Ga naar inhoud


Prijsverhoging bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Denk dat ze niet verwacht hadden dat er vele op zouden stappen door die prijsverhoging ze hadden beter de oude prijs kunnen laten had meer opgebracht denk ik.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elke abonnee levert geld op, ook degene die korting genieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die niet meer willen betalen raak je uiteindelijk toch kwijt dus daar zou ik niet op rekenen als provider zijnde. De mensen die nu opzeggen willen nooit te nimmer de huidige prijs betalen en daar kunnen ze geen rekening meer mee gaan houden bij CD omdat het nu gewoon oneerlijk geregeld is allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan je denkwijze niet volgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een financieel plaatje, Penthe. Zomaar een voorbeeldje. Bv. eerst de afbouw van het STB na de vele prijsverhogingen richting het volgende pakket.

 

Stel je hebt 1000 STB-kijkers die 8 € per maand betalen. Inkomsten 8000 €.

Je wilt ze naar Basis hebben voor 20 € per maand. Inkomsten 20000 €. Maar 80% heeft geen enkel belang bij die extra's en zegt op, blijft over 4000 €.

Dat doe je dus niet, je biedt ze 10 € per maand aan. Inkomsten 10000 €. Maar 10 % ziet dat niet zitten en zegt op, blijft over 9000 €.

Winst dus.

 

Nu verhoog je voor die mensen het tarief.

 

Stel je hebt 1000 ex-STB-ers die nu 10 € per maand betalen. Inkomsten 10000 €

Verhoog je het naar 20 € dan ontvang je 20000 €. Maar 80% ziet dat niet zitten en zegt op, blijft over 4000 €

Dus je verhoogt het met 2 € en vangt 12000 €. Maar 10 % haakt af, blijft over 11800 €.

Winst dus.

 

Zo werken dit soort dingen. Eerlijk of niet eerlijk telt niet.

De mensen die vanaf het begin een Basis-pakket wilden hadden het geld er voor over. Degenen die een STB-pakket al meer dan genoeg vonden waren bereid er 8 € voor te betalen en kun je echt niet opeens 20 € laten betalen voor hetzelfde plus een beetje waar ze geen enkele interesse voor hadden en hebben.

 

Hoeveel er overblijven na een gelijkmatige verhoging naar 20 €, wat tegen die tijd mogelijk 25 € of meer zal zijn, is ook een financiële overweging.

Niet meer en niet minder.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mensen die niet meer willen betalen raak je uiteindelijk toch kwijt

Oja denk je dat, en vooral waarom ?

ik denk dat je het anders moet zien sommige mensen hebben niet zo nodig een groot pakket nodig en die hou je nu wel klant, anders waaronder ikzelf heb er nu genoeg van. je spreekt een prijs af voor 2 jaar en hun verhogen die prijs binnen die 2 jaar daar klopt dus niks van al zou het maar 30 cent zijn is het nog niet goed te praten.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nooit leuk als je een prijsverhoging krijgt van je abonnement maar als je al een korting hebt van €5,-/maand op de extra kaart (€4,50 i.p.v. €9,50), dan vind ik het een zielige vertoning om nu te gaan zitten klagen als je abonnement van de extra kaart €1,-/maand omhoog gaat. Je hebt dan nog steeds een korting van €4,-/maand t.o.v. de reguliere prijs.

 

Nee, je zegt het verkeerd. Die extra kaart kostte ooit € 2,50 en zal worden verhoogt naar €9,50. Kortom een verhoging van zo'n 300% over een paar jaar uitgesmeerd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

velen menen dat het gras groener is aan de andere kant , ik ben ook al weg geweest van canaldigitaal en tv Vlaanderen en toch kom ik na een periode terug naar de sat.

Gewoon het gemak van vele zenders en daar dan nog eens je ned en bel pakketje samen bij ipv een bakje voor die provider en dan nog eens voor een andere enz.... Maar ja dat laatste kan misschien nog ooit veranderen , maar dan proberen we het met de ci cam .

En geloof me het zal toch overal,ongeveer even duur worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot voordeel van CDS is dat je buitenshuis kunt kijken. Altijd fijn om op vakantie dat te kunnen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mojo, je staat klinkklare onzin te verkondigen.
In de tijd dat de extra kaart €2,50 kostte, had je geen HD-zenders op de kaart.
Omdat de SD-zenders van lieverlee verdwenen, zijn alle SD-zenders op de extra kaart in de loop van de tijd vervangen door HD-zenders. Zenders waar je in feite niet voor betaald want wilde je die wel ontvangen, dan moest je het extra HD-pakket op de extra kaart er bij nemen van €5,-/maand.
Desondanks heeft CanalDigitaal de prijs tot nu toe niet verhoogd en heb je dus al die tijd een korting gehad van €5,-/maand. Je kunt dus moeilijk beweren dat er een prijsverhoging 300% is want het gaat om een heel ander zenderpakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite snijdt CD met deze verhogingen zichzelf in de vingers. Mensen die langere (2 jaars) contracten hadden geven ze nu gelegenheid op te zeggen. Voor mij geldt dat ook ondanks dat mijn contract nog tot eind december loopt. Vorige maand heb ik me aangemeld voor een overstap van Telfort naar NLEx vanwege hogere internetsnelheid naar 100Mbit als hoofdreden. Heel toevallig zit daar IPTV bij omdta z emaar één totaalpakket aanbieden voor dezelfde lage prijs. Ik was van plan IPTV en de meegeleverde ontvanger helemaal niet te gaan gebruiken omdat ik CD had, maar nu ik er eerder vanaf kan scheelt me dat gewoon even 9x € 13,95 = € 125,55, wat CD dus nu misloopt.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD is gewoon een scheef/recht trekker en zeer oneerlijk.

 

Door abo's scheef te trekken proberen ze veel te verdienen dat is hun werkwijze.

 

Dus eerst iets scheef maken en dan langzaam recht trekken.

 

Hebben de klanten van CD met een 2de kaart voor 9.50 euro per maand ook een verhoging gekregen?

 

Dan zou het namelijk eerlijk zijn.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...