Ga naar inhoud


Prijsverhoging bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Er zit een bodem aan het aantal abonnee's, dat zijn de Nederlanders in den vreemde.

 

Het probleem met de 2e kaart is dat kwaadwilligen dit voor de oprechte abonnee verpest hebben, omdat kwaadwilligen hiermee abonnementen gingen sharen.

 

Cees, dat is een ontiegelijk slecht excuus!  Dit kan bij andere aanbieders ook en die hoor je ook niet over klagen. En dat terwijl CDS al 2x zoveel vraagt als bijv. ziggo waar je wel hetzelfde pakket krijgt op alle kaarten.  Dan hebben we het nog niet over de 50 euro administratie kosten. Je moet bijna een "steekje los" hebben om nog een abonnement te nemen bij deze club. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze krijgen een prijs verhoging op een KORTING, dus betalen na de verhoging nog steeds niet het huidige tarief.

 

Ik had mezelf wel druk gemaakt als het HUIDIGE tarief verhoogt zou gaan worden, misschien is het nu duidelijk?

Nu begrijp ik wat je bedoelt. Maar wat fout blijft, is dat je mensen het recht ontneemt om zich druk te maken over de prijsverhoging die ze voor hun kiezen krijgen. Dat die mensen nog steeds niet het maximale tarief betalen is geen reden dat ze hun mond maar moeten houden. Als je benzine gaat tanken, zoek je ook naar de pomp met de hoogste korting... komt er dan een paar cent bij, en je ook niet tevreden, hoewel je waarschijnlijk nog steeds minder betaalt dan de "oude" maximale prijs.

De conclusie is dus dat zolang jij niet meer gaat betalen alles OK is ...  interessante zienswijze.

 

Ik weet in ieder geval dat het verstandig was om lang geleden al op te zeggen... want "gegarandeerde prijzen" zoals er wel in de reklamefolders stond zijn ver te zoeken zo blijkt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik wat je bedoelt. Maar wat fout blijft, is dat je mensen het recht ontneemt om zich druk te maken over de prijsverhoging die ze voor hun kiezen krijgen. Dat die mensen nog steeds niet het maximale tarief betalen is geen reden dat ze hun mond maar moeten houden. Als je benzine gaat tanken, zoek je ook naar de pomp met de hoogste korting... komt er dan een paar cent bij, en je ook niet tevreden, hoewel je waarschijnlijk nog steeds minder betaalt dan de "oude" maximale prijs.

De conclusie is dus dat zolang jij niet meer gaat betalen alles OK is ...  interessante zienswijze.

 

Ik weet in ieder geval dat het verstandig was om lang geleden al op te zeggen... want "gegarandeerde prijzen" zoals er wel in de reklamefolders stond zijn ver te zoeken zo blijkt.

Sorry hoor maar ook jij begrijpt het niet.

Ik heb een abonnement afgesloten bij CD tegen prijs x. Klanten na mij krijgen prijs 3x want dat zijn de nieuwe prijzen. Ik als eerdere klant heb nog steeds de afspraak dat ik prijs x betaal. CD zou wel gek zijn om mijn prijs van prijs x in een keer te verhogen naar prijs 3x. Nee dat doen ze over een aantal jaren verspreid want anders krijgt men te veel opzeggingen.

Het komt er dan dus op neer dat ik een verhoging van zo'n 300% krijg verspreid over een aantal jaren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee wat ik graag wil zien is dat CD stopt met 2 maatjes meten en iedereen gelijk behandeld dus ook iedereen gelijke prijzen. Nu betaald de ene klant lekker voor de andere klant omdat tot soms wel 10 euro goedkoper kijkt met hetzelfde pakket. Dus of iedereen met korting omhoog of iedereen zonder korting omlaag. En dan het liefst het laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Cees, dat is een ontiegelijk slecht excuus!  Dit kan bij andere aanbieders ook en die hoor je ook niet over klagen. En dat terwijl CDS al 2x zoveel vraagt als bijv. ziggo waar je wel hetzelfde pakket krijgt op alle kaarten.  Dan hebben we het nog niet over de 50 euro administratie kosten. Je moet bijna een "steekje los" hebben om nog een abonnement te nemen bij deze club. 

Het is een exclusief probleem van een satelliet aanbieder.

 

Met kabel is het probleem kleiner, omdat je altijd een basis aansluiting nodig hebt voor signaal.

Een extra kaart gaat zonder die aansluiting geen beeld geven.

 

Er zijn er op dit forum genoeg voorbij gekomen die trots vertelden dat ze al jaren op de 2e  of 3e kaart keken van pa of ma, en ook al jaren uit huis waren vertrokken.

Gevraagd naar hun argument kwam er altijd als antwoord: waarom het volle pond betalen als het zo ook gaat.

 

Het liefst zou CD de 2e en 3e kaarten compleet afschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit dus!

 

Zolang het nog blijft werken op een VU+ met oscam, dan blijf ik nog klant bij CD.

Ik heb hier ook ziggo dus ben niet afhankelijk van de CD club en zolang ik nog kan spelen met de VU+ vind ik het prima.

Als 1.50 de meerprijs is en de garantie dat ik nog een snelle box kan gebruiken met multimedia mogelijkheden, dan hoor je mij niet klagen.

Maar zodra die Ci+ troep er door komt, ben ik vertrokken.

Hier sluit ik me bij aan, zodra de CI module verplicht wordt ben ik meteen weg.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ergste is gewoon je hebt een prijs afgesproken voor 2 jaar met CD, en CD verhoogd het zomaar en dat hebben ze goed gedaan want hier is de opzegging ook allang binnen.,

ik wens iedereen met CD veel plezier want de restricties worden erger en de prijs gaat omhoog goed bezig CD toppy.

 

Dat er nog vele opzeggingen mogen volgen. stelletje prutsers daar.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee wat ik graag wil zien is dat CD stopt met 2 maatjes meten en iedereen gelijk behandeld dus ook iedereen gelijke prijzen. Nu betaald de ene klant lekker voor de andere klant omdat tot soms wel 10 euro goedkoper kijkt met hetzelfde pakket. Dus of iedereen met korting omhoog of iedereen zonder korting omlaag. En dan het liefst het laatste.

Maar zo werkt het nooit.  Met tijdschriften abonnementen internetabonnementen, met stroom- en gasprijzen etc etc heb je dat toch ook.

 

Of dit goed of fout is, is ingewikkelder dan er met ja of nee op te antwoorden.

In De DDR had alles zijn vaste prijs, het stond op alle producten voorgedrukt.  Het was een rustige situatie, en voelde je nooit (of altijd?) bekocht...  Hier en nu is dat anders, en kan je onderhandelen, en dan een contract voor een bepaalde tijd afsluiten.

Ik zal vrijwel zeker een andere prijs voor mijn stroom betalen dan mijn buren... is dat eerlijk? Wat is eerlijk?...  ik heb een afspraak gemaakt met het bedrijf over een prijs, en hun waren het daarmee eens. Resultaat, een legaal contract.  Je kan ook niets doen, en dan betaal je het volle pond....  Dat is ook zo bij Canal Digitaal.  Dus zolang het mogelijk is, en je wil het abonnement graag hebben, kan je er alleen maar bij winnen door goed te onderhandelen.   Moet je daarom boos zijn op "anderen" die minder betalen?  Mijn antwoord daarop is "nee" je moet alleen boos op jezelf zijn, dat jij niet of onvoldoende onderhandeld hebt.  Zo werkt de maatschappij.

Ga je werken, heb je (in zweden toch) meestal vooraf een gesprek over je salaris...  ook zoiets, en dan is de hoogte van het salaris in Zweden desondanks dat, veel minder geheimzinnig dan in Nederland het geval is.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet over onderhandelen maar over een prijsverhoging doorgevoerd door CD bij klanten met een 2de kaart voor 4.50.

 

Dit is niet eerlijk omdat deze verhoging voor alle klanten met een 2de kaart moet gelden.

 

Inflatie kan een reden zijn waarom de kosten stijgen, CD laat hier duidelijk zien dat zij onderscheid maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2e kaart kost 9,50 per maand dus ben je met 1 euro meer(5,50) nog altijd stukken goedkoper uit. Jij wilt hier zeggen dat de 2e kaart naar 10,50 moet omdat dan dan eerlijker zou zijn. Ik vind juist dat iedereen die 9,50 moet gaan betalen want dat is wat de 2e kaart kost en dan is het ook eerlijk aangezien dan gewoon iedereen hetzelfde betaald.

 

Eigenlijk stelt die 1 euro verhoging dan ook niet veel voor.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar waar maak jij je druk om ? bel CD en zeg dat je wilt verlengen en beding ook korting iedereen blij, en tja ik ben zeer blij dat ik er nu vanaf ben dat gelieg en draaierij bij die club ben ik echt wel zat geworden. en nogmaals die verhoging heeft mij doen besluiten om de boel op te zeggen en dat recht had ik ook per 30 Maart is het over en uit heb je nog interesse in 3 losse kaarten ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je betaald niet het volle tarief zoals ik en velen dus je hebt geen recht van spreken. Zeuren omdat een stuk korting omlaag gaat?

Dat op zich maakt niets uit. Bij de onderhandelingen is blijkbaar afgesproken voor 2 jaar klant te blijven in ruil voor een korting. Dan kan je als provider niet ineens een tijdje later op de proppen komen met een verhoging.

 

Ik las hier overigens dat je alleen kan opzeggen voor de kaarten die je hebt. Dat op zich is raar. Wijzig je ook maar iets aan je abonnement dan zie je meteen dat je voor alle kaarten ineens weer een jaar moet wachten alvorens je kan opzeggen. Dan lijkt het mij niet meer als logisch dat als er een prijsverhoging zich aandoet voor een van je kaarten en je er dan vanaf wil je meteen je hele abonnement kan opzeggen.

Maar goed, zo zal het wel niet werken bij Canal Digitaal...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat op zich maakt niets uit. Bij de onderhandelingen is blijkbaar afgesproken voor 2 jaar klant te blijven in ruil voor een korting. Dan kan je als provider niet ineens een tijdje later op de proppen komen met een verhoging.

 

Ik las hier overigens dat je alleen kan opzeggen voor de kaarten die je hebt. Dat op zich is raar. Wijzig je ook maar iets aan je abonnement dan zie je meteen dat je voor alle kaarten ineens weer een jaar moet wachten alvorens je kan opzeggen. Dan lijkt het mij niet meer als logisch dat als er een prijsverhoging zich aandoet voor een van je kaarten en je er dan vanaf wil je meteen je hele abonnement kan opzeggen.

Maar goed, zo zal het wel niet werken bij Canal Digitaal...

Mijn reacties zijn enkel gebasseerd op de prijzen die CD handhaaft, dat de problematiek veel verder gaat blijkt wel weer uit een aantal reacties die ik gelezen heb maar daar heb ik het niet over gehad en is ook niet mijn bedoeling het daar over te hebben. Dan gaat er waarschijnlijk een beerputje open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...