Ga naar inhoud


Nieuwe zenderpakketten : Vol en Bomvol


Noordzee

Aanbevolen berichten


Ben ik ook benieuwd na, ben nu een maand lid en net voor het eerst betaald. Eens kijken of ik automatisch een kaartje thuis gestuurd krijg. Zie het nergens op hun eigen website staan.

 

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze schrijven;

 

  1. Wat krijg ik nog meer?Je abonnement is inclusief gratis toegang tot het hele satelliet programma-aanbod (afhankelijk van soort ontvangstapparatuur)

bron:  https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/

 

Op de website staat niets over het gratis toesturen van een smartcard. 

 

In het persbericht stond dit wel: 

 

 

Smartcard

Beide abonnementen geven ook toegang tot het volledige satelliettelevisieaanbod. Na de maand gratis kijken ontvangt de consument de smartcard die nodig is om zelf het satellietproduct te installeren.

 

bron: 

https://mediamagazine.nl/canal-digitaal-komt-met-online-tv-abonnementen-vol-en-bomvol/

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf toch benieuwd wat ze bedoelen met het hele satelliet-aanbod.

Is er al een maand voorbij, dus heeft iemand al een smartcard ontvangen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook wel benieuwd wat voor kaart deze abonnee's gaan ontvangen. Ik hoop op de vertrouwde Seca3 kaart.

<Overpeinzing>

Seca3 kaart voor de standaard zenders in Seca3 only zonder CWOE

Steeds meer premium zal alleen in Nagra of zelfs Viaccess worden uitgezonden. Zo wordt VOL steaks het oude STB pakket en BOMVOL het FamilieHD pakket

Dit laten ze dan gewoon in Seca3 draaien tot ??????

Rest alleen via Viaccess

<\Overpeinzing>

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het allemaal zo doorlees, dan lijkt het er op dat Canal Digitaal volledig van de satelliet gaat uitfaseren op de extern te ontvangen kanalen na. Het zal wel even duren, het lijkt op een overgang van Seca2 naar Seca3, maar dan naar IPTV, je hebt dan alleen nog een kaart voor de niet door Canal Digitaal aangevoerde zenders op satelliet nodig.

 

Het is een beetje koffiedik kijken, als mijn gevoel klopt, dan trekt Joyne op een gegeven moment aan het langste eind. Canal Digitaal brengt al IPTV,, dus die stap is zo gemaakt. Mocht het bedrijf in twee worden gesplitst, dan even  een faillissement voor de satelliet en ze zijn van al het "gezeur" af en hebben met niemand contractuele verplichtingen. Ik vraag mij alleen af hoe lang ze dat op IPTV zullen volhouden, zeker als het via Online door gezet gaat worden.

 

Het is een gevoel met een gedachte, maar het zou mij niets verbazen, zeker niet met wat voor fratsen ze al gedaan hebben.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal wel een beperkt aantal zenders worden met de tijd op satelliet en de rest via IPTV optie,

de belangrijkste zenders op Sat nog (NPO en commerciëlen) en de rest via ip, kost hen een transponder minder en zo kunnen ze de kosten wat verlagen, 

vrees dat het aantal klanten elk jaar daalt dat ze het moeilijk krijgen om enkel Sat te verkopen nog en ze IPTV als oplossing zien, 

kost hen minder dan een transponder huren.

we zien wel zeker met enkele jaren.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

@digitaal kijker,

 

Het is mijn gevoel, mijn gedachte.

 

Canal Digitaal is al actief op IPTV via ADSL van Online wat door T-Mobile aan Canal Digitaal verkocht is, als ik het goed lees, dan zijn het meestal klachten in welke vorm dan ook. T-Mobile heeft de ADSL van Vodafone over genomen, die moest er van af door de fusie met Ziggo. Nu willen T-Mobile en Tele2 met elkaar trouwen, dat mag (nog) niet, zeker niet met een dubbel ADSL netwerk. Daar komt bij dat Tele2 voor een prikkie wat nog een hoop geld is, 4G op de 800MHz. heeft bemachtigd om de concurrentie op de mobiele telefoonmarkt weer op gang te brengen. Op zo'n lage frequentie 4G aanbieden, dat is een koopje voor Tele2 geweest. Ze hebben minder masten nodig, wel is het zo dat het geen brede frequentie is, maar in 2020 komt er weer meer bij door DVB-T naar DVB-T2 moet, beter bekend onder de naam Digitenne, en dan ook nog in MPEG4 en op een ander stuk frequentie dan ze nu nog zitten, al moet daar ook even ruimte gemaakt worden voor de gebruiker aldaar wat niets met RTV of Mobiele telefonie/data te maken heeft.

 

Dat het aantal klanten flink gedaald is ten opzichte van ooit 1 miljoen onder het motto "Er hangt iets moois in de lucht", dat is een feit, maar ze weten donders goed dat ze het niet te gek moeten maken, want dan ben je voorgoed al je klanten kwijt en is het einde verhaal met Canal Digitaal. Ik denk niet dat ze het zover laten komen, er zitten tenslotte aardig wat abonnees in het buitenland, ook vakantiegangers, ook staanplaatshouders op de Nederlandse campings. Die drie groepen abonnees moet je het niet lastig maken, dan zijn ze heel snel vertrokken. Het probleem met die drie groepen is dat ze meestal geen of traag internet hebben, dan gaat het kijken via een internetverbinding erg lastig worden, vooral door de wifi die op campings gedeeld wordt.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk heel simpel. Doet M7 nietsdsn juist gaat Canal Digitaal het op langere termijn niet overleven. Satelliet alleen is geen toekomstvast verdienmodel meer. Internet gaat de komende jaren veel terrein van satelliet overnemen. Dit is het gevolg van Europees beleid waarbij met forse subsidies snel breedbandinternet binnen vijf jaar in elke Europese woning aanwezig dient te zijn. Dan wel via een vast netwerk (kabel/glasvezel) of mobiel (4G/5G). Dus ook voor de op dit moment nog core-doelgroepen (buitengebied, expats en recreatie) wordt IPTV meer en meer een alternatief. Satelliet zal hierdoor terrein als distributieplatform voor abonnementsdiensten gaan verliezen. Het zal zeker nog blijven voor verspreiding van FTA-zenders en als aanvoersignaal van, in de toekomst met name, UHD-zenders. In dit hele verhaal hebben Nederlandse satelliettelevisie-aanbieders ook nog eens het nadeel dat Nederland op dit moment al een zeer dicht bekabeld land is en de glasvezelnetwerken in buitengebieden (en dus ook bij campings) als paddestoelen uit de grond vliegen.

 

Ik weet dat het voor de echte satellietkijker vloeken in de kerk is maar de hybride sat/IPTV-strategie van M7 is een goede manier op een toekomstvast verdienmodel op te tuigen. Daarbij zullen de belangrijkste zenders via satelliet zichtbaar blijven en de overige zenders via IPTV aangeleverd worden, nu mand de functionaliteit van de hybride interactieve decoder van Canal Digitaal best nog wel wat verbeterd worden maar ze hebben het al aardig voor elkaar om satelliet en IPTV zenders gecombineerd in de lijst te zetten. En zou je niet beter weten dan heb je als gebruiker ook niet echt door of een zender nu via satelliet of internet wordt aangeleverd. Het voordeel van de hybride strategie is dan fat Canal Dihitaal honderden FTA-zenders op Astra1/Astra2/Hotbird zonder extra kosten kan laten meeliften in het zenderaanbod. Overigens is M7 niet de enige aanbieder in Nederland die hybride tv-diensten gaat aanbieden. Ook Ziggo gaat met de nieuwe Mediabox kabel met IPTV combineren. En EQT doet dit op dit moment al bij Delta.

 

 

  • Like 1

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal, Satwatcher. Ik vermoed dat jij gelijk hebt met de veronderstelling dat er in de komende vijf jaar veel gaat veranderen. Eigenlijk heeft de verandering ook bij CanalDigitaal al de eerste fase achter de rug.  

 

De combinatie satelliet/IPTV is kostenbesparend. Vandaar dat ze waarschijnlijk VOL en BOMVOL goedkoper op de markt gaan zetten dan de oude satelliet-TV-pakketten. Wel vind ik de huidige aanpak niet goed met betrekking tot de huidige klanten. Eerst verhogen ze voor veel klanten met een Start-HD-pakket per 1 juli 2018 de prijs van 10 euro naar 13 Euro. (Nee, dat is geen verlaging van een korting. Die discussie is eerder gevoerd)  En slechts vijf dagen later bieden ze precies dezelfde zenders (dus zonder Fox Sport Eredivisie) aan voor alleen nieuwe klanten voor 9,95 onder de naam VOL.

 

Geef dan ook de bestaande klanten die prijs en verander desnoods de naam van ons pakket voor de vierde keer in vier jaar tijd. (HD-Actiepakket > HD-Light-pakket > Basis-pakket > Start HD-pakket --> VOL)  Dat ze een aantal minder bekeken zenders dan gaan verplaatsen van de satelliet naar IPTV  vind ik zelf geen probleem als daarmee de abonnementsprijs vast blijft staan op de ons beloofde VASTE prijs van 10 Euro per maand. Zolang de 10 belangrijkste zenders maar in HD op de satelliet blijven is dat voor veel klanten voldoende. De IPTV-zenders zouden dan een leuk extraatje zijn.  Diezelfde klanten hadden namelijk in het verleden ook een abonnement op 10  (SETTOPBOX) of 14 (HD_Actie/HD-Light) zenders.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het beleid wel te verklaren. Ga je het nieuwe goedkopere Bom- of Bomvol-abonnement afnemen dan koop je feitelijk een OTT-abonnement met als ‘gratis’ bijproduct satelliettelevisie. Het inkrimpen van het satellietaanbod gaat in dat geval gepaard met minder juridische haken en ogen. Bij de oude abonnementsvormen hen je satelliet met als ‘gratis’ bijproduct OTT. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Satwatcher:

Op zich is het beleid wel te verklaren. Ga je het nieuwe goedkopere Bom- of Bomvol-abonnement afnemen dan koop je feitelijk een OTT-abonnement met als ‘gratis’ bijproduct satelliettelevisie. Het inkrimpen van het satellietaanbod gaat in dat geval gepaard met minder juridische haken en ogen. Bij de oude abonnementsvormen hen je satelliet met als ‘gratis’ bijproduct OTT. 

 

Prima, maar vooralsnog willen ze niet bestaande klanten -na een verzoek daartoe- overzetten van Start-HD-pakket naar VOL. Terwijl dat voor hun nauwelijks werk oplevert en zelfs het versturen van een smartcard overbodig maakt. Want deze smartcard is namelijk al in het bezit van de klant.

  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...