Ga naar inhoud


CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging


henkie73

Aanbevolen berichten

Volgens de regels mag een bedrijf je niet zo maar bellen " Tenzij men klant is (geweest) van het betreffende bedrijf". Bijna iedereen is wel ooit ergens klant "geweest" . Je moet dan zelf bij zo'n bedrijf aangeven dat je nooit meer gebeld wilt worden en dat moeten ze respecteren. Maar er zijn geen sancties als ze dat niet doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


in nederland ? In belgie wel hoor.Een bedrijf heeft 10000 euro boete gekregen hiervoor.Zodra je in de lijst staat dat je niet gebeld wil worden is het hun verantwoordelijkheid en daar wordt hier niet mee gelachen.Is nog verscherpt sinds de europese privacy wetgeving

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist afgeschreven van de rekening 19,95 Euro.

Geen mail over ontvangen en een onaangename verrassing.

Dus ik dacht ik neem contact op via de chat voor wat uitleg maar helaas de chat doet het niet.

Sat4all geeft verduidelijking middels dit topic.

Maar het is ieder jaar wel wat met CD.

Verhogingen, gedwongen fox abonnement, cloud meuk, etc.

Wil ik dit? Nee, maar wat is het alternatief?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het raar dat je over die verhoging geen bericht hebt gehad. Er zijn wel vaker mensen die er over klagen dat ze geen bericht hebben gehad van Canal Digitaal maar dan is vaak het juiste e-mail adres niet bij Canal Digitaal bekend en ja, dan is er ook geen bericht dat aankomt. Voor het juiste e-mailadres moet je wel zelf zorgen want Canal Digitaal verstuurt geen berichten via de post. Maar als je wel regelmatig nieuwsbrieven van hun krijgt, dan is de verhoging feitelijk onwettig.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb CD gevraagd of ik mijn huidige abonnement kan houden, omdat ik niet geïnteresseerd ben om meer te betalen voor de mogelijkheid om opnames in de cloud te bewaren. Vier verschillende medewerkers antwoorden per mail dat dat niet kan. Ik heb nu dus eindelijk mijn abonnement maar eens opgezegd. Pas dan blijkt dat er wel mogelijkheden zijn... Precies de klantonvriendelijke houding die ik al veel vaker heb meegemaakt en die mij een goed gevoel geeft dat ik eindelijk van CD af ben. NLziet is tot dusver een uitstekend alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2019 om 20:17, Noordzee zei:

Digitenne is in 2003/2004 begonnen. Pas in 2019/2020 heeft de eerste wijziging (van DVB-T naar DVB-T2) plaatsgevonden. 

Ik verwacht dat je huidige DVB-T2 (H.265) ontvangers nog zeker 10 jaar kunt gebruiken. En waarschijnlijk wel langer. 

 

Je hebt gelijk. Sorry voor de wat late reactie, ik lees op meerdere draadjes mee.

 

Ik haal het overlijden van een ontvanger erbij, en dat is niet eerlijk.

Die nieuwe DVB-T ontvanger had ik nog maar kort, toen kwam DVB-T2. Ik heb dus in korte tijd weer een andere ontvanger moeten kopen, dus zodoende mijn aanvankelijke reactie.

 

Maar dat waarschijnlijk 10 jaar kijken zit me een beetje dwars. Het is elke keer weer afwachten of KPN de licentie weer krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2019 om 10:42, ceesv zei:

Ze mogen je onder bepaalde voorwaarden bellen!

 

Ontvanger hoeft vooraf geen toestemming te geven voor telefonische acquisitie      

Beller mag geen personen contacteren die ingeschreven staan in het Bel-me-niet-register, tenzij expliciet aangegeven dat deze personen contact willen       

Beller moet ontvanger wijzen op het recht van verzet en de mogelijkheid bieden zich in te schrijven op het Bel-me-niet register

Dat is theorie.......In de praktijk zeker 5 jaar lang gestalkt door energieverkopers, dat terzijde. Dus ondanks bel me niet register, en het herhaaldelijk aangeven niet meer gebeld te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2019 om 11:17, Sprietje zei:

Canal Digitaal heeft me vroeger ook wel eens gebeld over mijn abonnement en dat terwijl ik sinds het bestaan van het belmeniet-register daar sta ingeschreven.
Zegt zo'n juf gewoon tegen me, dan kun je via een speciaal nummer aangeven dat wij je niet meer bellen.
Ik was daar snel klaar mee want ik ga natuurlijk geen werk op m'n hals halen om hun te blokkeren. Ik zei tegen die juf:
Als jullie me nog 1 maal bellen, zeg ik mijn abonnement bij jullie op, dus je zoekt het maar uit.
Ze hebben nooit meer gebeld.

 

Het ligt iets genuanceerder.

Wanneer je ergens klant bent of was, dan mag men je bellen. Daar helpt dat register niet tegen.

Wel is het zo dat bedrijven na het afdraaien van hun menu een optie moeten bieden om niet meer gebeld te willen worden.

Helaas wordt de verbinding bewust vroegtijdig verbroken. Het bellen van een speciaal nummer of zelfs het inschakelen van consumenten rechtsbijstand helpt niet. Men verwijst je doodleuk terug naar de aanstichter van dit alles. ( Ik heb van CD trouwens nooit last gehad )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2019 om 11:27, Tonskidutch zei:

wij ZZP'ers worden doorlopend gebeld ONDANKS het bel me niet register

maar goed ik heb mijn eigen aanpak daar voor; dit gesprek kost 180€ per minuut en voor analyse en trainingsdoeleinden kan het gesprek opgenomen worden

 

maar het gaat even erover of volgens de AVG na opzeggen jou nummer gebruikt mag worden

Ja, dat mag. Gewoon omdat je er klant was. In zo'n gesprek kun je aangeven niet meer gebeld te worden, maar dat is dus niets waard.

Bij alle instanties voor rechtsbijstand etc. word je terugverwezen naar de gene die je belt.

Nummer blokkeren bij je telefoonaanbieder werkt ook niet, want je moet dan meerdere gesprekken op dat nummer kunnen aantonen. Gaat niet bij anonieme nummers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2019 om 15:59, bellejt zei:

in nederland ? In belgie wel hoor.Een bedrijf heeft 10000 euro boete gekregen hiervoor.Zodra je in de lijst staat dat je niet gebeld wil worden is het hun verantwoordelijkheid en daar wordt hier niet mee gelachen.Is nog verscherpt sinds de europese privacy wetgeving

Het is al langer bekend dat de Belgische politie en justitie stukken harder optreden. Die hebben geleerd van fouten uit het verleden.

Hier is het een zaak van "we zullen het bekijken en beloven verbetering" en verder gebeurt er niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2019 om 16:14, Sprietje zei:

Dan is het raar dat je over die verhoging geen bericht hebt gehad. Er zijn wel vaker mensen die er over klagen dat ze geen bericht hebben gehad van Canal Digitaal maar dan is vaak het juiste e-mail adres niet bij Canal Digitaal bekend en ja, dan is er ook geen bericht dat aankomt. Voor het juiste e-mailadres moet je wel zelf zorgen want Canal Digitaal verstuurt geen berichten via de post. Maar als je wel regelmatig nieuwsbrieven van hun krijgt, dan is de verhoging feitelijk onwettig.

 

CD verstuurt alleen nieuwsbrieven. Communicatie over tariefswijzigingen etc. doet men niet aan. Slechts zeer sporadisch per brief. Voor de rest word je als klant geacht hun website in de gaten te houden. Dat is al jaren de disclaimer van CD. Het is immers gepubliceerd op de site, dus niet klagen.

Dat is al zo sinds ik klant werd in 2003, en wellicht nog eerder.

 

Dus stel dat CD per afgelopen 1 januari een prijsverhoging heeft doorgevoerd, dan heeft dat een tijd lang op hun site gestaan. Precies lang genoeg volgens de wet, en daarmee heeft men aan de wettelijke informatieplicht voldaan. Opzeggen of wijzigen moet minimaal een maand van tevoren, dus moet de klant er maar aan denken om eind november de site van CD te bezoeken, want er zou een wijziging kunnen zijn.

 

Maar wie gaat nu vrijwillig regelmatig naar de CD site? Niemand.

 

In de nieuwsbrieven gaat het altijd over weggevertjes, tijdelijk extra kijken enz. Maar nooit over wijzigingen met financiele gevolgen.

 

Ik weet niet beter of dat is de "dienstverlening" van CD. Ik kijk er dan ook van op dat je in bovenstaand citaat je verbazing uitspreekt!

Blijkbaar ben je dan de enige die per e-mail met CD kan communiceren.

 

Overigens, ook KPN doet niet meer aan e-mail......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste .........

Bij Canal Digitaal willen we al onze klanten steeds weer iets bijzonders laten ontdekken door extra’s aan te bieden die het tv-kijken nog leuker en makkelijker maken. Per 1 januari 2020 gaan we je huidige pakket op je smartcard met nummer 12............. uitbreiden. De naam van het pakket verandert naar het Rijk-pakket. De naam van het pakket op je extra kaart verandert naar Extra kaart Rijk.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
Nieuw in jouw pakket: opnemen
trans.gif
Je hoeft nooit meer jouw favoriete film of programma te missen! Al vanaf 3 december kan je 100 uur aan programma’s opnemen én worden deze 365 dagen voor je bewaard in de cloud. Wil je meer weten over opnemen in de cloud, hoe het werkt en hoe je hier gebruik van maakt? Ga dan naar ons blog hierover.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
Ook nieuw: 16 extra zenders
trans.gif
We hebben 16 extra zenders aan jouw pakket toegevoegd! Vanaf 1 januari kijk je ook naar onder andere RTL Crime, Animal Planet, RTL Lounge, Cartoon Network en Love Nature. De zenders zijn via satelliet en/of de Canal Digitaal TV App beschikbaar. Bekijk hieronder alle 16 zenders.
 
trans.gif
trans.gif
16 extra zenders
trans.gif
trans.gif
trans.gif
Maar jij kan natuurlijk kiezen
trans.gif

De prijs van jouw pakket gaat per 1 januari 2020 van € 22,95 naar € 24,95. Vind je het fijner om over te stappen naar een ander pakket of wil je jouw pakket kosteloos opzeggen? Neem dan vóór 1 januari contact met ons op via 088-0038555 (lokaal tarief) of ga naar de klantenservice om met ons te chatten. Wij zijn van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur bereikbaar.

Hartelijke groet,

Christiaan Puper
Canal Digitaal

 

Deze mail kreeg ik van CD.....

 

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...