Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik spreek inderdaad voor mijn regio en de signalen die ik opvang van collega's over de taalgrens. Hier in Ieper is het heel slecht gesteld met het gebruik van mondkapjes , veel slechter bijvoorbeeld dan enkele buurgemeenten. We staan dan ook op plaats nr. 4 in West Vlaanderen qua besmettingen, het dubbele per 1000 inwoners dan bvb Poperinge, waar de corona maatregelen beter werden opgevolgd. Een collega van over de taalgrens meldt ook veel minder besmettingen dan bij ons. Er werd bij bepaalde kranten een steekproef gedaan en in Wallonië zegt 80 %  de corona maatregelen nog steeds te willen volgen, terwijl in Vlaanderen dat gezakt is tot onder de 50%. De meest besmette regio's in Wallonië, Mons en Charleroi hebben dit te danken aan het groot aantal migranten jongeren die niet wilden meegaan in het verhaal.

5 minuten geleden, kiekiek zei:

Wat voegt het aan de corona discussie toe om anderen egoist te gaan noemen?

 

 

Ik bescherm jou en jij mij niet, hoe noem je dat anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Egoisten zijn er wel degelijk jammer maar waar, men heeft het hier verboden de provincie te verlaten en toch komen ze uit Madrid al met bosjes naar de kust en ja dat zijn pure EGOISTEN. Als je totaal niet aan je medemens denkt ben je een egoist iets anders kan ik er niet van maken.

 

Dus zolang dit virus er nog is gewoon rekening met een ander houden en niet enkel jezelf.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

De meest besmette regio's in Wallonië, Mons en Charleroi hebben dit te danken aan het groot aantal migranten jongeren die niet wilden meegaan in het verhaal.

 

 

Als we die toer opgaan, dan houdt de discussie op hé Astro.

 

1 uur terug, astro iris zei:

 in Wallonië zegt 80 %  de corona maatregelen nog steeds te willen volgen, terwijl in Vlaanderen dat gezakt is tot onder de 50%.

 

Over welke maatregelen gaat het dan? In je kot blijven? Nog niet gaan werken? De scholen dicht houden? Alsof je niet op een bepaald moment MOET versoepelen. Je kunt niet ongestraft je hele bevolking op "tijdelijk werkloos" blijven houden - terwijl de buurlanden wél overal weer aan het werk gaan. Idem dito voor de scholen. Het Waalse onderwijs is volgens de statistieken nu al bij de slechtste in Europa. Door een half jaar de scholen dicht te houden, wordt dit er echt niet beter op.

 

Overigens woon ik niet meer in Antwerpen (nog niet aangepast hier, ik kom er in niet corona tijden nog wel vaak voor mijn werk) maar aan de Belgische kust. Wanneer je daar naar de supermarkt gaat, hoor je  in mijn gemeente de jongste weken (sinds de 2de verblijvers weer toegelaten zijn) heel veel Frans en 95 procent van die Brusselaars (?) en of Walen-met-appartement of caravan-aan-zee dragen géén mondkapje. Zo zie je maar. Regels toepassen? Dan toch niet als ze niet thuis zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zuid-Korea heeft 6 dagen geleden, nadat het aantal nieuwe besmettingen weer begon toe te nemen, weer maatregelen opnieuw ingevoerd.

 

Een 2e uitbraak is ook bij ons niet ondenkbaar.

 

Net in het nieuws.

Nederland trekt lering uit de demonstratie van afgelopen maandag in Amsterdam.

 

In andere landen begint het uit de hand te lopen.

Demonstraties, met veel mensen dicht op elkaar, en soms uitmondend in rellen en geweld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ceesv said:

Zuid-Korea heeft 6 dagen geleden, nadat het aantal nieuwe besmettingen weer begon toe te nemen, weer maatregelen opnieuw ingevoerd.

 

Een 2e uitbraak is ook bij ons niet ondenkbaar.

 

Net in het nieuws.

Nederland trekt lering uit de demonstratie van afgelopen maandag in Amsterdam.

 

In andere landen begint het uit de hand te lopen.

Demonstraties, met veel mensen dicht op elkaar, en soms uitmondend in rellen en geweld.

Dat heb je met die groepen Hooligans die zoeken elke demonstratie op om de boel uit de hand te laten lopen, als ze er een keer niet zijn verloopt een demonstratie vredig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

In andere landen begint het uit de hand te lopen.

Demonstraties, met veel mensen dicht op elkaar, en soms uitmondend in rellen en geweld.

 

Het gaat dan ook al lang niet meer over die medemens die door extreem brutaal politieoptreden het leven liet.

Mensen die graag plunderen en vandaliseren, zien er een mooi excuus in om hun hobby eventjes uit de kast te halen, met name de boel platbranden.

 

Wat Halsema betreft, aftreden lijkt hier de enige juiste optie.

Binnen 14 dagen zal wellicht opgemeten worden wat de gevolgen van zijn foute inschatting zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mondkapjes is een leuk verdienmodel maar in het dagelijkse gebruik vrijwel zinloos. Dacht dat we dat hoofdstuk toch wel gehad hadden.

 

Wat mij betreft is Amsterdam wel een aardige testcase. Van mij mogen die linkse rakkers allemaal.......

Wat denk ik nu weer allemaal.

 

We zullen zien of er nieuwe ziektegevallen zijn. Zo niet dan wordt dat aerosolen verhaal en voldoende ventilatie steeds sterker en kunnen we weer zo snel als mogelijk terug naar normaal.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is op zich niets mis met een beetje links zijn, maar het zijn alleen de extremisten die de zwarte medemens misbruiken om hun ideologie door te drukken.

..misbruiken is een ongelukkig woord, maar kom even niet zo snel op een woord dat beter past.

 

Enfin, de handel in mondkapjes tegen Corona is wel te begrijpen, het is alleen de valse reclame die er omheen hangt.

"ze helpen tegen corona" zeggen ze, maar dat zijn alleen de gekeurde exemplaren.

 

Ik ben trouwens erg benieuwd of er na de demonstraties extra besmettingen hebben plaatsgevonden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen paniekvoetbal! Er is voor heel veel virusinfecties geen vaccin. Die weerstand bouwen vanzelf op. Voorlopig zijn de door de virologen gegeven voorspellingen niet uitgekomen.

 

Het gaat eigenlijk net als die schreeuwer Al Gore. Een mislukt politicus roept iets over een onderwerp waar hij totaal geen kaas van gegeten heeft en de halve wereld gaat direct in de paniek modus.

aangepast door Psychosammie
  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...