Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Penthe zei:

Ook ik heb het gezien terwijl ik ging winkelen met jonge stelletjes die appart proberen binnen te komen met hun eigen winkelwagen, dit is dus helemaal niet iets voor enkel de oudjes onder ons.

 

Zullen we dan maar de conclusie trekken dat alles onder de 20 en boven de 65 jaar stronteigenwijs is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 hours ago, Penthe said:

Dat is de eigenwijsheid van ouderen hoe ouder hoe meer eigenwijs, ze doen het allemaal dus jij en ik waarschijnlijk ook tegen die tijd. Het punt is dat niemand het wat kan schelen totdat eigen bloed er ineens de geest aan geeft. Dan is ineens het leed niet te overzien en het verdriet groot. Maar dit is eerder ook al een keer gezegd mensen denken niet echt meer voor zichzelf ze wandelen met de massa mee goed of fout.

 

Dus als ik het goed begrijp word ik eigenlijk met de dag eigenwijzer......

Terwijl ik tegelijkertijd met de massa mee aan het wandelen ben.

 

Ben ik te oud om dit nog te kunnen volgen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

speciaal die van 59 😁

laat die mensen nu maar doen zo simpel als ze zijn

voor je het weet lopen ze hier ook te riotthu / protesteren zoals in de VS

maar hier in Nederland hebben ze geen aanleiding zoals dat daar wegens die extreem racistische politie wel bestaat

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

maar hier in Nederland hebben ze geen aanleiding zoals dat daar wegens die extreem racistische politie wel bestaat

Dat klopt, hier houden de meeste mensen zich gewoon aan de wet.

Er is een reden waarom er hard wordt opgetreden tegen sommige lui die de wet blijven overtreden.

Geweld tegen verdachten kan bestreden worden wanneer er geen verdachten meer zijn.

 

Een quote uit een bekende film genaamd “liar liar” is: “ Stop breaking the law assolhe”.

 

image.jpeg.9edd408cab4c7f34068dd96719896746.jpeg

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is altijd geleerd dat als iemand nog kan roepen dat hij/zij geen adem kan krijgen er dan nog niets aan de hand is.

Pas als ze niets meer zeggen dan moet je oppassen, maar blijkbaar heeft die bewuste agent dat laatste nooit meegekregen.

Feit is wel dat elk jaar er ook 50 agenten om het leven komen in de VS door crimineel geweld, dus het lijkt me logisch dat je als agent extra op je hoede bent en als het er op aan komt je er wel voor zorgt dat je net iets eerder schiet dan de crimineel tegenover je.  Zou je dat vertalen naar Nederland dan zouden er elk jaar hier 5 -10 agenten door geweld om het leven komen en weet haast wel zeker dat de politie hier dan ook anders op zal gaan treden en de term mierenneuker ook niet meer als zo'n erge belediging zal ervaren.

 

Let wel ik wil het gedrag van de agenten er niet mee goedpraten maar aangeven wat meestal de achterliggende oorzaak is.

 

In deze tijd van Corona zou je verwachten dat een ieder op commando mee zal werken en dat ook politie wel uitkijkt en de nodige afstand bewaard.

Op de knie in zijn nek na houdt deze agent (in het stukje wat ze op tv laten zien) wel de nodige afstand (misschien wel te veel om te merken dat het helemaal fout gaat)

Maar als iemand dan niet meewerkt wat moet je dan als agent? Iemand er mee weg laten komen vanwege de Corona zodat hij/zij opnieuw slachtoffers maakt met vals geld?

Dat er hier grenzen zijn overschreden lijkt me (met de informatie die wij krijgen) overduidelijk maar dat is zoals ik zeg, met de informatie die wij krijgen.

Meestal was zo iemand achteraf altijd het lieverdje van de klas, heeft nog nooit iemand wat aangedaan en had bij toeval vals geld (hetzelfde geldt meestal ook voor de agent  met x jaren onbesproken gedrag, vrijwilliger van tal projecten enz.)

Wie de waarheid spreekt?  Dat hoor je pas meestal veel later en het zal me niets verbazen dat door het gehele Corona gebeuren het balletje wel eens anders kan gaan rollen dan verwacht.

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel aardig, Gerrit, maar de knie continu op de strot van een ongewapend persoon...

En dat met al 18 aanklachten aan de broek. En hoe vaak zal iemand een aanklacht indienen? Ik hou het op 1 op de 10 keer.

Als je voorzichtig bent met covid plaats je sowieso je knie niet op de strot van iemand zonder een wapen en zeker niet continu.

Kom nou.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook kon zien op de beelden is dat zeker niet op de strot werd gehouden maar een knie in de nek werd gehouden om de persoon zo tegen de grond te houden.

Maar ik wil ook zeker het gedrag van de agent (of van het politiekorps daar in het algemeen) goedpraten maar wel aangeven dat het er daar wel iets anders aan toe gaat dan hier.

 

Daarnaast is het ook hier in Nederland toegestaan om iemand tegen de grond te houden.

Zelfs jij als burger mag, als een verdachte zich verzet, deze met dwang tegen de grond drukken. (daar staat dan wel meteen bij dat dit niet buitensporig mag zijn)

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar Corona.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Penthe zei:

Daar komt het wel op neer.

 

Tel daar de groep allochtonen ook maar bij op.

 

Ik was toevallig vandaag bij de Ikea in Amsterdam Zuid Oost. Werkelijk ongelofelijk hoe het daar aan toe. Surinamers en Antillianen houden zich absoluut niet aan de regeltjes. Op een gegeven moment ben ik na een kwart van de hele rondgang door die toko rap naar de uitgang gegaan. Het was daar echt net zo druk als op een normale zaterdag.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wijzigingsdatum 31-05-2020 | 13:51

 

Actuele cijfers COVID-19: 31 mei 2020

Positief geteste personen

46.442* (+185)
Ziekenhuisopnames 11.735

(+8)

Overleden personen

5.956** (+5)

*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.  

COVID-19 in grafieken

Internationale kaart COVID-19

31-05-2020 | 14:00 uur

Update 31 mei 2020

Vandaag zijn er 185 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn 8 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 5 personen als overleden gemeld. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.

Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die hier genoemd worden. 
 

 

Bron:RIVM

 

Voor de mods: Deze info mag overgenomen worden.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...