Ga naar inhoud


Achteruit parkeren, ik erger me er dood aan.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Voltanken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lach maar, maar die auto's zijn onverwoestbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dat die dingen die ze trabant noemden? 

 

Trabant is de DDR auto waarbij je moet oppassen met aceton als nagellak remover.

 

Skoda is (was?) Tsjechische degelijkheid.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nee dat was een skoda voordat vw het merk kocht. Met de motor achterin, en de motorkap vergrendeling in de portierstijl.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik parkeer altijd afhankelijk van de situatie. Moet ik veel in de achterklep laden (boodschappen) dan zal ik meestal vooruit inparkeren. Hoef ik niet bij de achterklep en is de parkeerplaats vrij smal, dan parkeer ik achteruit zodat ik gebruik kan maken van de buitenspiegels om netjes in te parkeren. Maar of ik nu voor- of achteruit inparkeer, op dat moment ben ik bezig met een bijzondere handeling en heeft het overige verkeer voorrang op mij. 

 

Overigens worden er op steeds meer nieuwe auto's sensoren aangeboden die je bij het wegrijden helpen "om een hoekje te kijken" als je achteruit een parkeerhaven uitrijdt, dan krijg je een seintje als er verkeer aankomt. 

 

Het nadeel van achteruit een parkeerhaven uitrijden is dat er lieden zijn die daar handig gebruik van maken om tegen je aan te botsen, op die manier proberen ze een eerder zelf veroorzaakte schade op jou te verhalen, "want jij reed achteruit en bent dus fout". Is mijn zoon tot twee keer toe overkomen. Was wel leuk dat hij als schade-expert de erbij gehaalde politie kon wijzen op de onmogelijkheid dat zijn auto de geclaimde schade veroorzaakt zou hebben, de krassen zaten te hoog  :D

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoovercraft ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook niks aan the Parasol, maar wel leuk

overigens elke schram in de andermans auto betaal je weer de hoofdprijs aan reparatiekosten

kunststof bumpers zijn de meest lucratieve uitvinding van de automobiel industrie en het bewijs voor de domste verzekeringsmaatschappijen ooit

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mensen ik moet weer even wat gal spugen...stoom afblazen.

 

Vandaag na het boodschappen doen met de familie rijdt er zo´n witte jurk voor me in een dikke bak en stopt plotseling. Ik vol in de pedalen en sta vlak achter hem stil. Gaat er ineens de garage deur langzaam open rechts van me. Ik begreep toen de bedoeling: die l*l wilde er achteruit in en ik stond dus in de weg.

Die witte jurk uit de auto om me duidelijk te maken dat ik achteruit moest rijden om plaats te maken zodat hij achteruit zijn garage in kon.

Dat vond ik dus helemaal geen goed idee en er ontstond een verbale discussie op Drs.IJzerbout niveau.

Uiteindelijk is die lul een paar meter naar voren gereden zodat ik er langs kon en er hadden zich al weer heel wat auto´s achter mij opgesteld die begonnen te toeteren etc.

 

Wat mij totaal irreteert, zijn automobilisten die het voor geweldig slim vinden om achteruit in te parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage of op een parkeerplaats.

Ik vind dit gewoon oerdom want je blokkeert er onnodig andere automobilisten mee totdat jij -slimme gozer- eindelijk die wagen achteruit in een parkeerplaats gefrunnikt hebt.

Hier in de Emiraten schijnt het zo te zijn dat vooral de Arabieren dat cool vinden.

Maar als ik in D of NL ben dan valt mij op dat de Turken er ook een handje van hebben. (sorry...niet mijn bedoeling om de Turkse lezers hier te beledigen).

 

Wat vinden jullie van deze in mijn ogen onhebbelijkheid...dat achteruit parkeren.

 

Je taalgebruik lijkt nergens op en bovendien is achteruit parkeren in veel gevallen juist een hele verstandige veilige optie. Er zijn zelf overheidsinstanties en bedrijven waar je verplicht wordt achteruit in te parkeren zodat je in geval van calamiteiten snel weg kunt zonder eerst te hoeven draaien.

 

Ik denk dat je gewoon een beetje onnodig ongeduldig bent en zwaar overdrijft ;)

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, de witte jurk voor me (als ik dat mag zeggen) reed voor me en stopte plotseling zonder voor mij zichtbaar doel op een B-weg waar 100 km en meer gereden wordt. Ik stond op zo´n 2 meter achter hem stil in tegenwoordigheid van geest met het risiko dat er achter mij andere auto´s op mij konden botsen. Met de familie in de auto.

Wat had jij gedaan?

Rechts van mij ging een garage deur langzaam open.

De man gaf geen richting aan, geen alarm lichten. Niets. Hij had ook duidelijk voor zijn garage wat langzamer kunnen rijden met de alarmlichten en naar rechts op de berm en wachten tot achteropkomend verkeer geen hinder ondervind.

 

Dat van die calamiteiten vind ik wel heel ver gezocht.

Achteruit inparkeren is onzinnig, in verband met de gewassen achter je auto, het inladen, vervuilen van de pui (vooral bij diesels) en je hindert er onnodig andere weg gebruikers me die achter je rijden.

Niet iedereen is zo goed in achteruit insteken dat dat in één keer lukt.

Het achteruit wegrijden in verband met een calamiteit is dan wel heel egoistisch want in geval van problemen wil iedereen snel weg en wie is er dan nog heer in het verkeer?.

 

Bij een werkelijke calamiteit lijkt het me beter om het op een hollen te zetten en niet in je auto want dan is de chaos niet te overzien.

Ik denk hierbij aan 9-11 in New York.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ten aanzien van de pui, mijn diesel is Euro 6, wanneer je een witte zakdoek door de uitlaat haalt blijft die wit.

Ten aanzien van de gewassen, de CO2 is voedsel voor die gewassen, ze gaan er harder van groeien.

Ten aanzien van het achteruit steken op de rijweg bij het wegrijden, ben je in het nadeel, omdat je de verkeerssituatie op dat moment meestal niet goed kunt zien.

 

Je zou dezelfde verontwaardiging hebben wanneer de "Jurk" 5 meter voor de inrit gestopt was, en daar gewacht had, totdat de garagedeur open was gegaan, het achteruit rijden is niet van invloed op je noodstop. 

En wanneer die "Jurk" achteruit de rijbaan oprijdt uit zijn garage en jou daardoor niet zou zien, zou je ook mopperen.

 

Hij stopte abrupt op een plek die je niet had verwacht, iets wat niet voor hem pleit.

Duidelijk aangeven da hij ging stoppen had bij jou geen noodstop noodzakelijk gemaakt.

 

Ik parkeer niet altijd achteruit in, het hangt af van de situatie ter plaatse.

 

Achteruit inparkeren is bij een aantal bedrijven sites verplicht in verband met de veiligheid en het wegkomen bij calamiteiten.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1243877/Always-reverse-parking-energy-giant-orders-staff--hold-handrail-stairs-unless-want-yellow-carded.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...