Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, gerrit B zei:

 

Maar dat betekend 1 ding nl. dat het nog erg lang warm blijft en veel later afkoelt dan als er geen bewolking zou zijn.

 

 

Gisterenochtend rond deze tijd: 16 graden buiten, 23.5 graden binnen (onbewolkt)

Vandaag dezelfde tijd: 22 graden buiten, 26 graden binnen (bewolkt)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hier net een paar spetters neerslag, onvoldoende om de straat nat te maken.

 

Afgelopen nacht zag het er zo uit.

Aan het einde van de grafiek zie je de stijging van de buitentemperatuur stagneren door de druppels neerslag die vallen.

 

afbeelding.png

 

Hieronder afgelopen zaterdag.

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Penthe zei:

Alles beter dan kou want daar kan ik absoluut niet meer tegen.

-25°C Hoeft nu ook weer niet , maar tot +22°C vind ik ok !! Hoger ?? Liever niet !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mij te warm. 20 - 22 Gr is een mooie temperatuur. Dan kun je buiten in de tuin ook nog wat doen.

Momenteel zondag 9-8 om 11:34 u is het hier 3/4 bewolkt en de temp is 26,1 graad. Oost Groningen. 

Er komt wel wat meer wind. 

Hoop dat het vandaag grotendeels bewolkt blijft..........

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdag bewolkt om de directe zonnewarmte wat tegen te houden en 's avonds een heldere hemel om de warmte vrij te kunnen laten.

Ik heb altijd het liefst 19 graden, het zal hier in huis dan ook vrijwel nooit warmer zijn met de verwarming aan en wie dat te koud vindt trekt maar een trui aan.

 

Vanmiddag al een kleine kans op onweer, morgen is de kans al een stuk groter en dan ook hopelijk wat afkoeling

Probleem is dan dat het dan meestal meteen weer meteen weer te heftig gaat, het zou veel beter zijn dat het een uurtje zachtjes regent ipv. 10 min de sluizen geheel open.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren om 17.00 uur 36,3°C op het noorden in de schaduw.

(airco in de woonkamer)

 

image.png.6d91db4d17d29e9df2a408fe4c1f0121.png

aangepast door Con
  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app zei ploenk voor regen maar geen druppel waargenomen. Binnen in de kamer 25, buiten in de schaduw 29. M'n bier staat in het souterrain bij 18 graden en een paar in de koelkast.

Momenteel aan een 0.0 van Heineken;  haalt het niet bij een Hoegaarden 0.0 maar specialer dan water.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/8/2020 at 8:20 AM, ceesv said:

Ja, het huis is uitstekend geïsoleerd, maar je ziet toch geleidelijk de binnenmuren aan de zonkant extra opwarmen.

Ik zet daar nu avonds de tuinslang op om de warmte uit de muren te halen.

 

Met de warmte camera is goed te zien dat de verdamping de buitenmuren extra koelt.

Doe je interval sproeien om de verdamping voor de koeling te gebruiken of continu water. Vraag mij af wat effectiever is.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bakstenen buitenmuur zuigt nogal wat water op.

Gisteren door en door nat gemaakt, zie ik vandaag de plekken waar het vocht in de stenen is getrokken ongeveer 8 graden koeler uitkomen als de onbehandelde stukken.

 

Interval sproeien geeft meer energie onttrekking door verdamping.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...