Ga naar inhoud


Dit weekeinde de klok verzetten (Oktober 2017)


Sprietje

Aanbevolen berichten


Eduard, ik weet niet of Nederland "ontwricht" zou raken door GMT+0 te krijgen...  ik zie het verband niet echt daarmee.... Maar nee, dat was niet wat ik voorstelde.

Al jaren is de Nederlandse standaardtijd GMT+1... zoals dat ook het het kaartje aangeduid staat, de gele kleur...   Dat is de enige correcte keuze volgens mij.

Je schrijft zelf dat het in NL eigenlijk GMT+20minuten zou moeten zijn...  wiskundig gezien zou je dan GMT+0 moeten hebben... maar zoals ik al eerder schreef (en waarschijnlijk niet goed uitgedrukt heb) heeft men omwille van daglicht optimaliseren en treinverbindingen tussen NL/DE er GMT+1 van gemaakt, omdat in principe de afspraken internationaal zijn, om met hele uren te werken in de tijdzones. Maar het is wel zo dat je makkelijk met een trein of boot door een tijdzone kan reizen... Vaar je van Calais naar Dover heb je dat ook... en dat levert geen problemen op... Je moet dus niet per definitie dezelfde tijdzone als je buurland te hebben... Er zijn erg veel landen die een uur met hun buurland schelen, en toch handel drijven, treinverbindingen hebben etc.

Wat soms moeilijk is, is dat als je in een internationaal bedrijf werkt, en mensen in diverse Europese staten, Amerikaanse staten, Rusland en China met elkaar een teleconference moet laten houden...  dan zijn er altijd mensen die vroeg uit de veren moeten, en laat moeten op blijven.....  dat is het probleem van dit soort bedrijven.... maar dat is onafhankelijk van het stoppen van de tijdswisseling. Dat zal altijd zo zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het filmpje geeft een goed kijk op de feiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

In het kaartje staat aangeduid dat Nederland in ZONE gmt+0 valt zoals Belgie lux Frankrijk .......

 

Welnee.

Heb je mijn post niet gelezen?

 

En zelfs al stond het zo op het kaartje, dan betekent dat nog niet dat het waar is. :)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als wij GMT-0 aanhouden zou het in de winter al rond 4 uur in de middag donker zijn..

..laat staan wanneer het al donker weer is met veel regen, dan is het om 3 uur al zo goed als donker.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep opdracht EU de burgers mogen beslissen .

Maar zoals de discussie hier loopt zullen WE er nooit uitkomen

zolang blijft het bij het oude 😟

Dat zomer/wintertijd omschakeling gaat wegvallen is duidelijk

NL zal zich ook moeten aanpassen aan de buurlanden.

Enkel de vraag gmt gmt+1 gmt+2(zoals we nu in de zomer hebben)

Eigenlijk kan alleen een europees referendum hieraan voldoen

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we nu zien in deze discussie is m.i. een beetje vergelijkbaar met het Brexit verhaal: allerlei argumenten om van de huidige situatie af te willen, maar iets beters lijkt er niet te zijn en de consequenties van iets anders worden door velen  ook onvoldoende beseft.

Alle alternatieven zijn net zo goed een compromis.

 

Zonde van de tijd en energie, deze discussie. En ook zonde van de EU vergadertijd hierover. Laten we die in belangrijkere zaken steken.De huidige zomer/wintertijden functioneren prima. Klagers hou je altijd.         

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In India moest ik altijd mijn horloge 4,5 uur vooruit draaien.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er zijn inderdaad een aantal uitzonderingen... Burma ook dacht ik, en nog wat eilandengroepen zoals de kokos eilanden...

Maar ik ga er vanuit dat ze in Europa tijdzones niet met halve uren zullen accepteren...

Voor mij is het belangrijkste dat ze het wisselen afschaffen... mijn voorkeur heb ik gezegd, maar is het wat anders, is het zo... ik zal gewoon blij zijn als er niet meer gewisseld wordt.

Ik hoop alleen dat ze er geen jaren meer over gaan doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de VS nog veel leuker. In de reservaten kunnen ze een eigen tijdzone aanhouden en soms ook met of zonder zomertijd. Zo kan je op je rondreis door Arizona in een dag een paar keer je klok verzetten :lol:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...