Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei luisteraar:

Toen nog geen beperkingen waren een ritje maastricht amsterdam 1,5 uur als het

tegen zat 2 uur toen was nog niet eens overal autosnelweg dus bv door eindhoven den-bosch weert en roermond

 

 

Kan jij vliegen ofzo?

 

Ik woonde toen in Utrecht en zat in dienst in Weert. Vrijdagmiddag naar huis en zondagavond weer naar de kazerne. Een ritje van een uur en een kwartier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 minuten geleden zei kiekiek:

Kan jij vliegen ofzo?

Vliegen niet maar pittig rijden toen kon je nog met de RP races maken welke porsche sneller is.

Maar wil aangeven dat iemand zich druk maakt over 130/100  het brengt niets op.of verliest iets

Voor langere afstanden neem OV of trein veel sneller en beter voor klimaat

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei luisteraar:

Maar wil aangeven dat iemand zich druk maakt over 130/100  het brengt niets op.

 

 Eens, maar je gegeven rijtijd tussen Amsterdam en Maastricht kan niet kloppen. Ik ken de oude A2 op mijn duimpje. De oude bommelsebrug, een slordige 20 stoplichten tussen Den Bosch en Eindhoven en de binnenring door Eindhoven met ook wat stoplichten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had ik blijkbaar betere routes.

Roermond 2 stoplichten die meestal op oranje blinken staan of via

wessem veerpont via bree naar weert in Weert die ophaal brug meestal open

weert eindhoven viel mee tot rotonde met water fontijn

in eindhoven binnen door langs station ringweg duurde te lang.

Denbosch kan ik mij geen belemmeringen herinneringen.

weg langs boxtel enz normaal doorrijden.

dan weer de snelweg op bij ouderijn geen files.

Maarja het gaat hier niet om

130/100 kost/spaart geen tijd

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

 

Voor langere afstanden neem OV of trein veel sneller en beter voor klimaat

 

Voor langere afstanden neem ik al meestal de trein, rustig kuieren , in de krant kijken en genieten van de files op de autosnelweg.  Voor kortere afstanden zoals nu wekelijks naar rusthuis neem ik de bus. Nu ik weet wel voor wie werkt is dat moeilijker, maar ik zie dat tijdens weekend wanneer de meesten thuis zijn, de auto ook het vervoermiddel bij uitstek blijft. veel mensen zijn echt verslaafd aan deze geldverslinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei luisteraar:

Vliegen niet maar pittig rijden toen kon je nog met de RP races maken welke porsche sneller is.

Maar wil aangeven dat iemand zich druk maakt over 130/100  het brengt niets op.of verliest iets

Voor langere afstanden neem OV of trein veel sneller en beter voor klimaat

 

Een trein veroorzaakt ook indirect uitstoot door de centrale die de energie opwekt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 uur geleden zei luisteraar:

Voor langere afstanden neem OV of trein veel sneller en beter voor klimaat

Ik heb nog geen verbinding kunnen vinden van het openbaar vervoer wat op langere afstanden sneller is als met de auto, en dan heb ik het niet eens over deur tot deur.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Thuis heb ik voor 3 auto's parkeer ruimte op eigen grond, op mijn 2e stek heb ik ruimte voor ten minste 6 wagens, en zakelijk hebben de te bezoeken adressen altijd ruim voldoende parkeerplaatsen.

 

Je spreekt voor jezelf naar ik mag aannemen.

 

En oja, ergens in de boordcomputer van de wagen is een on-line parking assistent service die mij op onbekende plekken naar vrije parkeer plaatsen loodst.

Achter de voorruit zit een transponder, die in de meeste gevallen ook nog contactloos afrekent.

 

Luisteraar, je moet wel met je tijd meegaan.

 

Hoe dan ook, met 40.000 km/jaar is 100 of 130 km/u wel degelijk een verschil.

Even een vestiging bezoeken kan oplopen tot 600 km op een dag, dat is het verschil tussen 6 of 4,5 uur reistijd.

 

Voor het milieu maakt het echt niet uit of je 6 uur met 100 km of 4,5 uur met 130 km/uur reist, ik verstook dezelfde hoeveelheid brandstof.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei ceesv:

Luisteraar, je moet wel met je tijd meegaan.

Vroeger deed ik inderdaad ook alles met de auto nu niet meer (teveel auto´s overal)

Ga ik naar Brussel of Antwerpen lekker shoppen neem ik de trein lekker rustig en je komt

midden in het centrum uit.

De auto gebruik ik alleen nog om in de buurt wat te doen.

Maar is natuurlijk van situatie naar situatie anders.

Ik heb geen last van snelheid beperkingen en zal niet de enigste zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft er alles mee te maken, dat het voor jou niet uitmaakt of je er een of meerdere uren over doet.

Ik zou eerst 20 km moeten reizen op op een station uit te komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ceesv:

dat het voor jou niet uitmaakt of je er een of meerdere uren over doet

Oh jawel het station is voor mij zelfs verder weg dan 20km toch ben ik met OV en trein

sneller op bestemming dan met auto heb geen zin 30km in de file te staan en nog eens

een keer het parkeer probleem.

Maar zoals ik zei hangt van omstandigheden  af bv om een afgelegen industrie terrein te bereiken

wordt het moeilijker.

Hoorde toevallig op het duitse nieuws dat in duitsland 8 miljoen mensen per dag de trein nemen

zijn die niet met de tijd mee gegaan ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op 82 miljoen inwoners is dat minder dan 10%.

 

Familie van je?😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei ceesv:

Ik heb nog geen verbinding kunnen vinden van het openbaar vervoer wat op langere afstanden sneller is als met de auto, en dan heb ik het niet eens over deur tot deur.

 

Waarom is tijd altijd zo belangrijk?  Toen ik in 2008 in Mongolië was , vroegen we aan de gids, hoelang rijden is het nog? Het antwoord was heel duidelijk...waarom, jullie zijn toch op vakantie? Einstein zei toch ook dat tijd relatief is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...