Jump to content
Sign in to follow this  
henkie73

CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging

Recommended Posts

Digitenne is in 2003/2004 begonnen. Pas in 2019/2020 heeft de eerste wijziging (van DVB-T naar DVB-T2) plaatsgevonden. 

Ik verwacht dat je huidige DVB-T2 (H.265) ontvangers nog zeker 10 jaar kunt gebruiken. En waarschijnlijk wel langer. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al 1 keer, dacht ik.

Ah, Noordzee was me net voor.

Edited by minplus
zie boven

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat kost zo'n ontvanger vandaag de dag nou nog?

Ik heb er net een tweede ontvangertje bij gekocht, voor nog geen 20 euro.

Als je zo'n ding maar voor een paar jaar kunt gebruiken........so what?

 

En dan te bedenken wat ik vroeger soms aan electronica uitgaf.😢

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames, heren,

 

Vraagje: Wil afwaarderen van Rijk naar Riant (geen interesse in opname/extra zenders etc)

Nu zegt CD dat een 2e kaart bij Riant niet mogelijk is.

Klopt dat?

Kan de info nergens vinden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 20-12-2019 om 11:55, Nederbelg zei:

Dames, heren,

 

Vraagje: Wil afwaarderen van Rijk naar Riant (geen interesse in opname/extra zenders etc)

Nu zegt CD dat een 2e kaart bij Riant niet mogelijk is.

Klopt dat?

Kan de info nergens vinden

 

 

Antwoord inmiddels gevonden.

Stond (natuurlijk) niet op de site van CD maar hier onder mijn neus in een ouder topic op sat4all (natuurlijk) :-)

 

Ik word met de dag zieker van dat Canaldigitaal. Dan de 2e kaart duurder, dan verplicht FOX sport, dan een pakketwijziging met verhoogde prijzen.

De dag komt steeds dichterbij dat ik met plezier mijn abo opzeg. 

Man man man wat een klantonvriendelijk kl*te bedrijf is dat toch.

Sorry voor het spuwen van de frustratie.

Fijn weekend

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja dan zeg je abonnement op en dan kom je erachter dat een andere provider geen haar beter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-12-2019 om 11:30, Giant2000 zei:

CD opgezegt via de chat. Ik wordt daarna maar liefst 2x teruggebeld, met de vraag of ik niet wil blijven,

 

let op

 

Sky Germany heeft een vette boete gekregen voor precies hetzelfde, per telefoon nieuwe en oude klanten werven

Quote

Het Bundesnetzagentur heeft Sky Deutschland een boete van 250.000 euro opgelegd voor illegale telefoonreclame.

Het Federal Network Agency had ongeveer 1.000 advertenties ontvangen voor illegale reclame-uitingen van het bedrijf tot op het laatste moment, het agentschap rapporteerde op maandag. De gesprekken waren voor een betaaltelevisieabonnement. Het doel was om nieuwe klanten te werven en oude klanten terug te winnen

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

weet niet of Canal Digitaal dat hier zo maar mag doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze mogen je onder bepaalde voorwaarden bellen!

 

Ontvanger hoeft vooraf geen toestemming te geven voor telefonische acquisitie      

Beller mag geen personen contacteren die ingeschreven staan in het Bel-me-niet-register, tenzij expliciet aangegeven dat deze personen contact willen       

Beller moet ontvanger wijzen op het recht van verzet en de mogelijkheid bieden zich in te schrijven op het Bel-me-niet register

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minuten geleden, ceesv zei:

Ze mogen je onder bepaalde voorwaarden bellen!

 

Ontvanger hoeft vooraf geen toestemming te geven voor telefonische acquisitie      

Beller mag geen personen contacteren die ingeschreven staan in het Bel-me-niet-register, tenzij expliciet aangegeven dat deze personen contact willen       

Beller moet ontvanger wijzen op het recht van verzet en de mogelijkheid bieden zich in te schrijven op het Bel-me-niet register

Moet er eigenlijk niet een, "Bel-me-wel" register in plaats van het, Bel-me-niet register komen? Stel je het aantal registers eens voor, waar je kunt aangeven, waar je allemaal niet voor gebeld wilt worden, als ik dat bijvoorbeeld hier mag opgeven, vliegt de server eruit.:grin:

Edited by waterpas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canal Digitaal heeft me vroeger ook wel eens gebeld over mijn abonnement en dat terwijl ik sinds het bestaan van het belmeniet-register daar sta ingeschreven.
Zegt zo'n juf gewoon tegen me, dan kun je via een speciaal nummer aangeven dat wij je niet meer bellen.
Ik was daar snel klaar mee want ik ga natuurlijk geen werk op m'n hals halen om hun te blokkeren. Ik zei tegen die juf:
Als jullie me nog 1 maal bellen, zeg ik mijn abonnement bij jullie op, dus je zoekt het maar uit.
Ze hebben nooit meer gebeld.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

in Belgie zeg ik gewoon dat ik het doorgeef naar de instanties en dan krijgen ze een fikse boete.Heb het met een firma gedaan en niemand belt me nog.Behalve die fake nummers uit buitenland :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij ZZP'ers worden doorlopend gebeld ONDANKS het bel me niet register

maar goed ik heb mijn eigen aanpak daar voor; dit gesprek kost 180€ per minuut en voor analyse en trainingsdoeleinden kan het gesprek opgenomen worden

 

maar het gaat even erover of volgens de AVG na opzeggen jou nummer gebruikt mag worden

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuten geleden, Sprietje zei:

Canal Digitaal heeft me vroeger ook wel eens gebeld over mijn abonnement en dat terwijl ik sinds het bestaan van het belmeniet-register daar sta ingeschreven.
Zegt zo'n juf gewoon tegen me, dan kun je via een speciaal nummer aangeven dat wij je niet meer bellen.
Ik was daar snel klaar mee want ik ga natuurlijk geen werk op m'n hals halen om hun te blokkeren. Ik zei tegen die juf:
Als jullie me nog 1 maal bellen, zeg ik mijn abonnement bij jullie op, dus je zoekt het maar uit.
Ze hebben nooit meer gebeld.

 

Zolang jij een klant bent mogen ze jou bellen. Er is immers een relatie😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon je telefoon nr wijzigen in een niet bestaand nr in hun database, mij bellen ze al 20 jaar niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar gaat mijn opmerking niet over

het gaat over of dat zomaar mag als je formeel opgezegd hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By greydutch
      Ik heb net vastgesteld dat ik de zender Film Europe niet meer kan ontvangen. Mijn abonnement heet tegenwoordig Rijk (inmiddels € 24,95 per maand) en ik heb een extra kaart (die blijkbaar nu Multiroom Rijk heet) à € 6,50 per maand. Bij beide kaarten blijft het beeld zwart voor Film Europe.
       
      Eigenlijk weet ik wel zeker dat ik deze zender vroeger kon kijken (dus vóór de naamsverandering naar Rijk), nu niet meer. Ik woon in het buitenland, dus naar Canal Digitaal bellen doe ik liever niet. Volgens hun zenderoverzicht is deze zender beschikbaar vanaf het pakket Riant, en ik dacht eigenlijk dat mijn pakket Rijk hier nog boven zat.
       
      Weet iemand hier misschien hoe dit zit? Mijn dank.
    • By Sprietje
      Zoals de Vrije Fries al schreef, is de zender BVN weer terug van weggeweest op de Astra 19,2. BVN was wel in die periode op de Hotbird te ontvangen maar veel mensen konden de Hotbird niet ontvangen.
      Waarschijnlijk door de vele klachten hierdoor is BVN weer terug op de Astra 19,2.
      Astra 19,2 widebeam
      Transponder: 11778V, SR 29500, DVB-S2-QPSK NBC, FEC 9/10
      Tja, de transponderspecificaties zijn niet alledaags
       
      Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Canal Digitaal BVN op 19,2e weer in de fastscanlijst heeft staan.

    • By Sprietje
      Tja, de controle bij Canal Digitaal of de uitzendingen in orde zijn, lijdt waarschijnlijk ook onder het coronavirus. Geen geluid bij RTL-Z.
    • By Haagje
      Hoi ,
      woon in Zuid Spanje tussen Murcia en Almeria , ben behoorlijk aan het tobben met mijn ontvangst met de schotel , heb Canal digitaal.
      Nu een triaxschotel van 110 met een lmb voor een schotel van 80 cm en groter , heb op beide Astra s 1 en 3 goede signaalsterkte maar mijn signaalkwaliteit is nu op de Astra 1 60% en op de Astra 3 40% krijg dit niet hoger wat raden jullie mij aan.
      Hiervoor had ik een lmb voor de Astra 1 en de hotbird gemonteerd maar had hier hetzelfde probleem , alleen was de signaalkwaliteit bij beide maar 40%.
      Hoop dat een van jullie me kan helpen 
      Lees goede uitleg van Sprietje.
    • By phum3
      We hebben al jaren een abo op TVVlaanderen en CanalDigitaal. Oorspronkelijk met CCCam maar nu al geruime tijd en tot grote tevredenheid met OSCam. Aan de configuratie is al zeer lange tijd niets meer gewijzigd. Maar nu sinds begin deze maand geen beeld meer op CanalDigitaal (No entitlements). TVVlaanderen werkt nog gewoon en de entitlements daar staat op 0100:00006C en 2020/05/14. Heb alles driedubbel gecontroleerd en de enige conclusie die nog kan volgens mij is dat de kaart defect is (oranje SECA-kaart). Maar in de OSCam webinterface wordt aangegeven dat de "CARDOK" is (zie bijlage). Heb al driemaal heractivatie van de kaart aangevraagd (telkens twee uren gewacht), maar geen beeld.
       
      Ik vermoed dus dat ik CanalDigitaal moet contacteren om de kaart om te ruilen. Maar hoe pak ik dit aan zodat alles gewoon gaat blijven werken? Heb in de huiskamer een Vu+Duo2 met de twee kaarten. Deze worden intern gedeeld naar een Vu+Duo2 in de slaapkamer. SoftCam op beide ontvangers is OSCam r11353. Ik ben bang dat CanalDigitaal gaat proberen een CI+ module aan te smeren waardoor intern delen dus niet meer mogelijk zal zijn. Is mijn vrees terecht? Of ga ik gewoon een nieuwe oranje kaart kunnen krijgen of aankopen?
       
      Alvast bedankt voor alle info.
       
      Groeten
      Piet

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy