Ga naar inhoud


Nieuwe zenderpakketten : Vol en Bomvol


Noordzee

Aanbevolen berichten

Ik ben opgestapt toen ik met mijn kaart ondanks TopHD een aantal zenders niet meer kon kijken. Ik heb niks aan CI of gecertificeerde ontvanger want daarmee kon ik in huis niet delen. 

Als blijkt dat nieuwe vol/bomvol abonnee's straks een Seca3 kaart ontvangen zou ik dat schandalig vinden t.o.v. oude abonnee's. Bij sat aanmelding kun je niet meer kiezen voor een losse kaart.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou het even de tijd geven. Deze stap is duidelijk een wending: Niet alleen is het een terugkeer naar Seca, maar ook een terugkeer naar verkoop van kaarten zonder CI. Ik denk dat het te vroeg is om te concluderen dat Canal Digitaal bestaande klanten Seca3 zal blijven onthouden. Er zijn ook nog weinig details bevestigd. Het enige wat we weten is dat het losse kaarten gaan worden en dat het haast niet anders kan dat het om Seca3 gaat. In de komende weken moeten de details bekend worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas weekje extra wachten op de smartcard ben ik bang, net een mailtje ontvangen :

 



Welkom bij Canal Digitaal! Leuk dat je via ons sport, reality, nieuws, docu's en films gaat kijken.

Helaas heb je na het aanmelden niet direct kunnen kijken. Excuses hiervoor, dit lag aan een storing die inmiddels is verholpen.

We vinden het wel heel vervelend en willen je ter compensatie graag een extra week gratis tv-kijken aanbieden. Dit komt bovenop je maand gratis.

Tot slot, je hoeft hier niets voor te doen, wij zorgen ervoor dat het doorgevoerd wordt en dat het op je nota staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel nieuwsgierig hoe dit loopt en precies werkt, ik heb ook geklaagd bij Canal Digitaal, ik zat niet te wachten op veel pulpzenders en een verhoging van 30% (van € 10,- naar € 13,- per maand).

 

Mijn TV staat tegenwoordig meer uit dan aan, te veel andere belangrijkere zaken aan mijn hoofd, maar als echte Hollander, als het goedkoper kan, graag!!! Minder zenders zou voor mij niets eens een probleem zijn, vaak kijk ik niet eens verder dan de NPO die via DVB-T gratis te ontvangen is, vanaf volgend jaar via DVB-T2. Toch maak ik soms een uitstapje naar pulp-TV, niet omdat het moet, maar omdat er geen zak aan op NPO TV is. De betere zenders zijn FTA, en dan vooral op de Astra 2 te ontvangen.

 

Ik ben tot de lancering van DVB-T2 zo nu en dan nog via de satelliet aan het kijken, daarna is het nog maar de vraag of Canal Digitaal geen lange Pinokkio neus heeft, al vindt ik die al aardig lang (€ 10,- vaste prijs voor het HD-Light pakket wat tegenwoordig Start HD genoemd wordt).

 

Ik volg dit topic met volle aandacht.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-7-2018 om 14:51 zei Zuppelan:

Niet alleen is het een terugkeer naar Seca, maar ook een terugkeer naar verkoop van kaarten zonder CI.

 

Ze zijn niet los te koop, maar wellicht hebben nog zo veel Seca kaarten dat ze die voorraad nu gebruiken om IPTV met satelliet te promoten. Als ze dan over enige tijd de Seca/Nagra codering  uitschakelen moeten de IPTV kijkers maar een CI module kopen als ze toch nog via satelliet willen kijken. Voor die groep is satelliet TV een 'gratis' extra, dus is de switch naar CI module gemakkelijker te verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

iemand ergens een lijst van zenders gevonden die in vol of bomvol zitten? Kreten als het zal wel gelijk zijn aan pakket x of pakket y daar hecht ik niet zoveel waarde aan. En wat ik bijzonder vind is dat je online een abonnement kan afsluiten, maar voor opzeggen moet je bellen. Dat zou anno 2018 toch echt anders moeten kunnen lijkt mij.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei wiz:

En wat ik bijzonder vind is dat je online een abonnement kan afsluiten, maar voor opzeggen moet je bellen. Dat zou anno 2018 toch echt anders moeten kunnen lijkt mij.

 

 

 

Wettelijk gezien moet je via de zelfde weg dat je een abonnement aan gegaan bent ook kunnen  opzeggen, de praktijk is helaas regelmatig anders.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei wiz:

iemand ergens een lijst van zenders gevonden die in vol of bomvol zitten? Kreten als het zal wel gelijk zijn aan pakket x of pakket y daar hecht ik niet zoveel waarde aan. En wat ik bijzonder vind is dat je online een abonnement kan afsluiten, maar voor opzeggen moet je bellen. Dat zou anno 2018 toch echt anders moeten kunnen lijkt mij.

 

 

op de dag dat het pas gelanceerd werd was er in de middag nog een zenderlijst online op de site met het aanbod aan zenders, maar ze hebben die kennelijk er snel af gedaan, waarom is de grote vraag nog.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-7-2018 om 11:54 zei zeeteefje:

 

Ze zijn niet los te koop, maar wellicht hebben nog zo veel Seca kaarten dat ze die voorraad nu gebruiken om IPTV met satelliet te promoten. Als ze dan over enige tijd de Seca/Nagra codering  uitschakelen moeten de IPTV kijkers maar een CI module kopen als ze toch nog via satelliet willen kijken. Voor die groep is satelliet TV een 'gratis' extra, dus is de switch naar CI module gemakkelijker te verkopen.

 

Je kunt alles zwart zien, maar zelfs als wat je schrijft klopt, dan is het nog steeds goed nieuws: Er zijn weer kaarten beschikbaar voor wie dat wil en hoe meer kaarten er in het veld staan, hoe lasteriger het is SECA uit te schakelen; op zijn minst is de kans dat het nabij is een stuk kleiner geworden.

 

Maar ik vind het idee dat het om een restpartij gaat helemaal niet logisch. Als ze erg nog wat op voorraad hebben, kunnen ze die zonder problemen bij dealers kwijt, die zitten er om te springen en willen er waarschijnlijk nog een goede prijs voor betalen. Anderszijds is het zo dat gezien de agressiviteit van het aanbod dit grote hoeveelheden nieuwe klanten kan aantrekken, het is niet logisch dat je voor grote groepen nieuwe klanten inplant restpartijen te gebruiken, dat zou slecht doordacht zijn, terwijl dit plan juist redelijk goed doordacht lijkt.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog maar de vraag of het plan goed doordacht is.

 

1. Bij vol en bomvol worden wel het aantal zender vermeld maar niet welke, als je niet weet wat je krijg dan sluit je ook geen abo af.

2. web care vermeld dat vol en bomvol overeenkomen met Basis en Familie HD maar ook dit komt niet overeen met de pakketten Basis HD heeft 60 zenders en Familie HD heeft 77 zenders, vol 45 en bomvol 62 dit zijn er dus minder.

3. Dus het zal wel niet overeenkomen met het Basis en Familie HD pakket want anders zou iedereen met een Basis en Familie HD pakket overstappen naar vol en Bomvol en dat is dan een niet goed doordacht plan.

Mensen die deze pakketten afsluiten weten dus niet wat ze krijgen aan zenders.

Normaal is dit niet.

Als je niet weet wat je krijgt voor je geld dan sluit je ook geen abo af.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.meesterindetaal.nl/wp-content/uploads/2011/07/brochure-CA-OHP.pdf

 

Enkele voorbeelden:
Misleidende reclame
Ten onrechte een keurmerk voeren
Prijzen noemen waarin niet alle
(bijkomende) kosten worden vermeld
Weglaten van belangrijke kenmerken
van het product
Aanbiedingen in de vorm van
‘lokkertjes’,
zonder reële
beschikbaarheid van het product zelf
Agressieve werving van nieuwe
klanten
Een product als ‘gratis’ aanprijzen
terwijl
er toch kosten aan zijn
verbonden
aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2018 om 18:21 zei Noordzee:

Ik lees op diverse websites (Totaal TV/ Mediamagazine) dat er twee online-abonnement gelanceerd worden door Canal Digitaal.

De prijzen : 9,95 voor 45 zenders en 14,95 voor 62 zenders. De laatste is incl. Fox Eredivisie. 

 

Maar nu komt het

Je krijgt ook een smartcard erbij, waarmee je zonder meerkosten de zenders kunt bekijken via de satelliet. 

 

 

De info is inmiddels ook terug te vinden op de website van Canal Digitaal: 

 

https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/

 

 

Zitten ze eerst de klanten weg te jagen door een prijsverhoging van het Start-HD-pakket van 10 euro naar 13 euro.

En nu komen ze weer met een nieuw pakket voor 9,95 op de proppen.

 

 

   

Zonder enig bericht ging mijn abo per 1 juli van 10 euro omhoog naar 13 euro. Op hun website is daar over niets te vinden. Wel over het Start-HD pakket wat wel 22 euro kost. Welk pakket ik heb, is altijd vaag gebleven. Het was ooit eens een aanbieding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei pel:

Zonder enig bericht ging mijn abo per 1 juli van 10 euro omhoog naar 13 euro. Op hun website is daar over niets te vinden. Wel over het Start-HD pakket wat wel 22 euro kost. Welk pakket ik heb, is altijd vaag gebleven. Het was ooit eens een aanbieding.

UPDATE: Even gezocht: Had ooit het STB pakket, het Set Top Box pakket. Daar stopte CD mee en het goedkoopste pakket was toen het HD Start pakket toen via een aanbieding voor de overstappers voor 10 euro, maar nu gaat dat dus naar 13 euro. Maar als je als nieuwkomer nu het HD startpakket wilt, betaal je meer dan 22 euro. Scheelt nogal wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2018 om 23:43 zei Jim87:

Ik vind het ook een heel apart iets, maar ik heb zo'n abonnementje genomen op VOL (toch maandelijks opzegbaar) dus ben benieuwd volgende maand :)

 

Ik heb de komende maand toch nauwelijks tijd om TV te kijken, dus benieuwd wat je bevindingen zijn.

 

5 uur geleden zei erwin05:

Het is nog maar de vraag of het plan goed doordacht is.

 

1. Bij vol en bomvol worden wel het aantal zender vermeld maar niet welke, als je niet weet wat je krijg dan sluit je ook geen abo af.

2. web care vermeld dat vol en bomvol overeenkomen met Basis en Familie HD maar ook dit komt niet overeen met de pakketten Basis HD heeft 60 zenders en Familie HD heeft 77 zenders, vol 45 en bomvol 62 dit zijn er dus minder.

3. Dus het zal wel niet overeenkomen met het Basis en Familie HD pakket want anders zou iedereen met een Basis en Familie HD pakket overstappen naar vol en Bomvol en dat is dan een niet goed doordacht plan.

Mensen die deze pakketten afsluiten weten dus niet wat ze krijgen aan zenders.

Normaal is dit niet.

Als je niet weet wat je krijgt voor je geld dan sluit je ook geen abo af.

 

Niet alle zenders die je op de satelliet hebt in Start, Basis of Familie kan je ook via de app zien (en daarnaast heb je ook zenders op de app die niet op de satelliet zitten).

Maar als ik tel welke zenders via de app te zien zijn die ook gecodeerd (uitz. RTV Drenthe) op de satelliet zitten kom ik bij Start HD op.......45 zenders!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Zuppelan:

Als ze erg nog wat op voorraad hebben, kunnen ze die zonder problemen bij dealers kwijt, die zitten er om te springen en willen er waarschijnlijk nog een goede prijs voor betalen.

 

Jawel, maar dan heb je als consument en dealer juist een goede reden om schadevergoeding/gratis omruil te eisen als die smartcard al binnen 5 jaar nutteloos wordt. Maar wie het 'gratis' krijgt bij een IPTV abonnement heeft geen poot om op te staan, want er is geen schade. Ik zie het juist als bevestiging dat die kaarten hun einde naderen, ze hebben er niks meer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...