Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Die stadstaatjes worden in de vergelijking vaak als uitzondering behandeld precies omdat ze zo een laag inwonertal hebben...

Ook Luxemburg en Andorra hebben weinig inwoners... waardoor het omrekenen naar het aantal per miljoen niet zo goed werkt...

Voor de meestas andere landen geeft het echter wel een beter inzicht dan alleen de naakte cijfers.

 

Hier het top 10 lijstje gesorteerd op aantal gevallen per miljoen inwoners.... en dan zie je de stadstaatjes uiteraard staan, vooral San Marino steekt er uit door zijn ligging in Italie...

Vaticaanstad wordt niet gelist omdat je minimaal 5 gevallen moet hebben om opgenomen te worden in de lijst.

 

covidtop_0403kl09.jpg.6a46b787ce91256cd9af32cc33a1c717.jpg

 

Bron: https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/#countrycards

 

Deze diagram geeft de ontwikkeling van het aantal dodenvoor de genoemde landen in een logaritmische schaal weer, vanaf de eerste dag dat er iemand corona gerelateerd overleed. Helaas hebben ze het niet voor meer landen...

 

covidapril04.jpg.acea9940ebd7cc75384267b91aa5449d.jpg

Bron: https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/#countrycards

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Zunigkyk zei:

@drz

Waarom sterven die mensen bij voorkeur op oneven dagen???

Toeval denk ik..  Of misschien worden de overledenen op de oneven dagen aangemeld.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sverige zei:

en het schimpen op een president maakt het daar niet beter op...

 

 

 

Inderdaad, leedvermaak is perfect als je het zelf geweldig goed doet. Zolang de cijfers in de Lage Landen zo extreem slecht zijn, kunnen we beter daarop focussen.

 

Nederland bijvoorbeeld. 1400 doden op 14 000 cases. Daarbij nog over de 1 000 "critical".

 

Betekent dat één op tien hieraan dood gaat. Dramatisch !!!!!!!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Michel zei:

Sure, maar hier staan de mensen niet besmet in rijen van 200 voor een ziekenhuis om geholpen te worden.

Bovendien loopt de USA nog wat achter, want de sutuatie gaat daar nog veel slechter worden.

 

Dat alles omdat daar een volslagen idioot zijn kop in het zand steekt.

 

Met 50 miljoen Amerikanen zonder verzekering kan het daar echt een ramp worden, net als in Afrika.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in mijn buurt gaat het echt de verkeerde kant op. Bij mijn moeder in  het wzc zijn twee vrouwen op haar afdeling gestorven, ik begin echt voor moeder te vrezen en ze ligt daar zo alleen, zonder ons. 😪   Ook de echtgenote van mijn recent overleden vriend Hubert ligt  nu ook op intensief afdeling te vechten tegen corona. 😪

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, pollegazon zei:

 

 

Inderdaad, leedvermaak is perfect als je het zelf geweldig goed doet. Zolang de cijfers in de Lage Landen zo extreem slecht zijn, kunnen we beter daarop focussen.

 

Nederland bijvoorbeeld. 1400 doden op 14 000 cases. Daarbij nog over de 1 000 "critical".

 

Betekent dat één op tien hieraan dood gaat. Dramatisch !!!!!!!!!

 

 

Te meer omdat volgens de huidige cijfers ongeveer 35% van de ziekenhuisopnames sterft.

 

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 5.784 (+625)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.339 (+166) 

Het totaal aantal positief geteste patiënten: 14.697 (+1.083)

 

Ik weet niet de exacte cijfers van andere landen, als deze al kloppen, maar ik denk dat het daar niet anders zal zijn.. 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor de kooplui al roepen: “Verse kadavers te koop”  “ nu met coronatoevoeging”!

 

By the way, zijn er al ontslagcijfers bekend voor Nederland?

In de wandelgangen hoorde ik al cijfers van een half miljoen werklozen, maar in de media is daar weinig over te vinden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan toch weer heel veel klagende beroepsgroepen en ondernemers in de kijker.

Die het personeel ook wel heel graag ziet vertrekken, spreek ontslag wegens economische redenen.

Al hadden vele van het personeel niet eens een echt vast contract.

Ik hoop dat iedereen de komende maanden zijn brood op de plank krijgt.

 

Mooi is natuurlijk dat er juist nu duurzame ondernemersmodellen kunnen ontstaan als er tegelijkertijd topdown modellen verdwijnen.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, pollegazon zei:

 

 

Zolang de cijfers in de Lage Landen zo extreem slecht zijn, kunnen we beter daarop focussen.

 

Nederland bijvoorbeeld. 1400 doden op 14 000 cases. Daarbij nog over de 1 000 "critical".

 

Betekent dat één op tien hieraan dood gaat. Dramatisch !!!!!!!!!

Ik denk dat je wat terughoudend moet zijn met dit soort vergaande conclusies. Geen enkel land houdt op onderling vergelijkbare wijze de standen bij. Laat staan dat die betrouwbaar zijn. Dat hebben we gisteren wel bij de aantallen voor Frankrijk kunnen zien.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...