Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei drz:

Eigenlijk is het grootste milieuprobleem heel makkelijk op te lossen, maar dan ga ik iets zeggen waarvoor je in dit land aan de schandpaal komt en als ik niet oppas ergens op een dorpsplein waar men tomaten en eieren dreigt te gooien...ook geproduceerd door boeren trouwens..

 

Er zijn gewoon teveel mensen. Terug naar 10 miljoen dus..... waar in het verleden een club voor bestond, zo kan ik mij herinneren.

Overbevolking en Overconsumptie, en de nare gevolgen ervan zien we nu dagelijks, je hoeft niet naar de schandpaal hoor, wil men de realiteit onder ogen zien dan moet er wel iets gaan gebeuren, want de Industrie houden zich ook niet in zolang er poen te scheppen valt, en daar is dan overproductie en het overbodige word dan maar tegen bodemprijzen verhandelt, het milieu is dan steeds van ondergeschikt belang.

 

De Pil lost het ook niet op blijkbaar, en langer leven gaan we, iemand de oplossing.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden zei gerrit B:

 

Zou dat in het buitenland dan beter geregeld zijn?

Dan toch liever beter hier enigszins goed geregeld dan maar afwachten wat ze in het buitenland allemaal in ons eten stoppen.

Maar zouden we allemaal stoppen met vlees eten en massaal groente gaan bikken dan is er juist nog meer stikstof nodig en moeten alle oerbossen gekapt worden om al dat groen te kunnen gaan produceren.

 

Waar ik eigenlijk niemand over hoor is de uitstoot van stikstof en andere stoffen door vliegtuigen.

Vliegen die op water en veroorzaken die geen vervuiling?

Het kan toeval zijn maar leg je het kaartje van vliegbewegingen boven Nederland boven op het kaartje met gebieden met een hoog Co2 en stikstof gehalte dan zie je plots heel veel overeenkomsten.

Wordt het geen tijd voor een vliegtuigloos weekend om weer te kunnen bouwen ed.?

 

Trouwens de laatste dagen het nieuws gevolgd?

De laatste dagen was volop in het nieuws dat Nederland  aan het vergrijzen is, er steeds minder jonge mensen zijn en er een groot tekort aan mantelzorgers is enz.

Kan iemand me uitleggen waar dan die 75.000 woningen per jaar dan voor gebouwd moeten worden?

 

Klein vergissinkje, Gerrit, dus even een correctie:

Bij de omzetting van planten naar vlees gaat 90% verloren. Dus als iedereen alleen maar planten eet zijn voor het vleesgedeelte 10x minder planten nodig. Dan kun je dus veel oerbossen extra laten staan (die overigens nu ook al niet gekapt hoeven te worden).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Nederland glijdt aardig richting de afgrond. Waar Belgie nog gewoon op 11 miljoen inwoners staat, al sinds 1960 zo ongeveer, is Nederland qua bevolkingsgroei geëxplodeerd!

Milieuproblematiek, geweld op straat, drugscriminaliteit wat niet meer controleerbaar is en recent gaan groeperingen gewoon een winkel binnen voor een snelplundering.

De politie staat machteloos, de politiek staat machteloos en er worden paniekmaatregelen bedacht die kant noch wal slaan.

 

De criminelen alsmede de mensen die de realiteit willen ontvluchten krijgen hun zin, want drugs gaat gewoon gelegaliseerd worden met alle economische gevolgen van dien.

 

Ik wil mijzelf niet verleiden tot uitspraken als " vluchtelingen het land uit"  want dat gaat simpelweg niet, geboortebeperking is een utopie want veelal religieuze medemensen en medelanders fokken maar raak want dat zegt hun handleiding, dus vraag ik mij af waar het schip zonder roer en 150 kapiteins gaat stranden.

Bovendien zijn die 2 miljoen vluchtelingen een druppel op de gloeiende plaat.

 

..oja, we kunnen natuurlijk gewoon 100km per uur gaan rijden, dat zal alles wel oplossen.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei drz:

Nederland glijdt aardig richting de afgrond. Waar Belgie nog gewoon op 11 miljoen inwoners staat, al sinds 1960 zo ongeveer, is Nederland qua bevolkingsgroei geëxplodeerd!

Inderdaad dat bekrompen nationaal denken

We hebben een EU waarom niet vertrekken naar landen waar meer plaats is.

Toen mijn ouders in begin jaren ´50 emigreerden naar Australie werd in Nederland al gezegd verlaat

Nederland het is te vol ,nu is het nog eenvoudiger geworden.

Maar weer het Nationaal denken als die mensen naar bv. Spanje gaan spenderen ze geen geld in

Nederland en lopen we inkomsten kwijt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei drz:

Ik wil mijzelf niet verleiden tot uitspraken als

maar wel uitspraken als decimeren van de bevolking op een of andere manier in de mond nemen

 

zo lang het maar die anderen zijn dan doen we zelf al heel veel

echter helaas doen we zelf eigenlijk niks om dat milieu probleem aan te pakken

 

laat staan dat ik over vuurwerk begin richting 2020

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei ceesv:

Oja, die ken ik ook, ene Laurant.

Ah , de broer van Filip :D

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-11-2019 om 23:11 zei ceesv:

De politiek bedenkt zelf een probleem, een onrealistische stikstof norm, die nergens ter wereld in die vorm bestaat, om 170 postzegels natura 2000 gebieden te beschermen.

Op zo een postzegel probeert men een natuurlijke begroeiing te laten aanslaan, die daar nooit aanwezig is geweest, en wanneer er teveel stikstof neerslaat (Mest) wordt de grond te vruchtbaar en gaan er andere bloempjes bloeien.

De rechter doet daarna een uitspraak, waarna we bedenken dat wanneer we tussen 6 en 19 uur 100 gaan rijden, en daardoor de totale stikstof uitstoot in Nederland met 0,07 % daalt, er weer huizen gebouwd kunnen worden.

 

Probeer dat maar eens in het Buitenland uit te leggen.

 

Aan de Duitse Grens moeten Nederlandse boeren stoppen wegens zo een Natura 2000 postzegel, en 50 meter over de grens in Duitsland worden er 5 Nieuwe stallen gebouwd.

 

In Nederland gaan we van het aardgas af, 5 km over de grens bij Venlo krijg je subsidie wanneer je thuis een aardgas aansluiting neemt.

In Duitsland bouwt men aardgas verder uit, omdat het een schone brandstof is.

 

Ben ik nu gek of zijn zij het?

 

 

Er heeft iemand uitgerekend, dat wanneer je een potje Pokon uitstrooit in een natura 2000 gebied, je de jaarnorm al overschrijdt.

En nee, er bestaat geen goede meetnorm waarmee de neerslag van stikstof gemeten kan worden.

 

POKON Supergroen gazonmest is een hoogwaardige meststof op basis van organische grondstoffen met een mix van essentiële voedingsstoffen. Naast voldoende stikstof, bevat de mest voldoende magnesium en ijzer voor de groei van het gazon. 

Amen! Helemaal mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2019 om 14:58 zei erwinnaar:

Prima deze maatregel. Op diverse fronten zelfs en leuk dat het stikstofgeneuzel een schijnbaar voordeel is....

 

Nederland is zo klein, de netto tijdswinst is te verwaarlozen. Snelheidsverschillen tussen vrachtverkeer, caravans/aanhangers en normaal verkeer is kleiner, geeft rustiger beeld en gelijkmatigere doorstroming. Dus minder remmen en gassen. Minder fijn stof want minder hard remmen door grote snelheidsverschillen enz. enz. enz. 

 

Velen zeuren enkel en alleen omdat de klok in hun nadeel zou werken....onder de streep is dat nadeel amper aanwezig, Nederland is simpelweg te vol. Was het in een land als Canada of andere grote landen met een rustig wegbeeld dan is het andere koek, hier niet. 

 

En die meneer in het begin van dit topic die dan Nederland niet meer in wil, prima, kinderachtiger dan dat heb ik het niet gelezen nog in dit topic. Ga maar fijn 250 km per uur of harder in Duitsland rijden of het circuit op. Jezelf en anderen in gevaar brengen...

 

 

Ja een rustiger verkeersbeeld houd ik wel van. Ik hoef ook niet zo nodig te jakkeren om even later vol in de ankers te moeten. Maar laat Den Haag niet doen alsof het stikstofprobleem, wat dus geen probleem is, daarmee opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2019 om 19:34 zei kiekiek:

 

Ontlasting + urine (van vee) = ammoniak. In ons dichtbevolkte en volgebouwde land met beperkte natuurgebieden geeft dit meer problemen dan in onze omringende landen, waar veel meer bossen en natuurgebieden zijn. Daar is niets verzonnen aan.

Ja klopt, dus die omliggende landen compenseren die NOx uitstoot wel. Wat wij als natuurgebieden zien in NL is ook maar gemaakte natuur. Zelfs de Veluwe! Die was vroeger heide.

Aan de feiten mankeert dus niets, alleen het probleem is verzonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2019 om 20:00 zei kiekiek:

Stikstof wordt schadelijk als er te veel van is. Sinds het midden van de vorige eeuw heeft de mens gezorgd voor een verdubbeling van de hoeveelheid reactieve stikstof in het milieu. Stikstofoxiden worden vooral uitgestoten door verkeer (met name diesels) en industrie. Ammoniak komt voornamelijk vrij in de landbouw door verdamping uit mest. Met kunstmest en dierlijke mest, die ammoniak bevatten, worden de opbrengsten in de landbouw verhoogd om aan de groeiende behoefte aan voedsel in de wereld te voldoen. Hoe meer ammoniak in de landbouw wordt gebruikt, hoe meer er weglekt naar bodem, lucht en water.

Daarom wordt mest tegenwoordig ook in de grond gebracht en niet meer uitgereden. In de winter bemesten mag ook niet, is ook zinloos, want dan heb je uitspoeling. Met name in de Nederlandse landbouw worden meststoffen efficcient gebruikt, en dat komt 99% ten goede aan het gewas dat er op groeit.

Met het eerste deel van je betoog ben ik het wel eens. De mens mag best matigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-11-2019 om 17:28 zei kiekiek:

 

Vooral de megastallen zijn het probleem, waar tienduizenden koeien en varkens zitten. Het werd de boeren steeds moeilijker gemaakt om nog iets te kunnen verdienen en de enige oplossing was schaalvergroting, waarbij het vlees massaal werd geexporteerd naar het buitenland. Wat overblijft in Nederland is de enorme vervuiling wat het ging opleveren, waardoor de concentratie stikstof omhoog geschoten.

Ja, dat vee op stal was een probleem. Akkerbouwers echter hebben grond en geen vee. Die nemen dus varkensmest af, probleem opgelost.

Ik vind het trouwens ook wel fijn hoor om de kippen buiten te zien lopen, maar in de supermarkt kiezen de geitewollensokken toch de goedkope kip. Wat wil men dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei joker55:

Ik snap dat er een milieu probleem is, mede door de land- en veehouderij.

Maar een feit is:

- nederland is het grootste export land van zuivelproducten, oa naar duitsland, italië en griekenland.

- driekwart van varkensvlees produktie wat nederland produceert, gaat naar het buitenland.   (2,4 miljard euro)

 

Deze landen lachen zich kapot, zij hebben geen stikstof problemen, want wij produceren het voor hun.   Zij consumeren uitsluitend het vlees, eieren, melk etc.

Laten wij ophouden met zo'n grote export, en alleen voor ons zelf vlees etc produceren, en laten deze landen zelf een veehouderij opzetten.

Gaan we dan eens kijken waar het stikstof probleem het grootst is?  Ik denk niet meer hier in Nederland, maar daar!

 

 

bron: https://www.cov.nl/sector-in-cijfers

Mooi gedacht, maar NL kan niet geheel zelfvoorzienend zijn. We moeten dus importeren ( metaal, olie, etc. ) en dat betalen we met hetgeen we exporteren.

De Nederlandse landbouw is echt hightech om zo maar te zeggen. Ik heb al eerder genoemd dat wij zeg maar de soorten ontwikkelen, en andere landen dat opfokken of telen.

Een sector ( zoals nertsenbont ) naar de kloten helpen werkt niet. Wat dacht je, dat die diertjes het in Oost Europa nu beter hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei kiekiek:

Laat ik dan maar de oplossing gaan geven voor het stikstofprobleem:

 

We produceren dus veel te veel vlees voor eigen gebruik, het gros gaat naar het buitenland, maar wij hier in Nederland zitten met de vervuiling.

 

Koop die boeren uit en bouw op hun land grote zonneparken en windparken en laat de boeren meedelen in de opbrengst van die parken.

 

Wij veel energie erbij, wij van de vervuiling af en zij inkomensgarantie.

 

Het idee om dan maar de helft van de veestapel te slachten was dus helemaal niet zo slecht!

Man, man, wat een onzin. Waar moet die boer dan van leven zonder grond en vee? Wordt die dan soms betaald om het kWh metertje in de gaten te houden?

Kunnen ze beter die groenlinksen voor inhuren, kunnen ze ondertussen het gras tussen de zonnepanelen wegvreten. Dan wordt de naam Jesse Klaver ineens ook interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...