Ga naar inhoud


CD is weer mooi bezig, weer een prijs verhoging


henkie73

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, moonchild zei:

stbp 10, basis 16

stbp 13, basis 20

stbp 16, basis 23 namen kunnen verschillen/veranderen

 

6/7 euro korting voor trouwe klanten blijft gelijk dus.

 

Nee, 4 euro korting. Het gaat hier om een korting op het pakket Riant wat 20 euro kost. Het meer uitgebreide basispakket gaat trouwens van 23 euro nar 25 euro.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 minuten geleden, johnno zei:

Maar als je net als ik niet in de commerciële zenders geïnterresseerd bent maar wel in de NPO, is DVB T2 dan geen betere optie. Ik ontvang daar momenteel drie NPO zenders, alsmede vijf regiozenders in perfecte HD kwaliteit en dat kost (in ieder geval op dit moment nog) helemaal niets. Met een vracht aan fta satelliet zenders daar bovenop kan CD mij echt gestolen worden.

 

Ja, hier idem dito. 

 

Al vind ik het wel jammer dat het zover heeft moeten komen. Ik ben altijd bereid geweest om een klein maandelijks bedrag te betalen voor een beperkt Betaal-TV-aanbod via de satelliet. Dit begon al in 2000 met het Settopboxpakkket van fl 15 per jaar, toen dit nog op vrijwillige basis was. (Toen kon je nog zowel betaald als gratis naar de commerciële zenders kijken...) Maar meer dan 10 euro per maand is mij het commerciele aanbod gewoon niet waard. Nu weet ik wel dat de oorzaak van het probleem met de hoge prijs bij de zendereigenaren ligt, maar het is jammer dat Canal Digitaal daar altijd min- of meer verplicht in meegegaan is. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de vraag waar stopt het, want ze kunnen op de satelliet niet zo'n aanbod maken als op glas of kabel.

 

ik denk als ze een meer mensen via de streaming ga krijgen kan het zomaar eens afgelopen zijn met de satelliet.

 

het gaat hun toch alleen maar om geld te verdienden.

en als ze nu pieper of appels verkopen zal hun een biet zijn.

zolang het maar geld op levert.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet heeft al een prachtig aanbod... daar kan geen streaming tegenop wat mij betreft...

Kijk eens wat het Duitse FTA aanbod allemaal heeft... kijk ook naar het Engelse Freesat... geweldig, toch?

Ik ben daar heel erg blij mee...

Kabeltelevisie is heel beperkt, wat mij betreft uiteraard... Tenzij je tevreden bent met het aanbod uit je eigen land... want echt verder kom je vrijwel nooit met kabel of legale iP

Stream diensten als Amazon prime en Netflix bieden voor mij niet dát wat ik zoek...

 

Ik heb het gevoel dat veel mensen satelliet televisie als synoniem voor het canal digitaal aanbod gebruiken.... en dat is helemaal niet waar, Satelliet tv is zoveel meer dan dat ene kleine providertje.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik toch dat de meeste mensen satelliet van CD hebben omdat ze verder niks kunnen ontvangen. Veel buitenlandse mensen. 
 

maar langzaam wordt het internet in de landen waar langzaam internet is ook steeds beter. Ik denk over een paar jaar dat dit veel beter is en dat deze mensen over kunnen stappen op streaming en zit je juist goed bij CD. Want hun zijn nog de enigste die dit doet op een andere internet provider. Zover ik weet. 
En die mensen hebben dan toch al een abonnement van CD. Dus die klanten hebben ze al. 
 

gr Henk 

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Penthe zei:

CD levert enkel Satelliet TV in het buitenland, het online gebeuren BOM en BOMVOL zijn enkel in Nederland verkrijgbaar.

Dat was vroeger bij satelliet TV ook. Iedereen gaf braaf een Nederlands adres op en kon overal in de footprint kijken. Als je dat bij IPTV doet kun je in de hele EU kijken. NLZIET vraagt zelfs slechts een email adres en een Nederlandse bankrekening voor de incasso.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie toch echt op mijn buitenlandse reizen regelmatig de boodschap dat het programma wegens rechten niet in die regio te zien is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sverige zei:

Satelliet tv is zoveel meer dan dat ene kleine providertje.

zo is dat!

De beperkingen van doorgeefluiken zoals NLziet is toch ook of je DDD+ hebt of basic PCM-II

Het ligt aan je eigen interesse en of je ondertitels nodig hebt of een paar talen kent.

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enkele jaren heb ik aan de Costa Calida op de campo ook fatsoenlijk internet via een straalverbinding naar een zendmast op een berg. Ik heb 14mbs down en 1mbs up zonder datalimiet voor €24,-/maand en daar ben ik tevreden mee. Maar Spanje is nog steeds een apenland. Te pas en te onpas worden nutsvoorzieningen tijdelijk afgesloten wegens werkzaamheden. Vaak is dat voor onderhoud of verbetering.
Internet ligt er elke maand wel 2x uit tussen de 5 min en een paar uur.
Elektriciteit elke paar maanden tussen de 30 sec. en 8uur. Bij zwaar onweer in de regio is de kans ook groot.
Water elk half jaar van 1 tot 8 uur.
Nooit zullen ze ook maar iets van te voren laten weten dat ze onderhoud gaan plegen, geen briefje in de brievenbus, geen e-mail, niks.
Ik ben blij dat ik de schotel heb want die valt zelden uit door slecht weer. Via internet heb ik veel te vaak onderbrekingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat heb ik weer niet. vrijwel nooit stroom uitval helemaal geen onderbrekingen en als die er wel zijn komt er keurig een email binnen. Internet hier is glasvezel en nog nooit uitgevallen. Het ligt er gewoon aan waar je woont in Spanje, je hebt inderdaad apen gebieden maar daar moet je dan ook niet gaan wonen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-12-2019 om 18:37, johnno zei:

Maar als je net als ik niet in de commerciële zenders geïnterresseerd bent maar wel in de NPO, is DVB T2 dan geen betere optie. Ik ontvang daar momenteel drie NPO zenders, alsmede vijf regiozenders in perfecte HD kwaliteit en dat kost (in ieder geval op dit moment nog) helemaal niets. Met een vracht aan fta satelliet zenders daar bovenop kan CD mij echt gestolen worden.

Mijn punt met DVB is, dat ik dan een nieuwe ontvanger moet kopen voor DVB T2. Het is me destijds al tegengevallen dat Digitenne in Noordoost Nederland als laatste is gerealiseerd, en als eerste uitgefaseerd wordt om over te gaan naar DVB T2. En hoe lang houdt KPN die licentie nog?

Daarom blijf ( of kies ) ik nu voor de schotel. Glasvezel is veel te duur.

Zoals gezegd ontvang ik toch wel graag wat commercielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik denk toch echt dat er een eind aankomt wat betreft CD via de lucht.

het wordt gewoon te duur voor ze, kijk alleen maar naar het HD aanbod.

en dat wat je hebt aan HD kwaltijd vergelijk dat maar eens met UK of Duitslands.

en wat te denken als er meer 4K gaat komen.

dan kunnen ze het helemaal niet meer betalen.

ik denk binnen 5 a 10 jaar dat CD een IPTV provider wordt.

maar dat zal ook voor Ziggo en alle andere providers gaan gelden.

KPN doet het toch ook al, dan wel alleen via hun eigen netwerk.

maar komt op het zelfde neer.

 

de bandbreed raakt gewoon op wat betreft coax , vanwege die rede is Ziggo al begonnen met het afschakelen van haar analoge zenders.

om meer bandbreedte te krijgen voor haar internet en TV.

 

en op een satelliet heb je nu eenmaal zoveel transponders met zoveel Mbit.

of je krijg een 4K uitzenden met een bitrate van een SD kanaal😁.

 

misschien heb je over een tijdje nog alleen maar internet satellieten en misschien zit CD dan wel als streamings dienst erop 😂.

waarom is CD nu dan begonnen met al die extra tv zenders via IPTV.

is gewoon een geld kwestie niet meer en niet minder.

 

maar ook ik heb geen glazen bol.

we gaan het vanzelf meemaken.

 

gr.

henk

 

 

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle providers leveren IPTV tegenwoordig maar dat wil nog niet zeggen dat daarmee alle andere manieren van distributie worden afgeschaft. Daarnaast zouden er ineens teveel IPTV providers zijn waardoor de meeste falliet gaan en uiteraard enkel de goedkoopste aanbieder overblijft. En ik vraag me af of het internet wel een voledig 4K pakket zou kunnen bieden want dat vereist een bandbreedte van hier tot Tokio. Servers van streamings diensten houden het nu al niet eens bij als het erg druk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...