Ga naar inhoud


Prijsverhoging bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De 2e kaart kost 9,50 per maand dus ben je met 1 euro meer(5,50) nog altijd stukken goedkoper uit. Jij wilt hier zeggen dat de 2e kaart naar 10,50 moet omdat dan dan eerlijker zou zijn. Ik vind juist dat iedereen die 9,50 moet gaan betalen want dat is wat de 2e kaart kost en dan is het ook eerlijk aangezien dan gewoon iedereen hetzelfde betaald.

 

Eigenlijk stelt die 1 euro verhoging dan ook niet veel voor.

 

Die prijsstelling en jouw idee daarbij begrijp ik niet zo goed. Er zijn zat providers waar je een tweede kaart krijgt (dus niet hoeft te kopen a 99 euro en vervolgens deze ook nog a 29 euro mag laten activeren) en waar je dan een klein bedrag per maand voor betaalt om dezelfde zenders mee te kunnen kijken.

 

Er zijn ook bedrijven (dat worden er helaas steeds minder) die het waarderen dat je al jaren klant bent en die geven je het idee dat men blij is dat je bij hun klant bent. Dat gevoel heb ik toen ik klant was van Canal Digitaal nooit gehad. Dat je als provider wat voor deze trouwe klanten doet zou ik heel normaal vinden.

 

Canal Digitaal had je ook de mogelijkheid kunnen bieden om voor 2 of 3 euro per maand meer meerdere sids tegelijk te kunnen decoderen met je ene kaartje, daar zouden de meeste gebruikers hier ook voldoende aan hebben. Maar in plaats daarvan zien ze liever dat je een kaartje koopt  (kassa) en dan nog een keer een apart abonnement op die kaart afsluit (alweer kassa).

 

Dat klanten daar op een gegeven moment beu van zijn kan ik me heel goed voorstellen.

 

Vervolgens zie je sommige kanalen al achter nog scherpere encryptie gezet worden zodat je verplicht wordt om met een cam module die kanalen te kunnen kijken (en dus of 1 kanaal kijken of 1 opnemen wegens de beperkingen van een cam) kan je straks nog minder met je abonnement. En reken maar dat die weg wordt doorgezet, alleen wanneer die dag zal komen dat wordt angstvallig stil gehouden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 2e kaart kost 9,50 per maand dus ben je met 1 euro meer(5,50) nog altijd stukken goedkoper uit. Jij wilt hier zeggen dat de 2e kaart naar 10,50 moet omdat dan dan eerlijker zou zijn. Ik vind juist dat iedereen die 9,50 moet gaan betalen want dat is wat de 2e kaart kost en dan is het ook eerlijk aangezien dan gewoon iedereen hetzelfde betaald.

 

Eigenlijk stelt die 1 euro verhoging dan ook niet veel voor.

 

Jij kunt zo bij cd gaan werken.

 

Ik ben het niet met jouw eens.

 

De 2de kaart kost voor klanten die langer lid zijn 4.50 en voor nieuwe klanten 9.50. Met een verschil van 2 zenders.

 

Ik vind ook dat iedereen het zelfde moet betalen maar dat vind CD dan weer niet.

 

Klanten die over gingen van het STBP naar het Basis pakket betalen 10 euro in plaats van 15.95.

 

Ook dit slaat gewoon nergens op.

 

Je kunt wel steeds zeggen wat is 1 euro, maar dat koste het ook niet toen deze mensen klant werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze thread, zegt men dat content providers steeds meer geld willen. Wat ik niet begrijp (kan aan mij liggen) dat in het analoog tijdperk, de 4 commerciële zenders na aankoop van luxcrypt decoder, gratis te ontvangen waren, nml rtl4,5, veronica en sbs 6. Daar waren destijds 4! transponders voor nodig. Nu met de digitalisering, waar al die rotzooi op 1! transponnder kan, moet nu plots zoveel geld kosten.

Voor degene die niet weten wat een luxcypt decoder is, hier een afbeelding:

post-40019-0-32044400-1489084191.jpg

Kan mij iemand verklaren, waarom dit vroeger gratis kon, en nu zo'n geld kost, terwijl de programma's nu veel achteruit zijn gegaan t.o.v. vroeger in het analoog tijdperk?

Of heeft dit alles te maken, omdat een leuke Nederlander beslist heeft, dat een aanbieder 30 zenders moeten aanbieden? vroeger zorgde voorgenoemde zelf voor de verspreiding van het signaal, en nu gebeurd dit via cd,waarom?

Het is misschien top offic, maar sinds diverse zenders met een sat aanbieder werken, wordt alles duurder, omdat de tussenpersonen ook geld willen zien.

Niet dat alles gratis moet, maar de tijd van minimaal 30 zenders moet dringend afgeschaft worden, en een abonnement a la carte.

ik hoor ze al schreeuwen dat is niet haalbaar, maar waarom ging het 25 jaar geleden wel??????

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kunt zo bij cd gaan werken.

 

Ik ben het niet met jouw eens.

 

De 2de kaart kost voor klanten die langer lid zijn 4.50 en voor nieuwe klanten 9.50. Met een verschil van 2 zenders.

 

Ik vind ook dat iedereen het zelfde moet betalen maar dat vind CD dan weer niet.

 

Klanten die over gingen van het STBP naar het Basis pakket betalen 10 euro in plaats van 15.95.

 

Ook dit slaat gewoon nergens op.

 

Je kunt wel steeds zeggen wat is 1 euro, maar dat koste het ook niet toen deze mensen klant werden.

Als ik je zo lees spreek je jezelf tegen. De kaart kost met HD (5 euro) 9,50. Ik ben sinds 2000 klant van CD en voor mij hebben ze na tig telefoontjes nog nooits iets gedaan om het goedkoper te maken ik kon echter wel gewoon opzeggen. Daarom zeg ik ook dat ze met 2 maten meten, misschien heb ik dan toevallig elke keer de verkeerde operator aan de telefoon gehad? Ook hebben ze mij in al die jaren nog nooit een aanbieding gedaan om goedkoper te kijken als vaste klant, dus ben ik nu van mening dat iedereen gewoon het zelfde moet betalen zoals ik dat moet doen. Nogmaals ik kijk puur naar de huidige prijzen en niets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel ze op en zeg zogenaamd op, wedden dat ze je een aanbieding doen.

Tenzij de kaart op een spaans adres staat. Want dan hebben ze je gewoon bij de kloten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kan mij iemand verklaren, waarom dit vroeger gratis kon, en nu zo'n geld kost, terwijl de programma's nu veel achteruit zijn gegaan t.o.v. vroeger in het analoog tijdperk?

 

Dat is simpel: In die tijd bood alleen de satelliet toegang tot de NL kabelnetten. Om geld te verdienen was uitzenden op de kabel een harde eis en dus moesten die zenders voor eigen kosten satellietverspreiding betalen. Dat enkele individuele satellietkijkers gratis konden kijken was bijzaak.

 

Tegenwoordig gaat de aanvoer naar de kabelnetten over glasvezel, satellietdistributie is dus extra en moet  betaald worden door die  satellietkijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er nog een in de kelder liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat ? Je kunt net zo goed een adres in Spanje opgeven als een adres in NL

Zelfs verzenden naar Spanje is in mijn geval geen probleem geweest.

Afhankelijkheidsfactor want in Spanje heb je geen alternatief

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...