Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, johnno zei:

In mijn jonge jaren werd vaak gekscherend gezegd 'De oudjes moeten eerst op'.

Hoe zou het komen dat die kreet vandaag de dag niet altijd meer lekker overkomt?

Bij ons wordt altijd gezegd "het oude brood moet eerst op"

Mijn tantes (beide 80 +) antwoorden dan altijd met "vergeet niet dat er in de herfst ook nog hele mooie periodes zijn en prachtige dagen met gewoon schitterend weer".

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, astro iris zei:
4 uren geleden, johnno zei:

In mijn jonge jaren werd vaak gekscherend gezegd 'De oudjes moeten eerst op'.

Hoe zou het komen dat die kreet vandaag de dag niet altijd meer lekker overkomt?

Omdat we intussen zelf bijna oud zijn.

 

Ik stelde de vraag naar aanleiding van een eerdere bijdrage.

Uit de reacties blijkt dat de bal het doel volledig heeft gemist.

 

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien had je willen horen dat als er na 5 of 10 jaar toch bijwerkingen komen dan zal deze groep daar mogelijk weinig last meer van hebben?

Of de combinatie van een vaccin samen met vaak andere medicijnen die gebruikt worden (mensen zitten meestal niet voor niets in een verpleeghuis) problemen gaat geven is nog nergens te vinden en dat simpelweg om dat de gebruikte DNA en RNA techniek geheel nieuw is en daar nog niets over bekend is.

Wel wordt aangegeven dat oudere mensen vaak minder last hebben van bijwerkingen, en dat omdat hun afweersysteem ook langzamer op gang komt of dat ze in de loop van hun leven al meer besmettingen zijn tegen gekomen en daardoor minder heftig reageren.

Bij mensen die wel een bijwerking hadden bleef dit meestal beperkt tot een gevoelige plek en spierpijn of een dag je wat ziekelijk voelen en in de ergste gevallen duurde het ziekelijke/grieperige gevoel maximaal 3 tot 4 dagen.

Tot nu toe heeft tijdens het onderzoek van het vaccin van AstraZeneca 1 persoon een ontsteking aan het ruggenmerg opgelopen (volgens zeggen van de New York Times) AstraZeneca heeft zelf niet vrij gegeven wat er aan de hand is geweest en/of dit mogelijk te wijten zou kunnen zijn aan het Vaccin.

Na een korte onderbreking is de studie inmiddels voortgezet omdat er geen verband aangetoond kon worden met het vaccin.

In Brazilië is een arts overleden die deel nam als proefpersoon aan het onderzoek van dit vaccin maar volgens AstraZeneca zou deze arts juist een placebo hebben gekregen  ipv. het echte middel en is daarom het onderzoek ook niet stop gezet.

Kijk je naar hoe vaak een fabrikant/farmaceut in de rechtbank voor het gedaagden bankje heeft gestaan omdat er iets niet zou kloppen, niet zou zijn vermeld, in strijd met de regels zijn, onnodig hoge kosten berekenen enz. dan doen ze vrijwel niet voor elkaar onder.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitzonderingen zullen er altijd zijn, ook bij de gewone griepprik zijn er mensen die toch ziek worden, maar deze reacties bevinden zich steeds binnen een zone die overeen komt met die griep. In het geval van corona kunnen de reacties zich overal manifesteren, Wat een bewijs is dat dit niet zo'n doodgewoon griepje is , wat sommigen nog steeds beweren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook het probleem van dit virus.

Een neefje heeft het gehad en is 1 week gewoon geheel kwijt, een klant heeft het gehad en vertelde "toen ik het bericht kreeg dat ik besmet was stond de wereld stil voor mij als eigenaar van een groot bedrijf en bedenk je de ergste scenario's"

Achteraf zegt hij "als dit alles is dan stelt het niets voor, simpel een paar dagen wat hoesten en niet lekker in je vel zitten maar daarna je eigenlijk alleen maar afvragen of er nog meer komt"

"Nou er kwam dus niets meer en dan ben ik wel veel zieker van andere zaken geweest".

 

Waarom de een het ervaart als een licht griepje en de ander het niet of bijna niet overleeft dat is nog niet bekend of in ieder geval nog nergens te vinden.

Zo is er een uitbraak geweest in Amsterdam onder de Ghanese gemeenschap maar blijkt er vrijwel niemand ziek te zijn geweest of noemenswaardige ziekte klachten te hebben gehad.

Uit een meting in de zomer bij 2500 Amsterdammers kwam naar voren dat een kwart van de Ghanese deelnemers antistoffen tegen corona in het bloed had.

Verder blijkt uit verschillende testen van de mensen die besmet zijn geraakt 5% tot zelfs 80% totaal geen klachten te hebben of hebben gehad (ook wel asymptomatisch genoemd)

Zou men vooraf kunnen vaststellen wie wel en wie niet ziek zou worden van dit virus dan was de beslissing voor wie een vaccin nodig heeft/krijgt denk ik ook een heel stuk eenvoudiger.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helaas voorlopig Russisch Roulette met dit virus. Met dit verschil dat er meer varianten zijn naast dood of levend. Zoals de rest van je leven een beetje, veel, heel veel, gigantisch, totaal gehandicapt. Waarbij jongere mensen er vaak minder aan overhouden en het ze dus minder interesseert, ook  omdat ze het zich niet bewust zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belangrijkste factor is natuurlijk de conditie van het afweersysteem. Ik zie hierbij steeds 2 kanten van dezelfde medaille voorbijkomen: 1) bepaalde erfelijke factoren en 2) leefstijl.

(Leeftijd - in zijn algemeenheid- even buiten beschouwing gelaten. ) Er zijn inmiddels desalniettemin genoeg voorbeelden van ouderen die (zware) corona per saldo heel goed doorstaan en overleven, en jongeren die eraan bezwijken.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n beste vriend zijn dochter (23) en partner (25) hebben het 6 weken geleden gehad (positief getest) en na loodzwaar op bed te hebben gelegen gedurende 10 dagen zijn ze weer up, maar not running. Dodelijk vermoeid van de minst of geringste inspanning.

Dus het is gewoon een rot virus. En over de vruchtbaarheid van de besmette personen is nog niet alles bekend, maar dat ziet er ook niet heel florissant uit.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die "erfelijke factoren" zijn natuurlijk een zoekplaatje en dat betekent dat er eerst een hoop (jonge) mensen de klos zijn voordat de wetenschap een helder genoeg beeld heeft waar de problemen zitten. Laat staan te weten welke eventuele oplossingen er zijn. 

We zien immers nu al een heel ander verloop van de ziekte doordat de medische wetenschap qua corona alweer vooruitgang heeft  geboekt. Alleen kan het voor menigeen niet snel genoeg gaan!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Eduard07 zei:

De belangrijkste factor is natuurlijk de conditie van het afweersysteem. Ik zie hierbij steeds 2 kanten van dezelfde medaille voorbijkomen: 1) bepaalde erfelijke factoren en 2) leefstijl.

 

Wat leefstijl betreft. Neefje die dus 1 week geheel kwijt is, is fanatiek hardloper en cross-loper en doet aan vrijwel elke strong-man ed. wedstrijden mee.

Als hij een rondje loopt (meestal zo'n 7-10Km) dan moet ik echt stevig fietsen om hem bij te kunnen houden en aan het eind perst hij er ook nog een sprint uit die je niet bij kunt houden.

Dus aan een slechte conditie kan het zeker niet hebben gelegen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...