Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei luisteraar:

Files is inderdaad ook een probleem stilstaan bij een

stoplicht ook.

bij een verkeerslicht stop ik als voetganger ook, wat is daar het probleem?

 

als waterpas hier een bepaalde typering van de mensen geeft die op het topic reageren ben jij weer de eerste die hem onderuit wil halen

omdat jij voorheen al vaker mot / ruzie had met 'm => heel translucent die gedachten kronkels

 

De kwestie is dat er geen discussie is (zie bericht 1) maar een stelling. En men maakt er een discussie van omdat we het altijd niet en nooit eens met mekaar zijn !

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een paar dingen over vlees die iedereen die bio in z'n pakket heeft hoort te weten:

Het is gunstig vanwege bepaalde aminozuren waar je anders veel moeilijker aan komt

Het is ongunstig vanwege de accumulatie van gifstoffen in de voedselpiramide.

 

Ander punt: vleesvervangers is geen optie als er in het gezin iemand is met gluten-intolerantie, want die zitten barstens vol tarwe.

 

Verder punt: het zijn niet de boeren die de overmaat aan stikstof produceren want zoveel scheten laten ze niet, dus minder boeren levert niets positiefs op. Het is hun (pluim)vee.

En daarvan is wat hier in Nederland gehouden wordt met alle ellende van dien het overgrote merendeel voor de export.

Oftewel zij het vlees en wij de stront en stank en giftige stikstofverbindingen.

En dan gaat het niet over N2 oftewel de stikstof in de lucht waar iemand hier het zonder kennis van zaken mee vergeleek, want daar is niets mis mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

Die varkens en kippen ¨fabrieken¨ produceren veel.

 

 

Vooral de megastallen zijn het probleem, waar tienduizenden koeien en varkens zitten. Het werd de boeren steeds moeilijker gemaakt om nog iets te kunnen verdienen en de enige oplossing was schaalvergroting, waarbij het vlees massaal werd geexporteerd naar het buitenland. Wat overblijft in Nederland is de enorme vervuiling wat het ging opleveren, waardoor de concentratie stikstof omhoog geschoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gegevens in dit opzicht uit 2018:

Koeien kleine 4 miljoen

Paarden ca 1/2 miljoen

Schapen 870.000

Geiten 590.000

Kippen 87 miljoen

Varkens 12,4 miljoen

 

Samen zeg maar 105 miljoen. Met alle ziektes, preventieve antibiotica en noem maar op.

Wij mensen vormen inmiddels een kleine minderheid in dit land t.o.v. de veeteelt.

 

Mijn buurman zag de schaalvergroting in de veeteelt niet meer zitten en is op volledig landbouw overgegaan na vele jaren gemengd bedrijf waarbij de melkkoeien buiten liepen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat er een milieu probleem is, mede door de land- en veehouderij.

Maar een feit is:

- nederland is het grootste export land van zuivelproducten, oa naar duitsland, italië en griekenland.

- driekwart van varkensvlees produktie wat nederland produceert, gaat naar het buitenland.   (2,4 miljard euro)

 

Deze landen lachen zich kapot, zij hebben geen stikstof problemen, want wij produceren het voor hun.   Zij consumeren uitsluitend het vlees, eieren, melk etc.

Laten wij ophouden met zo'n grote export, en alleen voor ons zelf vlees etc produceren, en laten deze landen zelf een veehouderij opzetten.

Gaan we dan eens kijken waar het stikstof probleem het grootst is?  Ik denk niet meer hier in Nederland, maar daar!

 

 

bron:  https://www.cov.nl/sector-in-cijfers

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei minplus:

Samen zeg maar 105 miljoen. Met alle ziektes, preventieve antibiotica en noem maar op.

 

Zou dat in het buitenland dan beter geregeld zijn?

Dan toch liever beter hier enigszins goed geregeld dan maar afwachten wat ze in het buitenland allemaal in ons eten stoppen.

Maar zouden we allemaal stoppen met vlees eten en massaal groente gaan bikken dan is er juist nog meer stikstof nodig en moeten alle oerbossen gekapt worden om al dat groen te kunnen gaan produceren.

 

Waar ik eigenlijk niemand over hoor is de uitstoot van stikstof en andere stoffen door vliegtuigen.

Vliegen die op water en veroorzaken die geen vervuiling?

Het kan toeval zijn maar leg je het kaartje van vliegbewegingen boven Nederland boven op het kaartje met gebieden met een hoog Co2 en stikstof gehalte dan zie je plots heel veel overeenkomsten.

Wordt het geen tijd voor een vliegtuigloos weekend om weer te kunnen bouwen ed.?

 

Trouwens de laatste dagen het nieuws gevolgd?

De laatste dagen was volop in het nieuws dat Nederland  aan het vergrijzen is, er steeds minder jonge mensen zijn en er een groot tekort aan mantelzorgers is enz.

Kan iemand me uitleggen waar dan die 75.000 woningen per jaar dan voor gebouwd moeten worden?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei gerrit B:

Kan iemand me uitleggen waar dan die 75.000 woningen per jaar dan voor gebouwd moeten worden?

1. Om de woningnood, die sinds de jaren 50 heerst, in te halen.

2. De banken moeten ook leven.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik dan maar de oplossing gaan geven voor het stikstofprobleem:

 

We produceren dus veel te veel vlees voor eigen gebruik, het gros gaat naar het buitenland, maar wij hier in Nederland zitten met de vervuiling.

 

Koop die boeren uit en bouw op hun land grote zonneparken en windparken en laat de boeren meedelen in de opbrengst van die parken.

 

Wij veel energie erbij, wij van de vervuiling af en zij inkomensgarantie.

 

Het idee om dan maar de helft van de veestapel te slachten was dus helemaal niet zo slecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij produceren het meeste vlees voor het buitenland, en het is super goed vlees, en we krijgen de rommel terug met veel groeihormonen uit het buitenland, ongecontroleerd spul dus.

Ook voor de belastingdienst moet het balletje blijven rollen.

En nog even over het CO2 probleem, ook al eens nagedacht over het regenwoud wat per dag ettelijke voetbalvelden groot gekapt worden en niks word terug geplant?

Dat was een hele grote CO2 filter...

Maar ja, de mens moet ergens zijn geld vandaan halen...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het grootste milieuprobleem heel makkelijk op te lossen, maar dan ga ik iets zeggen waarvoor je in dit land aan de schandpaal komt en als ik niet oppas ergens op een dorpsplein waar men tomaten en eieren dreigt te gooien...ook geproduceerd door boeren trouwens..

 

Er zijn gewoon teveel mensen. Terug naar 10 miljoen dus..... waar in het verleden een club voor bestond, zo kan ik mij herinneren.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest denken aan een conferance van Neerlands hoop uit 1972

 

Hier een gedeelte:

 

tweede onderwerp: "De bodemverontreiniging, de luchtverontreiniging, de waterverontreiniging, de geluidshinder, samengevat onder de noemer: milieuhygiëne." Ja, dames en heren, het is een hele toestand in ons kleine landje aan de olie. De waterstanden worden sinds kort weergegeven in millibar. En het enige wat er van de natuur over is, zijn pijnbomen, treurwilgen en kreupelhout. 

 

 



Read more: https://muzikum.eu/nl/123-258-161090/neerlands-hoop/daar-gaan-we-dan-songtekst.html#ixzz65Qfh3koM

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga effe anders reageren:

Snelweg overdag , maximum 100km , ik vind dit geweldig voor overdreven hardrijders !!

Een van mijn vroegere maten zegt dat ik mijn bakkes moet houden , daar ik geen rijbewijs heb !!

Awel , voor zulke zou ik het geweldig , des te sneller zal die z'n rijbewijs kwijtspelen :)

Oh , als voetganger , bij roodlicht , zal die oversteken als er niks aankomt , heel normaal voor hem !!

En nog meer van zulke fratsen !! Een zware voet behoort ook tot zijn meug !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei cookie monster:

Een zware voet behoort ook tot zijn meug !!

Oja, die ken ik ook, ene Laurant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...