Ga naar inhoud


CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging


henkie73

Aanbevolen berichten


  • Moderator
2 uren geleden, Sprietje zei:

Fasion 4K is fta en zit gewoon bij de andere fta 4K-zenders op positie 686. Niks van Canal Digitaal.

 

Eh, was FTA?

Fashion 4K France Lifestyle SES ASTRA Conax
Irdeto 2
Nagravision 3
Viaccess 5.0

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Alziendoog zei:

Nou, ik heb goed nieuws over CanalDigitaal, en dat zegt wat.

 

Ik heb per email het bericht ontvangen dat mijn 13 euro pakket naar 16 euro gaat, en dat ik daarvoor clouddiensten kan gebruiken.

Ik heb even gebeld, want de chatmedewerkers hadden al weekend genomen terwijl ze tot 21 uur op hun post hadden moeten zitten.

Ik zit er natuurlijk niet op te wachten zomaar 3 euro meer te betalen voor clouddiensten, maar tijdens het gesprek deed de medewerkster moeite om mijn vraag te beantwoorden welke zenders ik er dan extra bij krijg.

Wanneer je de moeite neemt om met kennis van zaken vragen te stellen, dan krijg je ook antwoord, ook al moet je vijf minuten in de wacht staan.

Mij is duidelijk geworden dat ik er dan ( voornamelijk ) kinderzenders bij krijg, een docu kanaal en fashion4k.

Ik ben nuchter genoeg om de gegarandeerd vaste prijs van 10 euro met een korreltje zout te nemen. Dat het dan via 13 euro naar 16 euro gaat, prima.

Zolang ik maar niet zomaar aan een pakket van 25 euro zit, en dat scheen de medewerkster goed te begrijpen.

 

Na het gesprek heb ik in ieder geval de indruk dat mij voor 16 euro een pakket wordt aangeboden dat zeker kan concurreren met de kabelaars en IPTV.

Alleen jammer dat je CD het vuur aan de schenen moet leggen om duidelijk en eerlijk antwoord te krijgen.

 

Ach, je weet vooraf eigenlijk al dat de toevoegingen bij een prijsverhoging oninteressant zijn en dat je er vast geen behoefte aan hebt.

Het punt blijft gewoon of je 16 euro of meer per maand over hebt voor wat het pakket extra biedt boven FTA en hoe vaak je er naar kijkt en hoeveel geld je kunt besteden.

En zolang dat zo prima is gewoon bij CD blijven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2019 om 20:28, Alziendoog zei:

Nou, ik heb goed nieuws over CanalDigitaal, en dat zegt wat.

 

Ik ben nuchter genoeg om de gegarandeerd vaste prijs van 10 euro met een korreltje zout te nemen. Dat het dan via 13 euro naar 16 euro gaat, prima.

Zolang ik maar niet zomaar aan een pakket van 25 euro zit, en dat scheen de medewerkster goed te begrijpen.

 

Na het gesprek heb ik in ieder geval de indruk dat mij voor 16 euro een pakket wordt aangeboden dat zeker kan concurreren met de kabelaars en IPTV.

Alleen jammer dat je CD het vuur aan de schenen moet leggen om duidelijk en eerlijk antwoord te krijgen.

 

De prijs gaat in stapjes omhoog van 10 euro tot (op dit moment) 19,95. Want dat is de prijs die de nieuwere abonnees betalen voor hetzelfde Riant-pakket (zonder Fox Sport 1 inderdaad). 

Dat betekent dat je in een paar tijd een dubbele prijs betaalt. Schrijf dan niet naar de klanten dat de prijs gegarandeerd vast blijft staan op 10 euro. 

 

Persoonlijk heb ik niet meer dan tien euro per maand over voor een pakket betaal-TV-zenders. En die reclamezenders als RTL en SBS missen we hier niet. 

Als er ooit weer een low-budget -pakket komt met een beperkt aantal zenders, dan heb ik mogelijk weer interesse. Maar nu graaft Canal Digitaal hun eigen graf. Betaal-TV-kijken wordt voor veel mensen te duur.   

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal is slechts het doorgeefluik van de prijsverhogingen, lees stijgende doorgifte vergoedingen, te betalen per abonnee, met als koploper Fox sport met ruim € 2,50/ per  maand.

Verder verplicht de omroepwet Canaldigitaal ten minste 30 zenders in het basis pakket te leveren.

 

Zij staan ook met hun rug tegen de muur, aan het einde van de maand moeten zij ook de huur, de salarissen, belastingen, licenties en doorgifte vergoeding afdragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

aan het einde van de maand moeten zij ook de huur, de salarissen, belastingen, licenties en doorgifte vergoeding afdragen.

Nou dat moeten wij als consument natuurlijk ook aan het eind van de maand!

19 minuten geleden, Noordzee zei:

Maar nu graaft Canal Digitaal hun eigen graf. Betaal-TV-kijken wordt voor veel mensen te duur.   

Niet alleen Canal Digitaal ook de overige providers maken het te duur.

 

De verplichting van die 30 zenders is feitelijk een fout in de omroepwet. Zet het aantal op 12 basis zenders en kijk wat er met de prijs in concurrentie kan gebeuren.

Alle overige kunnen in een Plus-Pakket of Cumulatief-Pakket, Commercieel HD-Pakket, Sport-Pakket, Film1-Pakket tot een Compleet Pakket.

 

ik kijk van de 30 zenders die er standaard in moeten zitten misschien 5 a 6 zenders. Vaker eerder 3 zenders per dag.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen wanneer de TV zenders dan het Fox model overnemen wordt het nog duurder.

Ik ben benieuwd, wanneer de eerst provider nee gaat zeggen tegen het Fox model.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weer teruggevonden

 

(Mail van Canal Digitaal uit december 2014) 


Citaat aanbod voor trouwe klanten (december 2014):

U zult er ongetwijfeld over hebben gehoord. De zenders NPO1, NPO2 en NPO3 (voorheen Nederland 1, 2 en 3) worden - als gevolg van bezuinigingen bij de NPO - niet langer gratis via de satelliet beschikbaar gesteld. Daarnaast is ook de Mediawet aangescherpt, die verlangt dat minimaal 30 TV-zenders deel uit maken van het zenderpakket. Omdat het Set Top Box-pakket niet langer voldoet aan de gestelde eisen, zijn we voornemens met ingang van 1 april 2016 te stoppen met het Set Top Box-pakket.

Het Basis-pakket, een volwaardig alternatief

Als trouwe CanalDigitaal-klant bieden we u graag nu al een mooi alternatief pakket, met een aantrekkelijke aanbieding. Het Basis-pakket biedt 23 extra zenders en 14 scherpe HD-zenders. Het Basis-pakket kost normaal € 15,95 per maand, maar u krijgt het Basis-pakket voor de vaste lage prijs van slechts € 10 per maand.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kan ik dat opnemen in de Cloud nergens vinden. Ook niet of dit gaat met de MZ-101 of alleen met de App van Canal Digitaal..

Opnemen kan ik vanaf dag 1 met de goeie ouwe Seca3 kaart in de box....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De minister(sclub) heeft de 30 zenders verplicht gesteld. Toeval, die 30? Waarom niet 25 terwijl men algemeen naar een stuk of 5 kijkt? Drie keer raden waarom.

 

CD heeft (van de gelegenheid gebruik gemaakt en) het Set top Box pakket van 29 zenders afgeschaft. Toeval, die 30 min 1?  Een gratis reclamezender had de 30 volgemaakt en het Set Top Box pakket had gewoon kunnen blijven zonder extra kosten. Drie keer raden waarom niet.

 

Met natuurlijk wel een overgangsregeling voor oude klanten want die jaag je weg met een verdubbeling van de prijs in 1 keer. Een simpel economisch principe.

Dus doe je het stapje voor stapje in de jaren erna; ook een simpel economisch principe. Geef ze eens ongelijk.

 

Het blijft domweg een kwestie van hoeveel heb je over voor wat ze leuk en minder leuk naast het gratis aanbod leveren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze Seca3 uitzetten, dan gaan ze een berg klanten verliezen die ze nooit meer terug zien. Het gaat dan niet eens om de sat4all kijker, de "normale" kijker zal niet willen investeren in nieuwe apparatuur. Ook IPTV van Canal Digitaal zal het niet overleven, er zijn te veel goedkopere aanbieders en het aanbod zal alleen maar stijgen. Daarnaast zijn de vrij te ontvangen satelliet zenders als ook die gratis via het internet bekeken kunnen worden. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me eigenlijk wel zorgen over de nieuwe namen van de TV pakketten. Nu de term 'HD' vervalt en deze provider inmiddels al jaren niet meer roept dat HD de norm is kunnen ze ongestraft nog meer HD zenders terugzetten naar SD. Kennelijk klaagt niemand er over dat Eurosport2 en History HD vroeger in HD werden uitgezonden, maar nu in SD.

 

Tegenwoordig volstaat het kennelijk om de tekst HD toe te voegen aan een SD zender zodat de consument dat gewoon accepteert ook al is het de beeldkwaliteit van een VHS band in de jaren '70..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...