Ga naar inhoud


VOL en BOMVOL eindigen per 25 mei de combinatie met smartcard, is niet een maand van te voren gemeld


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Daar heb ik van dag één voor gewaarschuwd! Gewoon een marketing truc om die lastste grijze kaarten kwijt te spelen. Je wordt lid voor €9,95 krijgt een IPTV abo met kaart waar een gewone abonnee dus veel meer voor betaald. Ze hebben een x-bedrag p/m extra en ze hopen simpelweg dat een deel erin 'stinkt' naar een gewoon abo over te stappen. 

 

Er is vroeger gecommuniceerd dat op zo'n 2de/3de kaart geen extra opties genomen konden worden....

De waarheid is anders. Men mocht geen los IPTV abonnement verkopen in de begindagen denk ik. Dus werd het op papier een satelliet abonnement met als extraatje een IPTV aanbod.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, DDX said:

Wat is nou de goedkoopste oplossing om de npo zenders legaal uit de lucht te plukken via de schotel ?

Dat was reden dat ik vol abonnement  had, andere (commerciele) zenders kijk ik niet.

Joyne 13€

Canaldigitaal 19,95

 

+ Administratiekosten en aanschaf hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, cheapwatcher zei:

De waarheid is anders. Men mocht geen los IPTV abonnement verkopen in de begindagen denk ik. Dus werd het op papier een satelliet abonnement met als extraatje een IPTV aanbod.

Nee hoor, ze hebben wel degelijk het boeltje als puur IPTV aangeboden. Via hun partner Online kreeg je zo IPTV van Canal Digitaal met een tunerloze M7-MZ-101. Daar hebben ze hun ervaring mee opgedaan. Wie heeft er ooit van Solocoo gehoord?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Er is vroeger gecommuniceerd dat op zo'n 2de/3de kaart geen extra opties genomen konden worden....

 

Extra opties op de 2e/3e kaart zijn gewoon mogelijk hoor.

 

En ik vermoed dat een aantal klanten kwaad zullen zijn en nooit meer in zee zullen gaan met Canal Digitaal. Ze jagen ook letterlijk iedereen weg daar met hun praktijken.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, cheapwatcher zei:

De waarheid is anders. Men mocht geen los IPTV abonnement verkopen in de begindagen denk ik. Dus werd het op papier een satelliet abonnement met als extraatje een IPTV aanbod.

 

Dit verhaal is de juiste, ze mochten alleen geen IPTV zonder smartcard aanbieden. Dat had ook met de uitzendrechten van de gecontracteerde zenders te maken, pas later kwam er duidelijkheid dat het niet meer hoefde en hebben de volgende aanvragen geen smartcard meer geleverd gekregen. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Sprietje zei:

 

Canal Digitaal is zulke koopjesjagers het liefste kwijt dan rijk waar ze elke maand geld op toe moeten leggen. :lol:

 

En daarom kreeg ik na de overstap van Seca2 naar Seca3 gratis een complete satellietontvanger met duo LNB, smartcard en zelfs een schotel?!

 

Blijkbaar wilde ze mij helemaal niet kwijt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het vol abbo met smartcard. Ik kijk eigenlijk alleen via mijn satelliet ontvanger. Er zit gezien de beeldkwaliteit (bij mij althans) erg weinig verschil satelliet geeft net wat scherper beeld. Mocht de smartcrd niet meer werken zie ik weinig reden dit abbo op te zeggen voor € 11,95 heb je toch een leuk pakket en ook kijken in het buitenland of op locatie gaat prima. Ik vindt dat best handig voor vakanties of andere redenen dat je in het buitenland bent.

 

Ik kijk soms wat programma's op RTL 4 met name nieuws en o.a. nieuwsuur op NPO2 en wat docu's  Op de sateliet blijft voor mij voldoende over Duitsland o.a. en Engeland. Helaas heb ik slechte ontvangst met digitenne anders is dit voor vele ook een goed alternatief die alleen NPO1,2 en 3 kijken.

 

wat ik wel vreemd vindt is dat bij tv terug kijken ik kan pauzeren en bij live tv niet. bij de NPO start app gaat dat wel, en  die is gratis. Of ik doe iets verkeerd of ligt het aan de instellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een feit dat ieder met Vol en Bomvol dacht lekker goedkoop te kijken met de smartcard en daarbij dacht een dikke middelvinger op te steken naar de satkijker die het dubbele of meer moest betalen. Dit wordt nu recht getrokken. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten ben je liever kwijt dan rijk.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Penthe zei:

Het is gewoon een feit dat ieder met Vol en Bomvol dacht lekker goedkoop te kijken met de smartcard en daarbij dacht een dikke middelvinger op te steken naar de satkijker die het dubbele of meer moest betalen. Dit wordt nu recht getrokken. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten ben je liever kwijt dan rijk.

 

 

Ik heb nooit een dikke middelvinger opgestoken, anders moet ik dat nog waar maken ook. 😉

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat dit de eerste stap naar CI+ gaat worden, de algemene satelliet kijker zal dat niet merken, de kijkers met alternatieve ontvangers vrees ik wel.

 

Ik kan niet in mijn glazen bol kijken wat er gaat gebeuren, echter zal het mij niet verbazen zoals Canaldigitaal nu bezig is.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is Canal Digitaal allang mee bezig! Waarom denk je dat ze Viaccess ORCA gebruiken? Eénmaal dat systeem gekocht:

 

- gesloten ontvanger met getrouwde kaart

- CI module met virtuele kaart

 

Bij gratie god's is de CI+ module van Canal Digitaal nog in legacy mode geschakeld. M.a.w. de '+' functionaliteit staat nog UIT. Hierdoor werkt de module nog in standaard CI ontvangers. Hierdoor kun je nog vrij kiezen uit ontvangers zoals de EU wetgeving ook verplicht.

 

Canal Digitaal gebruikt een andere methodiek om je te dwingen naar dit dichte systeem. Gewoon alle nieuwe zenders die ze aanbieden uitsluitend in het nieuwe Viaccess ORCA uitzenden. Wil je ze bekijken? Mooi! Seca3 kaartje verplicht overzetten naar Viaccess.. Zodra er voldoende Viaccess abonnee's zijn óf de Seca3 gebruikers ver in de minderheid zijn.... KLIK! Seca codering uit en de rest zegt op of gaat noodgedwongen tóch over op Viaccess.. Zo simpel is het...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me er niet zo druk om maken TV heeft na de Corona toch vrijwel niks meer te bieden voor minstens anderhalf jaar, er zullen volgend jaar bijna tot geen nieuwe films uitkomen en ook heel weinig series. Dat betekend voor de TV zenders nog meer herhalen tussen de reclames door. En dan vraag ik mezelf nog af hoe ze goede films en series kunnen maken straks met het nieuwe normaal.

 

Nee de boel nog meer dicht timmeren is hierbij een heel slecht idee dus Seca3 zal nog wel even blijven bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...