Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


1 hour ago, minplus said:

Is dit echt serieus en geen fake?

Zoveel mensen die corona maatregelen verachten en dan zo massaal gaan protesteren tegen iets wat fout zit in een ander land?

Zijn Amsterdammers echt zo debiel? Ik kan het eigenlijk niet geloven. Is het geen oude opname?

Kijk dat zijn nou koeien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, edbe said:

dat ze in USA gaan demonstreren 👹

wij gaan toch ook niet demomstreren als telkens een Fin de fout in gaat.....

 

Is er in Finland ook sprake van rassendiscriminatie?

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hadden velen een mondkapje.

Dat mensen hier woest zijn over de waanzin in de VS is logisch. Maar het gaat niet over die 4 sujetten. Het is een fundamenteel probleem daar.

 

We bekijken hier alles door een Nederlandse bril en sommigen met een zonnebril en oogkleppen erbij.
Ik heb zelf vrienden en goede kennissen in een stuk of 40 landen. In alle huidskleuren en volksaarden, maakt voor ons niets uit hoe iemand eruit ziet en of ze een religie aanhangen of niet. Voor ons vanzelfsprekend, niet voor alle Nederlanders maar gelukkig wel voor het overgrote merendeel.

 

Zo ook in de VS, familie, vrienden en kennissen.
Maar ik was 35 jaar geleden geschokt toen ik van familieleden die op bezoek waren hoorde dat daar volledig parallelle maatschappijen zijn en dat ze er niet over piekerden om vrienden te worden met anders gekleurden. Het idee om met een donkerder gekleurd persoon op te trekken of vrienden te worden was voor hen bizar.
Een vriend die daar les gaf vertelde dat ook in die progressieve wat grotere stad de groepen totaal geen contact met elkaar hadden in zijn school.
Discriminatie is daar het uitgangspunt. En Trump stookt dat graag op als hij er iets mee denkt te winnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de BOA's niet meer optreden tegen grote groepen nordafrikanen is een probleem. Ze voelen zich niet voldoende bewapend, en dat Moet verenderen.

 

Geef ze alles wat ze nodig hebben, zoals wapenstokken en pistolen en riotguns etc. En ook veel honden en paarden.

 

En die nichterige uitstraling van hun uniform kan ook echt niet. Ze hebben donkere aardse kleuren of zwart nodig met duidelijke tekens erop zoal bliksemschichten of doodskoppen. En mannelijk leer ipv softe stof.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we de discussie beperken tot de Corona besmetting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, pollegazon zei:

 

Astro, dit is een conclusie die nergens op slaat. Vlaanderen heeft 60 procent van de bevolking, maar krijgt bv maar 20 procent van de corona steun die Europa geeft. De rest gaat naar Brussel en vooral Walloniē.

 

Walloniē telt ook 30 procent meer werlkozen/steuntrekkers dan Vlaanderen. Ik noem ze niet "luier" (dan ga ik de toer op van Amerikanen zijn dom). Maar ze staan vaker op de rem als dingen vooruit moeten gaan.

 

Zo wilde 90 procent van de Walen dat de scholen dit schooljaar "niet" meer open gingen en bij voorkeur ook de bedrijven voor 80 procent dicht.

 

Uiteraard willen ze dat de overheid dit alles financiert, met name de technische werkloosheid door corona. Nochtans komt er een moment dat dit ophoudt en je wéér aan de slag moet, anders stort de ecomie in elkaar.

 

Alleen. Je krijgt het hen moeilijk uitgelegd, want hun vakbonden staan constant op de rem.

 

Enz enz

 

 

Wat heeft in godsnaam Europese steun en 30% werklozen nu te maken met het dragen van mondkapjes? Zit je haat zo diep tegen deze mensen,. Ze komen tenminste op voor hun rechten en beschermen elkaar door mondkapjes te dragen. Iets wat je van Vlamingen niet kan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, astro iris zei:

@ pollegazon Je hele betoog is vooral politiek geladen, laat die politiek aub in Antwerpen en niet hier.

 

Jij noemt Vlamingen egoïsten (want ieder voor zich) en Walen niet, WANT ze dragen mondkapjes.

 

Wat is dat voor een vergelijking. Alsof mensen die geen mondkapje dragen daarom egoïsten zijn. BTW ik ben VOOR mondkapjes op drukke plaatsen (zoek het op, de voorbije 95 pagina's), maar echt geen egoïst, ondanks dat ik Vlaming ben EN van Antwerpen :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik zie wat ik zie. Mensen die mondkapjes dragen beschermen vooral anderen, als die anderen dit niet doen, dan noem ik dat egoïsme, want die beschermen de mensen met mondkapjes niet en dat zie ik vooral in Vlaanderen, daarom hoef ik de Walen niet te bewieroken, maar die doen het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, minplus zei:

Ik denk dat het een kwestie is van in welke stad, regio of dorp je rondkijkt, of het nou in Nederland, België of waar ook is.

 

Klopt helemaal Minplus.

 

Ik krijg het van uitspraken als "Amerikanen zijn dom" en "Vlamingen dragen géén mondkapjes, Walen wél. Daarom zijn Vlamingen egoïsten en Walen niet".

 

Tenzij Iris persoonlijk alle mondkap-dragers in Vlaanderen geteld heeft en idem dito in Wallonië, kan ze dit ook niet weten.

 

De corona-cijfers bewijzen overigens dat Vlaanderen en Wallonië verhoudingsgewijs (qua inwoners aantal) even hard getroffen zijn, ondanks dat de Walen dus blijkbaar massaal hun mondkapjes dragen. En met politiek heeft dit overigens niks te maken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...