Ga naar inhoud


VOL en BOMVOL eindigen per 25 mei de combinatie met smartcard, is niet een maand van te voren gemeld


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik keek even naar wat voor pakketten en tegen welke prijs dan zakelijk ex BTW aangeboden wordt, dan voel je je als particulier behoorlijk in de maling genomen, want kleinere pakketten kunnen heel goedkoop aangeboden worden.

 

Vanaf € 3,95 ex BTW per aansluiting, dan krijg je niet meer dan echt nodig is.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Daar is Canal Digitaal allang mee bezig! Waarom denk je dat ze Viaccess ORCA gebruiken? Eénmaal dat systeem gekocht:

 

- gesloten ontvanger met getrouwde kaart

- CI module met virtuele kaart

 

Bij gratie god's is de CI+ module van Canal Digitaal nog in legacy mode geschakeld. M.a.w. de '+' functionaliteit staat nog UIT. Hierdoor werkt de module nog in standaard CI ontvangers. Hierdoor kun je nog vrij kiezen uit ontvangers zoals de EU wetgeving ook verplicht.

 

Canal Digitaal gebruikt een andere methodiek om je te dwingen naar dit dichte systeem. Gewoon alle nieuwe zenders die ze aanbieden uitsluitend in het nieuwe Viaccess ORCA uitzenden. Wil je ze bekijken? Mooi! Seca3 kaartje verplicht overzetten naar Viaccess.. Zodra er voldoende Viaccess abonnee's zijn óf de Seca3 gebruikers ver in de minderheid zijn.... KLIK! Seca codering uit en de rest zegt op of gaat noodgedwongen tóch over op Viaccess.. Zo simpel is het...

 

Bij Seca2 vielen inderdaad langzaam de zenders uit het STB-PAKKET naar de overstap Seca3 met vervolgens een maand abonnement die € 10,- per maand zou blijven kosten, de inflatie is lager dan de stijging van het abonnement. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom in Spanje wonen naast het lekkere klimaat zijn alle standaard nationale zenders gratis te bekijken in HD op de TDT(Spaanse Digitenne) IK heb dan ook helemaal geen TV abonnement in Spanje en heb zowel online als via de lucht alle Nationale zenders. Aanbod kwa internationale series en films is sneller dan in Nederland. Enkel zul je voor de nationale programmas, series en films Spaans moeten leren maar voor de internationale is Engels voldoende.

7 minutes ago, ilseonline said:

Ik keek even naar wat voor pakketten en tegen welke prijs dan zakelijk ex BTW aangeboden wordt, dan voel je je als particulier behoorlijk in de maling genomen, want kleinere pakketten kunnen heel goedkoop aangeboden worden.

 

Vanaf € 3,95 ex BTW per aansluiting, dan krijg je niet meer dan echt nodig is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Penthe zei:

Kom in Spanje wonen naast het lekkere klimaat zijn alle standaard nationale zenders gratis te bekijken in HD op de TDT(Spaanse Digitenne) IK heb dan ook helemaal geen TV abonnement in Spanje en heb zowel online als via de lucht alle Nationale zenders. Aanbod kwa internationale series en films is sneller dan in Nederland. Enkel zul je voor de nationale programmas, series en films Spaans moeten leren maar voor de internationale is Engels voldoende.

 

 

Hahahaha, nou, dat klimaat trekt mij wel, en Spaans valt goed te leren, helaas houden mij 2 dingen tegen, mijn gevecht om gezond(er) te kunnen worden, het UWV stelt eisen aan de Wajong, bijvoorbeeld dat ik in Nederland moet wonen om er recht op te blijven houden.

 

Gezien mijn Wajong moet ik op mijn uitgaven letten, ook op niet vergoede zorg. Dat is een reden naar goedkope oplossingen zoeken, ik ga bijvoorbeeld naar 5 supermarkten om te besparen, zo werkt het bij mij ook met een abonnement voor TV. In het verleden heb ik ondanks dat ik van het STB-PAKKET gebruik maakte, ik denk wel bijna een halfjaar via DVB-T naar alleen de NPO en regionale omroep gekeken, echt veel gemist had ik voor mijn gevoel niet.

 

Ik heb alleen internet op mijn mobiele telefoon, wel 5gb prepaid met 3000 minuten en 1000 sms voor € 10,- per maand, ik hang hier en daar aan open wifi om niet voor het einde van 30 dagen tegen een muur aan te lopen. 

 

Deze maand heb ik door de zorg een T-Mobile prepaid simkaart gekregen met 50gb data, dit is bedoeld voor beeldbellen, want begeleiding van 2 instanties mogen sinds het Coronavirus niet bij cliënten/patiënten binnen komen, dus dat is voor mij een luxe dat ik ook wat data ernaast mag gebruiken. 

 

Waarom satelliet? Is een hobby naar meer ander soort zenders te kijken, een gevoel van vrijheid, alleen heeft Canaldigitaal niets met vrijheid en daar wringt het nu voor mij, de kosten tellen uiteraard ook mee.

 

Ziek zijn kost veel geld, vooral als je één van de nog geen op 2 handen tellende patiënten in Nederland bent en bij veel ziekenhuizen niet terecht kan, dan loop je al snel tegen niet vergoede kosten aan. Mankeer je wat wat de massa heeft, dan kan er veel en wordt (vrijwel) alles vergoed, al gun ik ieder een goede gezondheid, het voelt wel raar als je begrijpt wat ik bedoel. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bericht is door de tijd gesloten.

 

Ik heb geen Coronavirus, echter door het heerst wordt de begeleiding van 2 instanties ineens heel voorzichtig. Als iemand het zou hebben, dan is het gevaar dat het door gegeven wordt, vandaar tot nader bericht alleen op afstand contact. 

 

Als je moet kiezen tussen je gezondheid wat niet volledig vergoed wordt of een abonnement wat duurder wordt, is de keuze niet moeilijk. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dadelijk deze kaarten op zwart gaan, is er dan nog maar één groep kijker over die nu nog goedkoper naar satelliet-TV kijkt. 

 

We hebben het dan over de klanten die tot een paar jaar terug keken naar het Settopboxpakket wat later werd overgezet naar het HD-Light-pakket/HD-actiepakket. Deze groep kijkers was ooit een VASTE prijs beloofd van 10 euro per maand. Twee jaar geleden werd ineens de prijs verhoogd naar 13 euro en vorig jaar werd de prijs verder opgetrokken naar 16 euro. Ik voorzie dat binnen een jaar ook deze groep klanten het volle pond moet gaan betalen en daarmee jaagt Canal Digitaal dan weer een hele reeks klanten weg.  Want niet iedereen wil 20 euro per maand (of meer) betalen voor een smak zenders die vol zitten met lange reclameblokken.  

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ilseonline zei:

Ik keek even naar wat voor pakketten en tegen welke prijs dan zakelijk ex BTW aangeboden wordt, dan voel je je als particulier behoorlijk in de maling genomen, want kleinere pakketten kunnen heel goedkoop aangeboden worden.

 

Vanaf € 3,95 ex BTW per aansluiting, dan krijg je niet meer dan echt nodig is.

 

Ja, maar dan neemt men er gelijk 100 of meer af in 1 keer. Ik neem aan dat een groepsaansluiting bij een kabelaar ook veel goedkoper is bij zo'n aantal.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Noordzee zei:

Nu dadelijk deze kaarten op zwart gaan, is er dan nog maar één groep kijker over die nu nog goedkoper naar satelliet-TV kijkt. 

 

We hebben het dan over de klanten die tot een paar jaar terug keken naar het Settopboxpakket wat later werd overgezet naar het HD-Light-pakket/HD-actiepakket. Deze groep kijkers was ooit een VASTE prijs beloofd van 10 euro per maand. Twee jaar geleden werd ineens de prijs verhoogd naar 13 euro en vorig jaar werd de prijs verder opgetrokken naar 16 euro. Ik voorzie dat binnen een jaar ook deze groep klanten het volle pond moet gaan betalen en daarmee jaagt Canal Digitaal dan weer een hele reeks klanten weg.  Want niet iedereen wil 20 euro per maand (of meer) betalen voor een smak zenders die vol zitten met lange reclameblokken.  

 

 

 

Deze had ik eerst, was een reden met behulp van Canaldigitaal om over te stappen naar het VOL pakket met smartcard, moest wel via een kleine omweg.

 

Het begint er wel op te lijken dat ze alle eerste klanten naar het volle pond worden gedreven, echter is dat de prijs niet waard, kan je net zo goed overstappen als je de mogelijkheid hebt.

 

De app van Canaldigitaal is overigens slecht in de zin van dat deze vaak naast de tijdslots van uitzendingen zitten, wil je terug kijken wat ik een aantal keer gedaan heb, wordt het programma ineens afgebroken omdat het uitloopt, of is het al begonnen. Zeggen ze bij Canaldigitaal dat ze de tijden aangeleverd krijgen er daar niets aan kunnen doen, waarom lukt dat bij andere aanbieders wel?

 

Ik ken iemand die van het HD-Light of HD-Start pakket (weet even niet meer hoe dat het laatst heette) het alleen voor de camping gebruikte, thuis Ziggo, die is naar het vakantie pakket over gestapt, echter als het nog duurder wordt stapt hij naar de Ziggo app over. De wifi op de camping is gratis en inmiddels zo goed, dat hij zo over kan stappen, de enige reden dat hij nog bij Canaldigitaal zit is dat hij en zijn vrouw nog naar het buitenland gaan. Wordt het te gek, dat gooit hij het er uit, BVN is er ook nog en ze zijn zeker als ze in het buitenland zijn op vakantie, TV is dan een bijzaak.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, cheapwatcher zei:

Ja, maar dan neemt men er gelijk 100 of meer af in 1 keer. Ik neem aan dat een groepsaansluiting bij een kabelaar ook veel goedkoper is bij zo'n aantal.

 

Dat kan je ook als groep bedingen, dat gebeurd met groepen voor energie ook, en toch hebben ze allemaal hun eigen aansluiting. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich kan dat ook. Ik heb GSO geïnstalleerd op flatgebouwen. De VVE had gewoon een deal met Canal Digitaal. Probleem is dat er een wettelijke verenigingsnorm moet zijn met leden. Een berg losse leden gaat niet werken. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mimisiku zei:

Op zich kan dat ook. Ik heb GSO geïnstalleerd op flatgebouwen. De VVE had gewoon een deal met Canal Digitaal. Probleem is dat er een wettelijke verenigingsnorm moet zijn met leden. Een berg losse leden gaat niet werken. 

 

Jawel, er zijn diverse energie collectieven, toch hebben diverse mensen een eigen aansluiting in heel Nederland, dus dan zou er een collectief opgezet kunnen worden.

 

Met een collectief heb je meer macht in handen, dat zie je ook aan de internet aansluitingen, echter bestaan die al.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aanwijzingen dat de nieuwe eigenaar Canal+ Group, behorend tot de Franse groep Vivendi, orde op zaken aan het stellen is in de puinhoop van de vorige M7 Group, zoals het afschaffen van merkwaardige pakketten die wat prijs uit de toom vallen e.d. Het zal me dan ook niet verbazen als ze ook het illegaal kijken aan gaan pakken d.m.v. een beter dichtgetimmerde codering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn ze al een eeuw te laat mee. Het dichttimmeren met coderingen is al lang achterhaald met IPTV.

Die drie paardekoppen en een ui die nog aan het sharen zijn, al dan niet extern, daar zal weinig te halen zijn.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kans bestaat dat de nieuwe eigenaar de zelfde techniek gaat uitrollen welke hij ook bij zijn andere merken gebruikt.

 

Canaldigitaal is een van de laatste providers die keuze in eigen ontvangers toestaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...