Ga naar inhoud


ZDF en ITV via canaldigitaal App


theparasol

Aanbevolen berichten

Als ik bv zoek op ZDF of ITV krijg ik dat te zien in de canaldigitaal App.

Als ik vervolgens de zender wil bekijken dan volgt een mededeling dat ik contact moet opnemen om mijn abonnement aan te passen.

Echter ik kan nergens op de website van canaldigitaal vinden welk soort abonnement dit soort zenders vrijschakelt.

Het enige alternatief lijkt bomvol maar daar staan deze zenders ook niet bij vermeldt.

 

Heeft iemand deze zenders wel beschikbaar in de app? zo ja met welk abonnement?

aangepast door theparasol
typos
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bezopen: ZDF en ITV zijn op de 28.2° gewoon FTA... Als ze die willen toevoegen in de App zou dat gewoon gratis moeten kunnen... Maar ja, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Ze voelen aan hun water dat de verdwijning van Viacom van de sat een flinke aderlating voor M7 voorspelt.. En dat niet onterecht..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezopen of niet, het is een uitkomst in mijn geval waar ik op mijn huisadres inmiddels geen schotelopstelling meer heb.

Zelfs als zo'n service 5 euro per maand extra kost dan neem ik het af puur om de eenvoud van bediening, verrijking aanbod en stroombesparing.

Ik ga dus geen schotel + receiver optuigen enkel voor de FTA kanalen die we heel af en toe bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat Canaldigitaal geen rechten heeft om ARD en ZDF via hun app. te streamen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het totaal onlogisch om dat soort kanalen zonder rechten toch op te nemen in het overzicht van beschikbare kanalen.

Geen enkel team developers doet zoiets zonder dat daar een request of usecase voor is.

Wat natuurlijk wel kan is dat dit in de toekomst mogelijk gaat worden immers ziggo en kpn doen en hebben dit ook.

Maar dan is het nog onlogisch om dat nu al te tonen in het overzicht.

 

Update: Inmiddels gebeld met canaldigitaal servicedesk. Daar kon men mij ook niet van meer info voorzien. Er was geen app only abbo waardoor ik het kon ontvangen alleen met een schotel zou het te zien zijn. Op mijn vraag waarom het dan ook in de app beschikbaar was als ik er op zocht en vervolgens een melding gaf dat het niet te bekijken was kon de dame me geen antwoord geven. Misschien in de toekomst. En dat was het dan weer...

 

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste theparasol  .misschien is het mogelijk om vanaf jouw lokatie , de steun zender lingen te ontvangen met en yagi richtantenne.  Maar dan moet je wel een geschikte tv hebben ,die dvbt 2 kan ontvangen .en dan kun je die bekijken zonder abonnement .   Ik heb het natuurlijk over het duitse aanbod. Mvg Ricardo

aangepast door RicardoBelli
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ceesv zei:

Ik denk dat Canaldigitaal geen rechten heeft om ARD en ZDF via hun app. te streamen.

Zou goed kunnen. Je kunt rechtstreeks streamen als je duits ip nr hebt, dus met vpn gaat het. Googel maar op ..... live. Zij stellen hun streams niet beschikbaar voor het buitenland, dus waarom zouden ze dat dan wel doen voor CD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zijn deze kanalen FTA met schotel perfect te ontvangen. CD is een commercieel bedrijf, ook al zouden ze deze toevoegen zal iemand dat moeten doen en ook onderhoud moeten plegen dat wordt hier nogal eens vergeten (tevens hangen er nogal wat rechten aan vast)

 

Voor niets gaat de zon op. Is er hier iemand die (buiten de hobby om) gratis heeft gewerkt en als voorbeeld een "gratis" hypotheek heeft gekregen? Hobby is hobby maar ik ben nog nooit een commercieel bedrijf tegen gekomen dat zijn diensten gratis aanbied.

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik kom normaal niet verder dan de eerste 10 :) Laat in de avond staat hier enkel RTL 5 aan 24 hours in the ER en Ambulance twee fijne Britse series die ik voorheen ook volgde de rest boeit me niet zo veel. En daarna gaat de boel gewoon weer uit.

 

En denk maar niet dat ITV of andere Engelse zenders naast de BBC open in de app terrecht zullen komen. En als dat wel zo zou zijn dan kijk ik denk ik helemaal geen Nederlandse TV meer :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, theparasol zei:

Update: Inmiddels gebeld met canaldigitaal servicedesk. Daar kon men mij ook niet van meer info voorzien.

Via internet IPTV streamen (per App) van buitenlandse zenders zal niet mogelijk zijn wegens de regio-blokering mits CanalDIGITAAL de rechten betaald en dat is in het verleden al eens aan de orde geweest dat ARD en ZDF een vergoeding zal vragen voor doorgifte van hun SD en HD materiaal. Die vergoeding betaald CanalDIGITAAL niet en KPN en Ziggo wel.

Bij KPN kun je bovendien een extra Duits pakket erbij nemen en dan kun je ook RTL deutschland zien met Formule1 in HD.

Kost allemaal geld dus.

Klein schoteltje achter de hand houden en die aan je TV tuner pluggen voor je FTA zal toch de beste optie zijn voor die problemen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht wel geduldig de ontwikkelingen af.

Als ze toch besluiten om een optioneel pakket tegen meerprijs aan te bieden voor dit soort zenders ben ik best bereid om daar voor te betalen.

Omdat deze zenders nu al beschikbaar zijn in de keuzelijst van de app zal dat wel niet meer te lang op zich laten wachten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, theparasol zei:

Ik wacht wel geduldig de ontwikkelingen af.

Als ze toch besluiten om een optioneel pakket tegen meerprijs aan te bieden voor dit soort zenders ben ik best bereid om daar voor te betalen.

Omdat deze zenders nu al beschikbaar zijn in de keuzelijst van de app zal dat wel niet meer te lang op zich laten wachten.

 

 

Beste , Hoe lang bestaat die app al ?

Die hebben er altijd al tussen gestaan , maar hebben idd geen rechten momenteel voor zo via de app te bekijken ..

Alleen de tv gids kan je ervan gebruiken 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet echt een probleem van maken. In een vorige reactie schrijf je dat je geen investering wil doen voor een schotel of receiver voor kanalen dat je toch maar af en toe bekijkt.  Maar als ik jouw locatie bekijk, dan kan je van daaruit waarschijnlijk de Duitse zenders uit de lucht plukken, zoals RicardoBelli schreef.   Voor de Engelse moet je wel een schotel plaatsen en als de tv een ingebouwde satelliet ontvanger heeft dan hoef je zelfs geen receiver.  Aan jou de keus en nog een fijn weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie hier staan dat ZDF op 28.2 FTA zou zijn.Kan men dan eens de gegevens doorgeven want volgens mij zit die alleen op 19.2 .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...