Ga naar inhoud


Start HD pakket Canaldigitaal


FrankVU

Aanbevolen berichten

Nu al tweemaal is me telefonisch beloofd dat ik naar het nieuwe basis pakket van 17,45 zou gaan, de laatste maal half februari. Echt meneer, per 28 februari krijgt u dat ipv basis met Fox  sports dat ik absoluut niet wil. Maar nee, de nota voor maart is weer BasisHD met 3 euro retentiekorting dus 19,95. Canal Digitaal doet het dus gewoon niet wat ze toezeggen. Dat wordt dus storneren.

Overigens is wel al in december mijn tweede card gedeactiveerd omdat ik naar een lager pakket ging!

aangepast door ronny forgeron
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt erop dat ze stapsgewijs de wijziging doorvoeren. Mij is het StartHD pakket in december aangeboden en ik ben net 2 dagen terug, 15 maart, omgezet. Jammer dat er nu geen 192TV meer bij zit, dat stond nog wel eens op. Ik had begrepen dat dit een gratis zender is. De rechthebbenden van de muziek betalen om er voor te zorgen dat hun muziek gedraaid blijft anders verlopen die rechten. Ik snap dus niet waarom uitgerekend die zender dan niet in het laagste pakket zit.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier enige verwarring voor wat betreft het Start HD-pakket. Lees zo links en rechts verhalen over dat je er niet meer op over kunt stappen, maar het is de vraag of deze verhalen wel kloppen. Kreeg in november dezelfde mail als andere leden hier, alleen werd er bij mij nergens gerept over gratis Eredivisie kijken tot een bepaalde datum. Er stond slechts het bekende verhaal dat de prijs omhoog zou gaan en dat begin 2018 een pakket zonder Fox beschikbaar zou komen. Daarna nooit meer iets vernomen van CD, ook niet via de mail of post. En reken maar dat schrijver dezes zulke berichten goed bewaard, want CD staat bekend om de gebrekkige administratie.

 

Ben ondertussen een en ander uit gaan zoeken en ik krijg de sterke indruk dat welk bericht je krijgt te maken heeft met welk Basispakket je hebt en voor welke periode je telkens betaalt. En dat hangt weer af van hoe lang je al abonnee bent. Vroeger kon je namelijk naast de maandelijkse incasso ook per zes of twaalf maanden betalen en in die categorie val ik. Wellicht dat er hier meer mensen zijn die dat ook hebben. Die betaling per zes of twaalf maanden is -mits u zelf geen wijzigingen heeft doorgevoerd- al jaren zo bij mij en de facturatieperiode loopt telkens van 1 mei tot 1 november en 1 november tot 1 mei (twee maal per jaar dus een nota). Zou het daardoor komen dat ik tot op heden nog niets heb gehoord over per welke datum ik dan wel of geen Fox meer heb -afhankelijk van welke keus ik maak natuurlijk?

 

Dan nu dat Basispakket waar zoveel verwarring over is, waaronder bij mij. Het blijkt na een en ander uitgezocht te hebben dat er dus meerdere Basispakketten bestaan. Het Basispakket zoals dat momenteel aangeboden wordt door CD heet 'BasisHD' en daar zit dus sinds 1 januari dat Eredivisiekanaal in. Er is echter ook nog het oude Basispakket. Dat pakket stamt nog uit de tijd van vóór er HD was en wordt allang niet meer aangeboden, maar heeft u als u een oude abonnee bent die voor de overschakeling naar HD en Astra 3 dat pakket al had -of dus noodgedwongen moest nemen vanwege einde settopboxpakket- en verder nooit een wijziging heeft doorgevoerd. In 'Mijn Canal Digitaal' staat deze als 'Basispakket' en 'HD_Light' vermeld. Als het goed is, kunt u met dit pakket ook niet de Vlaamse zenders Een, Ketnet en Canvas ontvangen, iets wat wel mogelijk is met het actuele BasisHD-pakket.

 

En het is dat oude pakket dat nu dus als Start-HD aangeboden wordt aan degenen die geen Fox willen. Die zender hebben ze er kennelijk tijdelijk ingezet en verwijderen ze weer zodra u belt met de mededeling dat u daar niet op staat te wachten. Dat is wat CD bedoelt met 'u behoudt uw pakket'. Feitelijk verandert er dus niets, alleen de naam. Maar CD communiceert zoals wel vaker niet zoals dat zou moeten en dat verklaart denk ik de verwarring. Bij mij heeft het ook even geduurd voor ik doorhad hoe dat nou zat. 

 

De vraag is nu of ik, en de andere abonnees die per (half)jaar betalen, aan het begin van hun nieuwe nota zomaar definitief overgezet zullen gaan worden op dat pakket met voetbal erbij. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen, maar dat vind ik dubieus, helemaal omdat ze niets meer hebben laten horen na die brief in november. Tijd om Canal Digitaal eens te vragen hoe dat nou zit!

 

 

 

aangepast door Cyberduck
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Cyberduck : Met het Basispakket (nu Start-HD-pakket) kon je al een aantal jaar naar Een, Ketnet en Canvas kijken.

Die zijn er een aantal jaar geleden (zonder dat er veel ruchtbaarheid aan gegeven is) bijgezet.    

 

Aanvankelijk bestond mijn pakket (toen nog HD-actiepakket/HD-light pakket) uit 14 zenders. Vanaf het moment dat er een wettelijke doorgifte-verplichting kwam voor de Vlaamse zenders werd het pakket uitgebreid naar 17 zenders. Weer later kregen we de zenders van het Basis-pakket er zomaar gratis bij. Dit omdat er minimaal 30 zenders in een pakket moesten zitten. Het verschil tussen dit Basis-pakket en het Basis-Hd pakket bestond heel lang uit twee zenders. Tegenwoordig is het verschil vier zenders.    

 

Mijn persoonlijke mening is dat het HD-start-pakket best nog verder uitgekleed kan worden naar de wettelijk verplichte 30 zenders. Dan kan de prijs verder naar beneden. Dit zou best kunnen met de 14 oorspronkelijke HD(-actiepakket) -zenders, de 3 Vlaamse zenders en de 13 regionale zenders. Totaal is dat 30 zenders en dan voldoe je aan alle wettelijke eisen. Klanten die meer willen kunnen voor een uitgebreider- en duurder pakket gaan.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik, na bijna 10 minuten in de wacht te hebben gestaan (kreeg telkens te horen dat er grote drukte was) contact gehad met de klantenservice en de medewerker die ik sprak vertelde mij dat het Start HD-pakket sinds deze maand actief is en ook beschikbaar is voor abonnees die per half(jaar) betalen. Volgens de medewerker was er geen algemene deadline voor wat betreft het kenbaar maken dat je geen Fox wilt, maar hangt het dus, zoals ik al dacht, af van welke pakket je hebt, hoe je facturatie verloopt (maandelijks of per 6 of 12 maanden) en wat er in de brief staat die CD eind vorig jaar aan alle klanten heeft verstuurd. Tevens heeft een overstap naar Start HD geen gevolgen voor de contractsduur, aldus CD. Wat van dat laatste in de praktijk klopt, moet nog blijken, maar ik kan volgens hen in elk geval overgezet worden op Start HD zonder dat ik er weer een jaar aan vastzit. De medewerker zou dat regelen en er komt nog een bevestiging daarvan. 

 

In 'Mijn CanalDigitaal', zie ik nu nog geen verandering van pakket en ook de mailbox wacht nog op een bericht van CD. Wellicht dat ze die bevestiging per post sturen, want je weet het nooit met die club. Ik ben benieuwd.

 

Dat van die Vlaamse zenders heb ik nog even uitgezocht en dat klopt ja wat Noordzee erover zegt. Sinds 2014 zijn die eraan toegevoegd nadat er een boete van een of andere autoriteit was gekomen omdat ze dus die zenders niet doorgaven in. de laagste twee pakketten. Ik kon ze alleen tot nu toe niet zien. Misschien dat het aan mijn verouderde CI-module ligt? Heb er eentje met een wereldbol erop. Of anders misschien zenderlijst opnieuw inladen. Maar dat zal ik dan moeten doen als ik weer pleite ben uit Nederland, want hier is er GSO en sinds de overschakeling naar Astra 3 heb ik via dat systeem geen CD meer omdat de woningbouw geen LNB bij heeft laten plaatsen en ik sindsdien via internet naar CD kijk. Zo af en toe, want televisie kijken doe ik weinig. Enfin, dat zal wel loslopen. 

 

Overigens vind ik dat het Start HD-pakket ook eigenlijk te duur is en er teveel zenders inzitten, waar ik geen enkele behoefte aan heb. Het zou prettig zijn als ze eens met iets komen dat alleen het hoogstnoodzakelijke bevat. Op dat gebied kan CD nog wel wat leren van Joyne die met hun Travel Lite-pakket laten zien hoe het ook kan. Maar goed, CD en visie, we weten allemaal hoe dat zit. Hopelijk komt daar verandering in nu er eindelijk concurrentie is, want ik vrees dat we vroeg of laat ook voor Start HD weer de welbekende prijsstijgingen gaan zien.

 

Succes voor de mensen die nog van dat Fox afwillen, het is nog mogelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nadat ik eindelijk dan eind april het Start HD pakket geregeld kreeg met de nodige kostenverrekeningen voor de afgelopen maanden, vandaag tot mijn verrassing een mail van Canal Digitaal:

per 1 juli vier nieuwe zenders in het Start pakket! haha net de vier die er eerst uitgehaald waren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kreeg iemand dit bericht van Canal Digitaal:

 

Beste heer/mevrouw..............
Je maakt gebruik van het Start HD-pakket voor € 10 per maand. Dit is inclusief een heel mooie korting. Omdat we blij zijn dat je klant bent van Canal Digitaal, hebben we besloten de korting te verlengen, maar met een iets lager percentage. Dat betekent dat je maandtarief per 1 juli 2018 wijzigt van € 10 naar € 13. Zo geniet je nog steeds van heel veel voordeel.
En we bieden je nu nog meer voordeel, want we voegen nog eens 4 extra zenders toe aan je pakket......

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV West en Brava HD komen er ook bij, en die zenders hebben nooit in het Basis-pakket (tegenwoordig Start-HD-pakket) gezeten.   

 

Canal Digitaal breekt nu wel een belofte. Mij (en velen anderen) is beloofd dat er een VASTE prijs van 10 Euro gehanteerd zou gaan worden voor het pakket waar ik ooit voor gekozen heb. Ze blijven het pakket maar uitbreiden met zenders waar ik niet om vraag. Inmiddels naderen we de 60 Betaal-TV-zenders..... 

 

Ik ga nog nadenken wat ik ga doen, in de toekomst zou het wel is FTA DVB-T2 H.265 kunnen worden met daarop alleen de NPO/Regionale Zenders en daarnaast FTA via de satelliet. 

ontvangen mail van Canal Digitaal: 

 

Je maakt gebruik van het Start HD-pakket voor € 10 per maand. Dit is inclusief een heel mooie korting. Omdat we blij zijn dat je klant bent van Canal Digitaal, hebben we besloten de korting te verlengen, maar met een iets lager percentage. Dat betekent dat je maandtarief per 1 juli 2018 wijzigt van € 10 naar € 13. Zo geniet je nog steeds van heel veel voordeel.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
En we bieden je nu nog meer voordeel, want we voegen nog eens 4 extra zenders toe aan je pakket.
trans.gif
trans.gif
trans.gif
4 nieuwe zenders!
trans.gif
md_687747.png Film Europe HD biedt je een uitgebreide selectie van de nieuwste filmhuisfilms.
md_687752.png TV West neemt je mee in de regionale actualiteiten en biedt ook regionaal amusement.
md_687751.png 192TV neemt je mee terug in de tijd met de beste gouwe ouwe videoclips en tv-optredens.
md_687748.png Brava HD is de enige tv-zender die volledig gewijd is aan klassieke muziek, opera en ballet.
 
trans.gif

 

aangepast door Noordzee
aanpassing Brava HD

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14 feb schreef CD:  Je behoudt hierna gewoon je huidige tv-pakket. Alleen de naam van je Basis-pakket wijzigt, dit pakket heet voortaan Start HD-pakket.

 

Dat was niet waar, want CD maakte het Basis-pakket iets kleiner, waar ik niet mee zat. Nu wil CD het pakket weer wat groter maken en ook daarvan ben ik niet onder de indruk. De prijs stijgt wel van 10 naar 13 euro, 30 procent, dat vind ik relatief veel. Als ik hiermee akkoord zou gaan, betaal ik uiteindelijk toch nog voor de voetbalbelasting die 'toevallig' voor velen ook 3 euro verhoging betekende. Waarschijnlijk zal ik afscheid moeten nemen van CD, maar ik dank ze voor de verder best goede dienstverlening; ook dat mag wel eens worden gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag dezelfde email ontvangen  met de boodschap we zijn blij maar je krijgt minder korting. Raar want er was afgesproken dat het hd light toen weer hd start pakket 10eur zou blijven. Nooit sprake geweest van korting dus komt het op mij over als 30% verhoging. Ik heb om opheldering gevraagd op facebook en maar weer afwachten wat voor smoes Ze verzinnen. vorige keer zou er ook niets veranderen na de FOX proed periode en opeens verdwenen er zenders. Toen was de reactie van CD we hebben geen goede communicatie gegeven. Voor een Telecommunicatie bedrijf komt dat nogal eens vaak voor. wellicht tijd om de schotel te draaie. richting Joyne of gewoon zoals bijna heel Nederland Ziggo klant te worden

aangepast door FrankVU
foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Was er niet iets met 3 Euro,dat bedrag komt mij bekend voor, daar was wat mee.

 

Het zal toch niet......, of toch.

Had de "ere" divisie BV niet bepaald dat elke Nederlandse televisie kijker 3 Euro  voetbal belasting moet afdragen, of hij/zij nu wil of niet?

Zijn niet veel mensen over gestapt naar dit pakket omdat ze aangegeven hadden geen voetbal belasting te willen betalen.

 

Nee, dat zal wel niet het geval zijn, ik moet mij vergissen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie gelegenheid om op te zeggen toch?

Kan me nog herinneren dat ik maanden na de opzegging werd benaderd voor dit 10 euro pakket.

Deze zou dan als ik dit zo lees binnen t jaar van 10 naar 13 euro gaan.

 

Misschien bieden ze bij het opzeggen wel de optie om t toch nog 1 jaar op 10 euro te houden.

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...