Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Morgen gaan de stranden hier weer open en de theaters en de bios gaan weer open, horeca was hier sinds vorige week al open enkel met een 30% bezetting en enkel buiten vanaf morgen mag je bij de horeca ook weer binnen maar met 30% bezetting buiten wordt dan 50% bezetting en alles moet 2 meter uit elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aantal besmettingen zal waarschijnlijk nog veel sterker op gaan lopen, vanaf morgen kun je zonder verwijzing van de huisarts een test laten doen als je klachten hebt die wijzen op Covid 19

Ik verwacht dat er dan plots veel meer boven water zal komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, kiekiek said:

Tel daar de groep allochtonen ook maar bij op.

 

Ik was toevallig vandaag bij de Ikea in Amsterdam Zuid Oost. Werkelijk ongelofelijk hoe het daar aan toe. Surinamers en Antillianen houden zich absoluut niet aan de regeltjes.

 

Uitkijken dus voor ouderen, jongeren (vooral jonge stelletjes), vrouwen en natuurlijk ook Surinamers en Antillianen.

Zijn er nog andere gevaarlijke groepen die we hier misschien over het hoofd hebben gezien?

 

Het gepolariseer mag wat mij betreft zo langzamerhand wel een onsje minder.

Tenzij we natuurlijk hier graag willen zien wat momenteel in de VS plaats vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp hem dus niet.

 

Of probeer je nu te zeggen dat je het eens bent met de volgende uitspraken;

- Alle Nederlanders zijn gierig

- Alle Spanjaarden zijn lui

- Alle Duitsers hebben geen humor

- Dan neem ik aan dat je bedoelt; Alle Amerikanen zijn dom. (Tenzij je bedoelt dat ze intelligent zijn, aangezien koeien best wel intelligent zijn.....)

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, johnno zei:

Het gepolariseer mag wat mij betreft zo langzamerhand wel een onsje minder.

Tenzij we natuurlijk hier graag willen zien wat momenteel in de VS plaats vindt.

 

Ja ja, zodra het benoemen de linker kant niet helemaal uitkomt dan mag het niet gezegd worden. Kijken we liever de andere kant op.

Ik zie in de VS tuig dat iedere gelegenheid aangrijpt om te roven en te plunderen.

 

Zo, en nu weer terug naar Corona. Kan mij niet snel genoeg terug naar normaal.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn we naar fase 2 gegaan en is eigenlijk bijna alles weer open maar mag binnen maar 30% bezetting hebben en buiten 30 of 50% ligt aan de gemeente die bepaald. Verder altijd masker dragen als je ergens binnen bent of je jezelf binnen 2 meter afstand van een ander bevind. Maar de regel is 2 meter afstand houden binnen en buiten tenzij je samen in 1 huis woont.

 

Ik hoef dus niet meer thuis te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Big fellow zei:

Verwijderd

 

11 uren geleden, Penthe zei:

Maar er zijn gewoon groepen die zich dom gedragen punt.

 

Het feit dat je een paspoort hebt maakt je nog geen Amerikaan. Er bestaan daar hele culturen die geen woord Engels spreken en zich dus ook niet Amerikaans gedragen (wat je daar dan ook van vindt). Dat geeft strubbelingen. Op die manier blijft het altijd wij / zij. Zie je in Nederland ook bij sommige culturen.

 

Zag gisteren op TV nog een man uit het voormalige Joegoslavië. Hem werd gevraagd of hij weer terug wilde naar één Joegoslavië. Hij gaf aan dat dat niet kan, de verschillen zijn te groot. Hij vond het beter als iedereen op z'n eigen plekje bleef wonen en dan vrienden met de buurlanden probeerden te worden. Verstandige kerel!

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-5-2020 om 01:25, Penthe zei:

Ehh dit zelfde verhaal gebeurde hier met wel 3 jonge vrouwen, enkel had de bewaker voor de deur dat goed door en liet er maar 1 binnen. Ook ik heb het gezien terwijl ik ging winkelen met jonge stelletjes die appart proberen binnen te komen met hun eigen winkelwagen, dit is dus helemaal niet iets voor enkel de oudjes onder ons.

Inderdaad Penthe, hier meer jonge koppels die dat proberen dan oudere. Bovendien hebben wij hier in België nog een ander fenomeen. In Vlaanderen draagt nog geen 25% een mondkapje tijdens het shoppen, in Wallonië haast iedereen. Het verschil in politiek denken was al enorm tussen de twee gemeenschappen en dat uit zich nu ook in het naleven van deze corona maatregelen. Staat dit weekend hierover iets in de krant en de conclusie was, dat de Walen zich meer één voelen en iedereen, iedereen beschermt. Vlaanderen is eerder egoïstischer ingesteld en geldt meer elk voor zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...