Ga naar inhoud


Waarom moet Film1 zwaar gecodeerd worden?


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af waarom Film1 zwaar zou moeten gecodeerd worden.

Alsof iemand de films zou opnemen en in deze illegaal in de handel zou brengen?  Mijns inziens zijn deze allemaal al illegaal te downloaden.

 

Ik heb de titels die deze namiddag en morgen worden uitgezonden eens gecheckt op illegale downloads.

 

DVD is een kopie van een DVD.  HD is een rip van een Bluray in High definition.  HDTV is een HD opname van TV

Een X betekent dat er nederlandse ondertitels voor bestaan

Third Person                            DVD X
Mr. Peabody & Sherman                   HD  X
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1   HD  X
Shaun het schaap: de film               DVD   
Loenatik, te gek                        DVD  
Boychoir                                HD   
Hartenstraat                            HD   
Transformers: Age Of Extinction         HD  X
The Grand Budapest Hotel                HD  X
Gone Girl                               HD  X
The Woman in Black 2: Angel of Death    HD  X  
Hot Tub Time Machine                    HD  X
Manhattan                               Series HDTV
Once Upon a Time                        Series HDTV X
Night at the Museum: Secret of the Tomb HD  X  
The Fault in Our Stars                  HD  X  
The Expendables 3                       HD  X
Rio 2 (NL)                              HD  X
Michiel de Ruyter                       HD    
American Hustle                               
A Most Wanted Man                       HD  X

Er ontbreekt er maar één.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er wordt in onze wereld dagelijks huizen opengebroken, ook een reden om jouw deur niet meer op slot te zetten?

 

Film 1 heeft bij Canaldigitaal de gewone Seca 3 codering en is niet extra beveiligd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 


Er ontbreekt er maar één.

 

Niks hoor... er ontbreekt er geen één, voor die American Hustle had ik zonder moeite zo 25 hits!

Geen enkele van de titels die ik zie tijdens het "zappen" heeft mij ooit laten denken: verdorie had ik nu maar abonnement op film1 dan had ik hem kunnen zien.

En zwaar gecodeerd? niet anders dan de NPO kanalen.

Wat mij aangaat zijn die film kanalen zwaar achterhaald. Vroeger misschien leuk maar tegenwoordig voegt het niets meer toe.

Het is nu on demand dat hot is zoals netflix en videoland. Beiden proberen zelfs met exclusiviteit van de titels de kijker voor zich te winnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.  Is niet speciaal gecodeerd.

Maar je leest af en toe ergens dat de filmindustrie een zware codering eist en vereist dat een opname de box niet kan verlaten omdat ze schrik hebben dat mensen het zouden opnemen en vervolgens illegaal in de handel zouden brengen.

Met name de nieuwe codering van CDS/TVV/Telesat is mede met dit argument verkocht.  (cardsharing bemoeilijk/onmogelijk maken is natuurlijk het hoofddoel - maar dat zeggen ze niet)

 

Ik denk dat niemand deze wil opnemen om te verkopen.  Ze zijn al lang illegaal in de handel.

 

Mij persoonlijk interesseert ook geen enkele van deze titels.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elke voordeur heeft een slot, sommige huizen hebben een alarmsysteem, en een enkel huis heeft geüniformeerd personeel voor de deur staan.

In satelliet land is dat niet anders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmkanalen hebben volgens mij nooit iets toegevoegd...  Heel heel vroeger heb ik een abo gehad op Filmnet (Zweedse versie), met de D2Mac decoder die je er dan bijkreeg... Ik heb het abo 2 jaar gehad, maar er waren ontzettend veel herhalingen en meer dan 50% van de films vond ik niets... er waren er eigenlijk maar een handjevol goede bij voor mij.... dan heel  veel later nog eens DF1 / Premiere uit Duitsland gehad waar ik ook 1 jaar voor betaalde via iemand uit Duitsland.... Ik keek eigenlijk meer naar het Krimikanaal en andere dan naar de zuivere filmkanalen....  Dan een hele poos illegaal Premiere gekeken, maar ook dan konden de filmkanalen me niet echt over de streep trekken.... en nu , als je smartcard om de zoveel tijd vervangen wordt door CanalDigital uit Zweden, krijg je 2 weken alle zenders.... Ook de filmkanalen, en als ik dan in die 2 weken 1 of 2 films vond die goed waren was het een succes.....  Dus nee, filmkanalen zijn niets (voor mij).  Geef mij maar 'normale' zenders als Das Erste, ZDF, ORF 1&2, SVT, TV4, etc......  Normale zenders zijn veel beter vind ik dan die zogenaamde filmzenders.  

Dat on demand gedoe is niets voor mij.... dat kost behoorlijk wat geld, en uiteindelijk is er ook niets op te zien wat IK kan waarderen.... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmkanalen hebben volgens mij nooit iets toegevoegd...  Heel heel vroeger heb ik een abo gehad op Filmnet (Zweedse versie), met de D2Mac decoder die je er dan bijkreeg... Ik heb het abo 2 jaar gehad, maar er waren ontzettend veel herhalingen en meer dan 50% van de films vond ik niets... er waren er eigenlijk maar een handjevol goede bij voor mij.... dan heel  veel later nog eens DF1 / Premiere uit Duitsland gehad waar ik ook 1 jaar voor betaalde via iemand uit Duitsland.... Ik keek eigenlijk meer naar het Krimikanaal en andere dan naar de zuivere filmkanalen....  Dan een hele poos illegaal Premiere gekeken, maar ook dan konden de filmkanalen me niet echt over de streep trekken.... en nu , als je smartcard om de zoveel tijd vervangen wordt door CanalDigital uit Zweden, krijg je 2 weken alle zenders.... Ook de filmkanalen, en als ik dan in die 2 weken 1 of 2 films vond die goed waren was het een succes.....  Dus nee, filmkanalen zijn niets (voor mij).  Geef mij maar 'normale' zenders als Das Erste, ZDF, ORF 1&2, SVT, TV4, etc......  Normale zenders zijn veel beter vind ik dan die zogenaamde filmzenders.  

Dat on demand gedoe is niets voor mij.... dat kost behoorlijk wat geld, en uiteindelijk is er ook niets op te zien wat IK kan waarderen.... 

Mee eens sverige, maar jij bent waarschijnlijk (net als ik) niet meer van de jongste generatie tv kijkers. Mijn dochter kijkt zelden tv altijd alles via smartphone of computer en Netflix ea zijn bij hen heel populair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een kip ei verhaal, de content providers vragen zich af waarom de investering niet meer de gouden opbrengsten levert zoals vroeger wel het geval was. Daarbij staren ze zich blind op falende beveiliging van die content: men kijkt uiteraard illegaal!

 

Ik ben van mening dat we na decennia televisie en films er wel op uitgekeken zijn. Het nieuwtje is er vanaf, het is je tijd en geld niet meer waard.

 

Over 30 jaar tref je televisies enkel nog aan in het museum :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een kip ei verhaal, de content providers vragen zich af waarom de investering niet meer de gouden opbrengsten levert zoals vroeger wel het geval was. Daarbij staren ze zich blind op falende beveiliging van die content: men kijkt uiteraard illegaal!

 

Natuurlijk kijkt men illegaal.  Maar ze vergissen zich in het soort illegaal.  Men kijkt naar illegaal gedownload materiaal (ook via popcorn).  En deze content komt niet van TV-providers, of Filmkanalen.  Maar van Blurays en tegenwoordig in mindere mate van DVD's.

Je ziet ook wel eens web-downloads opduiken.  (afkomstig van iTunes of Netflix)

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt dan ook steeds meer de methode, veel goedkope films en geld binnenhalen, en bij de commercielen veel extra kanalen met herhalingen met als enkel doel reclame inkomsten binnen te halen.

 

De kijker betaald de prijs toch wel! Altans zo denkt men.

 

Ik ziet op film echt niets boeiends en als dat er wel een keer is heb ik het al 3x gezien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om bovenstaande tegengaan, wil men in de toekomst een digitaal watermerk toevoegen eigen aan de abonnee als het de decoder verlaat. Zo kan (zou?) de uploader ervan weergevonden worden.
maar hoe gaat men dat dan doen bij blurays? Officieel aangekochte, kan ik nog inkomen dat men zijn eid als digitaal watermerk kan toevoegen, maar als je ze koopt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog nooit films gezien heb was het eerste half jaar met Filmnet leuk, daarna begon zich alles te herhalen met soms een nieuwe film erbij, maar keuze had je niet. Het waren erg veel B en C films, een echte leuke goede film moest je zoeken en wachten tot deze uitgezonden werd.

 

Op de Astra 2 heb je als het goed is nog de vrij te ontvangen zenden Film 5, deze heeft wel reclame er tussen, maar verder niets mis mee, maar dat is al een paar jaar geleden dat ik het zag. Tegenwoordig kan je films letterlijk overal vandaan halen, is het niet digitaal over te zetten, dan even van digitaal naar analoog en weer naar digitaal en het probleem is opgelost.

 

Ik vind de betaalde filmzenders veel te duur, daar heeft Netflix slim op ingesprongen, nu nog concurrentie en de prijs kan nog flink naar beneden.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Astra 2 heb je als het goed is nog de vrij te ontvangen zenden Film 5, deze heeft wel reclame er tussen, maar verder niets mis mee,

 

Film 4 (en Film 4 + 1) met inderdaad erg veel reclame.

 

Kun je de Badr ontvangen op 26 oost, dan zitten daar met name MBC2, MBC Action en Dubai One met films en wat minder (vooral kortere) reclameblokken. Wel gecensureerd! Zo worden scheldwoorden weggepiept en filmtitels gewijzigd. Meet the fockers is deze maand uitgezonden als Meet the family.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...