Ga naar inhoud


Start HD pakket Canaldigitaal


FrankVU

Aanbevolen berichten

Opzeggen is de enige optie, ik wil géén 30% verhoging betalen en zeker niet de indruk hebben dat het hier via een omweg gaat om gewoon alsnog de voetbalbelasting te betalen. Er is wat CD betreft niet verder over te praten. Einde CD hier dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Contact met CD gehad het vroegere HD light 10 eur pakket zeggen ze niets meer over. Nu alleen dat we zogenaamd het start HD pakket met korting kregen dat dat niet duidelijk was is wederom het CD excuus bij uitstek MISCOMMUNICATIE. Nu voor 13 eur per het zogenaamde start pakket met korting voor onbepaalde tijd hoelang dit maar weer zal duren. Alleen heel epistel

dar Joyne niet zo’n uitgebreid pakket biedt en geen klantenservixe heeft Dit laatste heeft natuurlijk wel als pluspunt dat er gren miscommunicatie kan zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een oude posting van mij opgezocht. Ooit is namelijk beloofd dat voor mij (en vele anderen) een VASTE lage prijs zou gelden van 10 Euro per maand. Op een ander satellietforum heeft iemand gevraagd aan Canal Digitaal of dit inderdaad een VASTE prijs betrof. De medewerker van Canal Digitaal bevestigde dat desgevraagd. 

 

Pas als je zelf een hoger pakket zou afsluiten, vervalt de korting. 

 

 

Oude posting

 

 

Klanten die in 2014 een Settopbox-pakket, een HD-Light-pakket of een HD-actiepakket hadden betalen tot de dag van vandaag nog steeds 10 Euro per maand. 

Logisch, want dit is door Canal Digitaal beloofd als VASTE prijs voor deze groep klanten. 

Op een vraag van Wallstreet van begin 2015 of deze prijs blijvend was, is destijds positief gereageerd.  

Wel jammer dat sommige anderen het hier niet meer eens zijn. Ik heb echter nooit gevraagd om een Basis-Pakket en heb dan ook helemaal geen behoefte aan de tientallen Betaal TV zenders die in het Basis-Pakket zitten.





Citaat aanbod voor trouwe klanten (december 2014):

U zult er ongetwijfeld over hebben gehoord. De zenders NPO1, NPO2 en NPO3 (voorheen Nederland 1, 2 en 3) worden - als gevolg van bezuinigingen bij de NPO - niet langer gratis via de satelliet beschikbaar gesteld. Daarnaast is ook de Mediawet aangescherpt, die verlangt dat minimaal 30 TV-zenders deel uit maken van het zenderpakket. Omdat het Set Top Box-pakket niet langer voldoet aan de gestelde eisen, zijn we voornemens met ingang van 1 april 2016 te stoppen met het Set Top Box-pakket.

Het Basis-pakket, een volwaardig alternatief

Als trouwe CanalDigitaal-klant bieden we u graag nu al een mooi alternatief pakket, met een aantrekkelijke aanbieding. Het Basis-pakket biedt 23 extra zenders en 14 scherpe HD-zenders. Het Basis-pakket kost normaal € 15,95 per maand, maar u krijgt het Basis-pakket voor de vaste lage prijs van slechts € 10 per maand.




Citaat reactie van Canal Digitaal aan Wallstreet (februari 2015):

Wallstreet, bedankt voor het antwoorden;

Echter, het is een misverstand dat het onduidelijk is wat de prijs is na een jaar. 

Wellicht dat dit ingegeven wordt doordat er sprake is van het verlengen van het abonnement met een jaarcontract. 

In de praktijk betekent dit: Wil je opzeggen nadat je gebruik heb gemaakt van onze aanbieding dan is dat mogelijk na het jaarcontract. 

De actie prijs is dus ook na het jaarcontract van toepassing en vervalt alleen wanneer er een hoger pakket abonnement wordt afgesloten
__________________

  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reactie gekregen van CD over de prijsstijging er zijn laatste jaren zenders bijgekomen en de CD app. tja alsof ik daarop zat te wachten. 

 

daarnaast wanneer we weer een prijsstijging of kortingsvermindering kunnen we verwachten het geraaskaal van CD

 

Nu kunnen we geen zekere uitspraken doen over wat er in de toekomst wordt besloten. Ik weet in ieder geval zeker dat je deze prijs behoudt tot 2019. Mocht er in de toekomst toch iets veranderen dan wordt je tijdig geïnformeerd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijk nu weer een HD start pakket te hebben, ja, ik heb het e-mail bericht ook binnen gekregen van de 30% verhoging naar 13 euro.

 

Ik heb ook een vaste prijs van 10 euro per maand, beloofd is beloofd, ik heb niets aan veel pulpzenders, dat zijn bij mij ook voetbal kanalen als ze er nog zitten.

 

Ik krijg er 4 zenders bij, Canal Digitaal, leest u even mee?:

 

Film Europe HD (Zit deze op de Astra3? Heeft deze zender een wereldwijd aanbod dat niet bijna volledig na een half jaar herhaald wordt met af en toe een nieuwe film? Als ik het goed lees films die hun sporten verdiend hebben, dan zijn die toch oud?!) (dus pulp zender)

FOX Sports 1 HD Eredivisie (pulp zender)

History HD (pulp zender)

192TV (pulp zender)

 

Ik heb een telefoon om bereikbaar te zijn, leuk zo'n app die ik niet heb, maar als ik die heb, dan wordt de accu leeg getrokken. Als je wifi gebruikt kan het nog leuk zijn, als je data gebruik kan het heel pijnlijk gaan worden.

 

Ik ben benieuwd wanneer Seca3 er uit gegooid wordt en enkel de Orca codering nog gebruikt wordt, ik denk dat Canal Digitaal dat niet lang gaat volhouden.

 

Daarnaast gaan steeds meer mensen op enkel internet over en bepalen zelf wat ze willen zien, de omslag is al bezig.

 

Het viel mij al op dat KPN reclame maakt voor only internet, daarnaast zou je ook nog TV kunnen nemen, KPN is dus inmiddels al wakker geworden, Canal Digitaal denk door te kunnen blijven slapen.

 

De consument in Nederland heeft steeds meer keuze, straks DVB-T2 erbij voor de publieke omroepen, FTA kan via de schotel, ik weet alleen dat ik steeds minder TV kijk, ik heb er steeds minder behoefde aan.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het start hd pakket betaal ik 17,45, voorheen basis hd 19,95. Bij het omzetten gevraagd naar het 10 € pakket want daar las ik hier over, maar dat bestond niet? Nu kreeg ik dus alleen de mail over meer zenders erbij, niets over prijsverhoging

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook de inmiddels welbekende mail gehad. Stond het volgende als eerste vermeld: 'Je Start HD-pakket zit boordevol zenders en dat voor een zeer voordelige prijs. Wij zijn ontzettend blij met jou als klant en willen graag dat je blijft genieten van Canal Digitaal. Daarom breiden we je pakket nog verder uit met 4 extra nieuwe zenders!'

 

Alsof ik op die vier zenders stond te wachten. Inderdaad pulp zoals een ander lid al opmerkte. Welbeschouwd gaat het hier om dezelfde vier zenders die CD er eerder uit had gehaald voor degenen die geen Fox Sports wilden. Het lijkt erop dat ze via een sluiproute nu alsnog een pseudo- basispakket opdringen dat zo dadelijk natuurlijk weer in prijs omhoog gaat, want die 3 euro 'voetbalbelasting' zal hoe dan ook uit uw zakken worden gehaald. Hoezo maffiapraktijken?

 

Gezien de reactie van CD op vragen van andere leden hier, valt het te verwachten dat CD weer klanten kwijt gaat raken, want ik kan me niet voorstellen dat mensen het nog langer pikken, zeker niet nu er ook op de satellietmarkt concurrentie is en er dus genoeg alternatieven zijn. Vraag is alleen of die club dat wel doorheeft.

 

 

aangepast door Cyberduck
Link naar reactie
Delen op andere sites

"genoeg alternatieven" ??

Er zijn er te weinig is mijn mening, juist daarom gaat de prijs omhoog.

En het bestaande alternatief..... is Joyne en die is nog duurder!

Andere alternatieven maar niet via satelliet.... trek je portemonnee maar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een alternatief: 'cord cutting'. In geval van satelliet ontvangst moet je het 'cord' wat flexibeler interpreteren aangezien er nooit sprake was van een kabel, maar 'de navelstreng doorsnijden' dekt m.i. de lading.

 

Weg met de  aanbieders van lineaire TV die vooral, en duur, aanbieden wat je helemaal niet wilt zien en hallo 'on-demand' aanbieders. Selecteer zelf wat je wilt zien vanavond. Aanbieders zat en bij een specifieke webwinkel krijg je het zelfs gratis als je een 'prime' abonnee wordt. Betaal maandelijks voor 'gratis' snelle levering en krijg on demand TV er bij. (Nog) niet in Nederland,  maar zeer verleidelijk in andere delen van de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2018 om 11:24 zei Chrisat:

Opzeggen is de enige optie, ik wil géén 30% verhoging betalen en zeker niet de indruk hebben dat het hier via een omweg gaat om gewoon alsnog de voetbalbelasting te betalen. Er is wat CD betreft niet verder over te praten. Einde CD hier dus.

 

Als het goed is gaat het niet om de voetbalbelasting in mijn Excel lijst is nu met die 4 zenders erbij duidelijk te zien waarom cd dit heeft gedaan, cd heeft het Start HD pakket gelijk getrokken met het Basis HD pakket met als uitzondering Fox sport voor 3 euro meer.

 

Dus klanten die niet voor deze zender kiezen vallen niet verder terug in zenders als ze van het Basis HD pakket komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

3 Euro....

Toeval bestaat? niet?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei ceesv:

3 Euro....

Toeval bestaat? niet?

 

LOL

 

Maar dan ben je nog steeds € 9.95 goedkoper uit ten opzichte van het Basis HD pakket en reken je Fox sport niet mee dan wordt het € 6,95 dus eigenlijk heb je het Basis HD pakket voor minder.

Voor klanten die € 17,45 betalen komt er geen € 3,00 verhoging en klanten die van het STB pakket kwamen en € 10,00 betalen komt er ook geen verhoging.

 

Het ergste is dat toen laatst klanten konden overstappen voor € 10,00 er 2 zenders afvielen (LOL CD) en nu komen deze er weer bij. Hoe smerig zijn ze daar bezig, heel smerig.

 

3 is het magische getal van CD.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-5-2018 om 15:29 zei erwin05:

 

Voor klanten die € 17,45 betalen komt er geen € 3,00 verhoging en klanten die van het STB pakket kwamen en € 10,00 betalen komt er ook geen verhoging.

 

 

 

@erwin05: Klanten die voorheen een STB -pakket hadden gaan nu juist wel omhoog met 3 euro naar 13 euro per maand.

 

Totaal onnodig deze verhoging, als Canal Digitaal tenminste het aantal zenders niet zo hoog had gemaakt voor deze groep. 

Ik verwacht dat redelijk veel klanten (b.v. klanten die niet veel gebruik maken van het abonnement.) gaan opzeggen.  

Maar Canal Digitaal gaat het nu toch niet meer veranderen. Waarschijnlijk calculeren ze een verlies aan klanten in. 

Want duidelijk is wel dat ze aan deze groep klanten op dit moment niet veel verdienen. Wij zijn dus niet belangrijk voor hen. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens de berichten in de pers heeft Canaldigitaal verleden jaar onder druk een contract moeten afsluiten met de Eredivisie BV, waarin bepaald werd dat alle abonnees standaard de voetbal zender in hun pakket moeten hebben en iedereen daarvoor € 3/per maand moet aftikken.

 

Het was buigen of barsten, niet akkoord betekende geen voetbal zender voor Canaldigitaal.

 

Hoe hoog is deze verhoging ook alweer?

 

Hier de bedragen waar het om gaat.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_Media_%26_Marketing_CV

 

Je zou bijna gaan denken dat de verhoging van dit pakket met de voetbal belasting te maken heeft.

Ter vergelijking, volgens persberichten betaalt Canaldigitaal voor de doorgifte van de 3 Nederlandse publieke tv zenders een bedrag per abonnee van ongeveer € 0,50 per maand.

 

De ironie is, dat de eredivisie BV een veelvoud aan inkomsten gaat ontvangen van Canaldigitaal, die slechts dat geld int en afdraagt, maar door het verlies aan klanten Canaldigitaal zelf minder inkomsten per jaar ontvangt en er slechter voor komt te staan.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Noordzee:

 

@erwin05: Klanten die voorheen een STB -pakket hadden gaan nu juist wel omhoog met 3 euro naar 13 euro per maand.

 

Totaal onnodig deze verhoging, als Canal Digitaal tenminste het aantal zenders niet zo hoog had gemaakt voor deze groep. 

Ik verwacht dat redelijk veel klanten (b.v. klanten die niet veel gebruik maken van het abonnement.) gaan opzeggen.  

Maar Canal Digitaal gaat het nu toch niet meer veranderen. Waarschijnlijk calculeren ze een verlies aan klanten in. 

Want duidelijk is wel dat ze aan deze groep klanten op dit moment niet veel verdienen. Wij zijn dus niet belangrijk voor hen. 

 

 

Op Totaal Tv schrijven ze iets anders.

 

De prijs van het Start HD-abonnement voor nieuwe klanten of klanten blijft met een prijsstelling van €17,45 per maand gelijk. Canal Digitaal heeft dit abonnement ook aan bestaande klanten als vervanging voor het Basis HD-abonnement aangeboden. Dit gebeurde toen het voetbalkanaal FOX Sports 1 HD aan het Basis HD-abonnement werd toegevoegd en de prijs van dit abonnement hierdoor duurder werd. Abonnees die niet extra voor voetbal wilden betalen, kregen van de aanbieder het Start HD-abonnement als alternatief voor de tijdelijke prijs van tien euro per maand aangeboden.

 

Prijsverhoging

Canal Digitaal heeft aan deze groep klanten nu laten weten dat het abonnement van het Start HD-abonnement vanaf 1 juli met drie euro tot dertien euro per maand wordt verhoogd. Dit omdat volgens de aanbieder de tijdelijke korting voor trouwe klanten wordt verlaagd. De abonnee krijgt door de prijsaanpassing bij het Start HD-abonnement wel toegang tot meer zenders. De zenders Film Europe, 192TV, Stingray Brava HD en TV West worden namelijk aan het zenderaanbod van het abonnement toegevoegd. De nieuwe prijs van het Start HD-abonnement met de korting van trouwe klanten is gelijk aan de prijs van het instapabonnement Travel Lite van concurrent Joyne dat ook tv via de satelliet aanbiedt.

 

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...