Ga naar inhoud


Prijsverhoging bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In de tijd dat de extra kaart €2,50 kostte, had je geen HD-zenders op de kaart.

Omdat de SD-zenders van lieverlee verdwenen, zijn alle SD-zenders op de extra kaart in de loop van de tijd vervangen door HD-zenders.

Zenders waar je in feite niet voor betaald want wilde je die wel ontvangen, dan moest je het extra HD-pakket op de extra kaart er bij nemen van €5,-/maand.

Desondanks heeft CanalDigitaal de prijs tot nu toe niet verhoogd en heb je dus al die tijd een korting gehad van €5,-/maand.

Je kunt dus moeilijk beweren dat er een prijsverhoging 300% is want het gaat om een heel ander zenderpakket.

 

 

JA en nee, de redenering gaat slechts ten dele op.

 

De SD zenders zijn verdwenen en i.p.v. de SD krijg je nu de HD versie.

In zoverre ben je er niet op vooruit gegaan. Canaldigitaal is er wel op vooruit gegaan, de HD varianten werden al uitgezonden, de SD transponders nu afgestoten.

Voor de € 5 voor het HD pakket kreeg je vroeger de SE en HD variant.

 

Zonder de extra € 5 ontbreekt nu Stingray Brava (nog steeds zonder  Dolby 5.1!) en Mezzo of motors? op de 2e kaart.

 

Dat men nu de oude situatie probeert recht te trekken naar € 9 voor iedere 2e kaart kan ik begrijpen, maar trek dan met elke verhoging ook de te ontvangen zenders gelijk.

 

Er ontstaat nu wel de vraag of € 9 voor je 2e en nogmaals € 9 voor je derde kaart een redelijke prijs is, je wordt op diemanier min of meer gedwongen om intern te gaan sharen.

De vraag is alleen hoe lang dat nog mogelijk is.

Betaal je bij andere providers ook zoveel voor een extra kaart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad is CanalDigitaal oneerlijk.
Toen je vroeger alle zenders in SD had, hadden ze recht van spreken dat het hun extra geld kostte om naast de SD-zenders ook de HD-zenders in de lucht te brengen. Daarvoor is die €5,-/maand gerechtvaardigd.
Op het moment dat de SD-zenders niet meer worden uitgezonden, hoef je geen extra zenders meer in de lucht te houden.
Nu is het wel zo dat een HD-zender in mpeg4 wat meer bandbreedte kost dan een SD-zender in mpeg2, dus dat CD iets meer kosten maakt is duidelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omgekeerd werkt het niet zo.

 

Neem nou Telfort glasvezel die hadden een abo internet en bellen 50/50 voor 40 euro.

 

Dit abo bestaat nu niet meer voor nieuwe klanten, nieuwe klanten krijgen nu internet en bellen 50/5 voor 30 euro.

 

Denk je nu dat Telfort alles gelijk gaat trekken en alle klanten met 50/50 overzet naar 50/5 echt niet.

Ze vangen liever die 40 euro.

 

Omgekeerd doet CD dit wel eerlijk is het niet.

 

Edit:

 

Ik ben op internet al een paar keer tegen gekomen dat mpeg 4 niet meer bandbreedte gebruikt als mpeg2.

meer ruis heeft het wel.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iedereen rekent altijd naar zijn eigen portemonnee toe.

 

Toch heb ik verleden jaar € 2 euro korting gehad omdat men de abonnementsvorm gelijk trok met bestaande abonnementen.

CD rekent dus soms ook naar de portemonnee van de klant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt de opzegging hebben ze dus ook van mij ontvangen.

Ik neem nu basis tv van tele2,   internet en bellen had ik al dus nu ook tv erbij.

de schotel ga ik gebruiken voor de fta .. 

Ik moet wel zeggen dat het opzeggen vlot verliep.

Opzeggen via facebook/chat werkt perfect.

De bevestiging krijg ik via de post deze week ....

Voor mij was het een financiële keuze, Tele2 voor 2 jaar kost 264 en CD kost voor 2 jaar 419 euro = 155 euro verschil in 2 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat er geen brood mee te verdienen valt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat niet alleen, maar ook de doorgifte eisen van de zenders en de vergoeding die die zenders voor de doorgifte verlangen.

Dat laatste speelt voor alle providers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren zo veel prijsverhogingen de laatste jaren dat ik niet eens denk aan CD. Bijna overal in europa kijkt men de televisie via streaming. In NL als ik me niet vergis vooral via kabelproviders. Waarom biedt CD geen streaming aan tegen een goedkopere prijs?

Ranon, #85

 

geinig dat het nieuwe dvb-s2X eigenlijk reeds voorziet in IPTV en dan kun je nog wat verwachten qua concurrentie

de twooway wordt europees gezien interessanter maar Nederland is veel te klein voor een open markt

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er waren zo veel prijsverhogingen de laatste jaren dat ik niet eens denk aan CD. Bijna overal in europa kijkt men de televisie via streaming. In NL als ik me niet vergis vooral via kabelproviders. Waarom biedt CD geen streaming aan tegen een goedkopere prijs?

Frankrijk heeft 4 satelliet aanbieders, alles buiten de grote steden kijkt via satelliet of gedeeltelijk via DVB-T.

Duitsland, hele dorpen en het platteland kijkt via satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mojo, je staat klinkklare onzin te verkondigen.

In de tijd dat de extra kaart €2,50 kostte, had je geen HD-zenders op de kaart.

Omdat de SD-zenders van lieverlee verdwenen, zijn alle SD-zenders op de extra kaart in de loop van de tijd vervangen door HD-zenders. Zenders waar je in feite niet voor betaald want wilde je die wel ontvangen, dan moest je het extra HD-pakket op de extra kaart er bij nemen van €5,-/maand.

Desondanks heeft CanalDigitaal de prijs tot nu toe niet verhoogd en heb je dus al die tijd een korting gehad van €5,-/maand. Je kunt dus moeilijk beweren dat er een prijsverhoging 300% is want het gaat om een heel ander zenderpakket.

 

 

Niks onzin. Met hoeveel % is het abonnement op jouw hoofdkaart verhoogd?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...