Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Johnno ik ken 20-30 mensen die positief zijn getest. Eentje is 2 tot 3 weken kortademig geweest en de rest heeft er niets van gemerkt of hooguit 1 of 2 dagen lopen snotteren. That´s it. Een besmetting wil absoluut niet zeggen dat je er ook ziek van wordt. Dat is echt je reinste onzin.

 

Er liggen toch echt ruim 1600 covidpatiënten in het ziekenhuis.

Maar die zijn daar dus alleen maar voor een snotterbehandeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden, kiekiek zei:

 

4.942 positieve tests vandaag

63 opnames vandaag

10 IC opnames vandaag

66 overleden vandaag

3.350 doden in 1 week in Nederland (alle mogelijke oorzaken)

 

https://allecijfers.nl/nieuws/statistieken-over-het-corona-virus-en-covid19/#Corona_kerncijfers

 

Sorry, maar hoe geschift kun je zijn. Je begrijpt er nog steeds helemaal niets van.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Of het om de zoveel maanden moet is nog helemaal niets over bekend, maar op grond van de vaccins waar het van afgeleid is verwacht men dat een jaarlijkse herhaling niet nodig is. Dat was bij die met nauw verwante virussen ook niet nodig.

Je krijgt twee inentingen met een periode daartussen. Dat halveert het aantal mensen die je kunt enten.

 

Dat maakt het een langdurig proces en na de zomer komen gezonde mensen aan de beurt.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

We zijn bijna een maand verder.

Afgelopen weekeinde mocht ze even naar huis, in een rolstoel.

 

Het gaat langzaam beter, maar zelfstandig lopen gaat nog niet.

Ze heeft nog een lange weg te gaan, de vraag is of ze ooit nog haar oude leven kan opnemen.

 

De lange termijn gevolgen die corona op iemand heeft weten we ook pas over 10 jaar.........

 

 

Je kunt uiteraard niets vergelijken maar toen ik 2,5 jaar terug 2 weken op de IC had gelegen kon ik niet meer;

- praten

- fluisteren

- proeven

- oriënteren

- schrijven

- wijzen (was al te zwaar)

- iets vasthouden

- uit bed

- staan maar ik durfde ook niet

 

De therapeuten en de IC arts stonden bijna met stokslagen mij op

te jutten om op bed te bewegen... waarvoor nog steeds mijn dank!

(kanonnu, wat waren ze steng tot tranen toe)

 

Na 3 maanden revalidatie ging ik op krukken naar huis.

Het heeft totaal 9 maanden geduurd dat ik weer op volle sterkte was.

Nogmaals, je kun nooit 2 mensen vergelijken maar toch denk ik als

ze genoeg vecht ze er weer bovenop kan komen.

 

Heb trouwens geen illusie over mijn "volle sterkte"

Ik had en heb de conditie van een platgereden duck.

 

Wens haar maar sterkte maar vooral vechtkracht.

 

En uh, nee voor mij GEEN Corona, ga lekker 2 prikjes halen, ik heb geleerd.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, kiekiek zei:

Corona merk je vrij snel ceesv

Daar ben ik niet met je eens.  Wanneer er geen besmettingen waren op mijn werk, was ik waarschijnlijk gewoon aan het werk geweest. Ik was op een ochtend een heel klein beetje hoesterig en dat in combinatie met de besmettingen op mijn werk, heb ik me laten testen: Positief bevonden.

 

Maar desondanks ben ik eigenlijk niet ziek geweest. Een avondje beetje koorts en wat wel opviel: behoorlijke spierpijn ( ca 2 dagen ). En ben de smaak een paar dagen kwijt geweest.

 

Voor de rest vind ik deze topic een "zeur" topic. Er wordt door diverse sat4all leden gedaan, alsof men de wijsheid in pacht heeft. Dat is dus niet zo !!

Qua maatregelen, moet men niet alles willen verbieden, het gevolg is dat de maatschappij verhard en steeds meer steekincidenten, schietincidenten, of andere rottigheid wordt uitgehaald. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder steekincidenten of schietincidenten.  Dat is de andere zijde van de medaille.

 

Wat verder opvalt dat qua horeca, die ondanks alles 17 januari open willen, ca 80 % horecagelegenheden daarvan zijn gevestigd in Randstad, Noord Brabant en Limburg. En is het niet zo, dat juist daar de besmettingen het grootst is. Ik ben maar een nuchtere fries ( en een regelmatige horeca bezoeker ).  En baal er echt van dat de horeca op slot zit.

 

Ik ben blij dat ik niet in de regering of veiligheidsraad zit om beperkingen te bespreken en in te voeren. Je zult het nooit goed doen. En vergeet de uitwerking van de mediaberichten niet. Met name de vele discussieprogramma's op de TV en de "virologen"  die voor de camera verschijnen.

 

Met gezonde groeten van een nuchtere fries, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag een winkeleigenaar of beheerder van een gebouw een persoon die geen mondkapje draagt de toegang weigeren?

Het dragen van een mondkapje is verplicht. Een beheerder van een gebouw kan eigen regels stellen aan het toetreden van een gebouw. Dit kan ook een verplichting zijn tot het dragen van een mondkapje.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/mondkapjes/openbare-ruimte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn krant meldt dat er sterke aanwijzingen zijn dat gorgelen het virusbestand in mondbereik reduceert en daarmee tot preventie leidt bij bijvoorbeeld bezoek aan ouderen. Dit was ik nog niet eerder tegengekomen. Genoemd worden zoutoplossing, jodium bevattende oplossingen of etherische olien. Het is een aanbeveling van de Duitse maatschappij voor ziekenhuishygiene.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, boudeman zei:

Mijn krant meldt dat er sterke aanwijzingen zijn dat gorgelen het virusbestand in mondbereik reduceert en daarmee tot preventie leidt bij bijvoorbeeld bezoek aan ouderen. Dit was ik nog niet eerder tegengekomen. Genoemd worden zoutoplossing, jodium bevattende oplossingen of etherische olien. Het is een aanbeveling van de Duitse maatschappij voor ziekenhuishygiene.

 

Bij mijn tandarts en mondhygieniste moet je ook eerst een minuut je mond spoelen met een desinfectievloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, kiekiek zei:

 

66 overleden vandaag

3.350 doden in 1 week in Nederland (alle mogelijke oorzaken)

 

https://allecijfers.nl/nieuws/statistieken-over-het-corona-virus-en-covid19/#Corona_kerncijfers

 

"Willem Engel-praat"...

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

en wat denk je van een flink glas jenever 🤣

 

1 uur terug, boudeman zei:

Lijkt mij prima om te gorgelen. Om te drinken heb ik voorkeur voor cognac of whiskey.

Maakt mij niet uit. Als er maar alcohol in zit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat me niet om "de cijfers", maar om de suggestie die jij steeds wekt.

Je ontkent je hang naar spookverhalen steeds in woorden, maar bevestigt die hang steeds weer opnieuw in je bijdragen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...