14 zenders want sport is geen sport meer natuur zenders zijn fake en de films zijn uit stenen tijdperk.

 

 

Het HD-actiepakket wat ik vroeger had bestond aanvankelijk uit de belangrijkste (meest bekeken) 14 zenders. Later kwamen er 3 Vlaamse zenders bij omdat dat verplicht werd. Dat maakte 17 zenders. Tel daarbij de 13 Regionale zenders en je zit op 30 zenders. Daarmee voldoe je aan alle regels en kun je voor weinig geld een standaard-pakket aanbieden.   

 

Het probleem van de verhogingen kwam pas op het moment van het invoeren van de eredivisie-belasting. Later gingen ook andere zenders steeds meer geld vragen. Maar @Satwatcher heeft het mij een keertje uitgelegd. CanalDigitaal is niet geïnteresseerd in al die mensen met zo'n goedkoop pakketje. Ze verdienen veel meer aan de mensen die zo'n uitgebreid pakket afnemen. Ze hebben dus liever een kleine groep klanten waar ze winst op maken, dan de grote massa die alleen naar de standaard-zenders wil kijken.    

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer zij Ziggo Sport Racing toevoegen aan het pakket zouden ze een boel klanten extra kunnen krijgen.

Er komt alleen maar pulp bij. ( zie het andere topic over CD en het verdwijnen van de MTV network kanalen)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor F1 kijk ik naar RTL UHD.

De Canaldigitaal IP app op de grootbeeld gebruik ik als slecht weer reserve ontvangst.

De app staat ook op mijn telefoon, maar die gebruik ik alleen bij breaking news.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...