Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Voor de baas is tijd geld.

OP vakantie of gepensioneerd is het een ander verhaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei ceesv:

Thuis heb ik voor 3 auto's parkeer ruimte op eigen grond, op mijn 2e stek heb ik ruimte voor ten minste 6 wagens, en zakelijk hebben de te bezoeken adressen altijd ruim voldoende parkeerplaatsen.

 

Je spreekt voor jezelf naar ik mag aannemen.

 

En oja, ergens in de boordcomputer van de wagen is een on-line parking assistent service die mij op onbekende plekken naar vrije parkeer plaatsen loodst.

Achter de voorruit zit een transponder, die in de meeste gevallen ook nog contactloos afrekent.

 

Luisteraar, je moet wel met je tijd meegaan.

 

Hoe dan ook, met 40.000 km/jaar is 100 of 130 km/u wel degelijk een verschil.

Even een vestiging bezoeken kan oplopen tot 600 km op een dag, dat is het verschil tussen 6 of 4,5 uur reistijd.

 

Voor het milieu maakt het echt niet uit of je 6 uur met 100 km of 4,5 uur met 130 km/uur reist, ik verstook dezelfde hoeveelheid brandstof.

 

 

Zo'n auto zou ik ook wel willen. Die moet je zelf gebouwd hebben en hij is helemaal geniaal want voor alle andere bestaande auto's geldt dat niet.

Bij alle bestaande auto's stijgt nl. het verbruik per kilometer als je van 100 naar 130 per uur gaat. Mijn auto's laten het verbruik keurig zien en dat moet die van jou ook kunnen.

Je maakt een denkfoutje.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Dat heeft er alles mee te maken, dat het voor jou niet uitmaakt of je er een of meerdere uren over doet.

Ik zou eerst 20 km moeten reizen op op een station uit te komen.

Dat is een keuze die je zelf maakte, wij kozen indertijd voor woning op wandelafstand van station en mijn beroepsleven speelde altijd af op fietsafstand van thuis, dus eigen keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, nog niet zo lang geleden was mijn werkplek 22 uur vliegen, one way.

Had ik maar een vak moeten leren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit alles los van het feit dat als ik van mijn huis naar een dorp ver weg wil het OV totaal geen optie is. De laatste keer dat ik het geprobeerd heb was op een zondag en toen ben ik halverwege gaan liften om een uur of 4 of meer te winnen (als het al gelukt zou zijn om aan te komen in die uithoek, werd vele kilometers lopen). Was van zuidoost Drenthe naar zuidwest Friesland.

Wat een ramp...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-11-2019 om 13:28 zei wanderer:

De Pil lost het ook niet op blijkbaar, en langer leven gaan we, iemand de oplossing.

 

een flinke wereldoorlog, ruimt lekker op .....

 

Inderdaad. Ook het milieu gaat eraan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2019 om 16:19 zei Mojo:

Daar sla je de spijker op z'n kop. 1 Kwartiertje is niks.

Los van het feit, dat je normaal gesproken niet eens "een kwartiertje sneller" hoeft te gaan. Waar is dat kwartiertje eerder eigenlijk voor nodig?

Speelt alleen als je een afspraak hebt, misschien. Ook niet altijd. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei minplus:

Dit alles los van het feit dat als ik van mijn huis naar een dorp ver weg wil het OV totaal geen optie is. De laatste keer dat ik het geprobeerd heb was op een zondag en toen ben ik halverwege gaan liften om een uur of 4 of meer te winnen (als het al gelukt zou zijn om aan te komen in die uithoek, werd vele kilometers lopen). Was van zuidoost Drenthe naar zuidwest Friesland.

Wat een ramp...

Dit herken ik.

Had een keer autopech. Toen zei de baas "dan ga je toch met OV!"

Toen ik op internet ging plannen, bleek, dat als ik er arriveerde, ik amper tijd had voor een kop koffie. Daarna direct weer terug, anders zou ik de laatste aansluiting missen bij de overstap in Assen. En ook nog overstap in Groningen.

 

Met de auto was het 3 kwartier, met het OV  ruim 3 uren heen en 3 uren terug. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieper-Brussel met de auto een goed uurtje, als het kalm is wel te verstaan. Half druk reken maar anderhalf uur, bij drukte 's morgens en 's avonds 2uur 15 minuten. Met de trein 1 uur en 45 minuten.  Intussen op de trein wat werktaken uitvoeren en uitgerust aankomen in Brussel , aan u de keuze. Een vriend van mij doet dit dagelijks, al jaren lang en nooit stress in het verkeer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei luisteraar:

Hoorde toevallig op het duitse nieuws dat in duitsland 8 miljoen mensen per dag de trein nemen

zijn die niet met de tijd mee gegaan ?

Wel eens in Duitsland met de trein geweest? Dat is in Duitsland nog erger dan hier en vallen treinen bij de vleet uit zonder dat er een alternatief is of wordt geboden.

Is er hier een ongeval oid. dan rijden er wel bussen om je een station verder te brengen  maar dat kennen ze daar niet, daar stopt de trein gewoon en moet je maar zien hoe je verder komt.

 

Mijn dochter heeft een poos in Mannheim gestudeerd en 2 x weer op moeten halen omdat er geen treinen meer reden (storm / sneeuw) en ze gedumpt was op een stationnetje in een dorpje waar verder niets was en ook niet een bus oid. verder reed of dat ze weer terug kon waar ze opgestapt was.

Verder deed ze er met de trein zo'n 5,5 uur over en was ze zo'n 100 euro lichter (moesten we haar wel eerst over de grens naar de trein brengen) en voordat ze op 50 km van de plaats van bestemming was, dan overstappen en nog een goede 3 kwartier verder,  met de auto was het goed 3,5 uur (4 uur met koffiepauze)

Wel kon je je zitplaats gewoon bespreken en hoefde je bij drukte niet te staan als je al een paar dagen van te voren een treinkaartje had gekocht.

Voor de studenten was er verder wel een leuke regeling, tegen een bedrag van zo'n 150 euro kon je onbeperkt met al het OV in een straal van 50 km rond Mannheim (vandaar dus ook overstappen zodra ze op 50 km van Mannheim was) dus daar is wel veel gebruik van gemaakt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...