Ga naar inhoud


100 km/h


Tripleboy

Aanbevolen berichten


8 uur geleden zei gerrit B:

Wel eens in Duitsland met de trein geweest? Dat is in Duitsland nog erger dan hier en vallen treinen bij de vleet uit zonder dat er een alternatief is of wordt geboden.

Is er hier een ongeval oid. dan rijden er wel bussen om je een station verder te brengen  maar dat kennen ze daar niet, daar stopt de trein gewoon en moet je maar zien hoe je verder komt.

 

Pure onzin.

De Deutsche Bahn zal er alles aan doen om je naar je bestemming te leiden. Als het moet zelfs met een taxi.

Er zijn duidelijke regels voor en ook voor een eventuele schade vergoeding. Farce Majeur (overmacht) daar kan ook de DB niets aan doen.

Ik heb lang genoeg in Duitsland gewoond en weet echt hoe het in elkaar zit.

Heb je een BahnCard dan zijn de prijzen redelijk als je beseft dat Duitsland veel groter is dan Nederland.

Van Frankfurt naar Berlijn in minder dan 4 uur? Of van Manheim naar Parijs in 3 uur?..Zulke reistijden kan de NS echt van dromen. Er rijden 25 treinen per dag van Frankfurt naar Berlijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

en vallen treinen bij de vleet uit

 

Dat is weer zo heerlijk pauschal (algemeen). "Er vallen treinen uit bij de vleet".

Zo ontstaat fake news snel.

 

Natuurlijk vallen er treinen uit...is in Nederland of andere landen niet anders. "Maar bij de vleet?"

Je moet je echt wat genuanceerder uitdrukken want dit slaat nergens op.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek puur uit ervaring over de periode september 2018 tot mei 2019, mochten jullie dat anders hebben ervaren dan hebben wij juist een slechte periode getroffen of hebben jullie gewoon geluk gehad.

Van de 6 keer dat ze met de trein naar Mannheim wilde viel de trein 2 keer volledig uit.

1 x hadden we geluk en konden we haar een half uur later op hetzelfde punt weer ophalen als waar ze ingestapt was (trein ging gewoon niet en bleef op het perron staan)

De 2e keer werd mijn dochter werd gewoon samen met alle andere passagiers uit de trein gezet met de mededeling dat de trein niet verder ging en wij konden haar weer ophalen op station Steinfurt-Burgsteinfurt.

En beide keren was er, ondanks vragen en aandringen, (ze moest naar Mannheim om tentamens te maken) geen alternatief om op de plaats van bestemming te komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei gerrit B:

De 2e keer werd mijn dochter werd gewoon samen met alle andere passagiers uit de trein gezet met de mededeling dat de trein niet verder ging en wij konden haar weer ophalen op station Steinfurt-Burgsteinfurt.

 

Ik heb dit even nageken.

Via de DB App had ze alle informatie gekregen omtrent vertragingen.

Via Münster was ze er waarschijnlijk wel gekomen.

Verder had ik persoonlijk misschien toch wel wat meer reserve in mijn route ingebouwd, zeker als het over een slordige 400 km gaat.

En eventueel een hotel in Mannheim genomen om me goed en relaxed voor te bereiden op een belangrijk tentamen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

ALs ze in munster opgestapt had zag het heel anders uit.

Ze hebben in D hoofdroutes en neben routes is natuurlijk geen excuus.

Neben routes wordt vaak ook niet door de DB verzorgd

wat een hoop nonsens

 

4 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Ik heb lang genoeg in Duitsland gewoond en weet echt hoe het in elkaar zit.

ik ook en het was ooit behoorlijk comfortabel / maar nu niet meer

de recentste ervaringen mogen gelijk hebben

nochtans heeft het niks met 100km/u in Nederland te maken

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 18-11-2019 om 18:19 zei minplus:

 

Zo'n auto zou ik ook wel willen. Die moet je zelf gebouwd hebben en hij is helemaal geniaal want voor alle andere bestaande auto's geldt dat niet.

Bij alle bestaande auto's stijgt nl. het verbruik per kilometer als je van 100 naar 130 per uur gaat. Mijn auto's laten het verbruik keurig zien en dat moet die van jou ook kunnen.

Je maakt een denkfoutje.

Het mag zijn, dat een wagen bij 130 km meer verbruikt, maar dat doet die korter dan wanneer die wagen 100 km/uur rijdt.

Het hangt dan net van de wagen af bij welke snelheid het verbruik onevenredig gaat stijgen.

 

Mijn wagen heeft een 7-traps automaat, ik zie nauwelijks verschil in toerental en een iets stijgend gebruik tussen 100 en 130 km/uur.

 

Maar zoals aangehaald, bij 130 ben ik eerder op de bestemming en draait de motor korter, hij gebruikt dus iets meer gedurende een kortere tijd.

 

Pas bij snelheden rond de 200 en hoger gaat het verbruik echt omhoog.

Voor de duidelijkheid, het gaat om de laatste generatie diesel motoren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag terug gekomen uit Frankrijk, Frankrijk is 130 km/uur, België 120 km/ uur, Duitsland zo snel als je zelf wilt, en Nederland dus nu 100 en wanneer alle borden vervangen zijn willen ze naar 80!

 

En dat voor een zelf bedacht "probleem".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...