Ga naar inhoud


Nieuwe zenderpakketten : Vol en Bomvol


Noordzee

Aanbevolen berichten


Op ‎29‎-‎4‎-‎2019 om 11:46 zei erwin05:

 

Dank, veel pulp, AT5 is op een andere manier te ontvangen, ik denk dat steeds meer stations via OTT FTA uitzenden gaan, reden is dat de kosten voor de adverteerder graag gezien wilt worden, de meeste pulpzenders proberen daar nog wat extra's uit te halen zo lang ze dat vol kunnen houden. Het omslagpunt komt steeds dichterbij gezien het aantal satellietzenders achteruit gaat, wat vervolgens met nog meer troep opgevuld wordt, als dat al lukt.

 

Canal Digitaal heeft meer abonnementen dan Digitenne had ik ergens gelezen, dat is niet zo gek als je weet dat door het geintje van het overstappen van DVB-T naar DVB-T2 ineens per decoder betaald dient te worden, EDPnet heeft mogelijk daardoor volgens mij eerder van dat systeem afscheid genomen. In het begin kon je bij Digitenne en EDPnet 3 smartcards op 1 abonnement hebben zonder dat je daar extra voor hoefde te betalen, later moest daar bij KPN wel per smartcard betaald worden met een maximum van 3. Door om te gaan naar DVB-T2 hebben veel mensen de kosten zo hard zien stijgen dat veel mensen er geen zin meer in hadden, de vraag is hoeveel Canal Digitaal nog aan abonnementen heeft, want als Digitenne in elkaar zakt, dan zal dat ook bij Canal Digitaal gebeuren, alleen maakt niemand bekend hoeveel dat er werkelijk zijn.

 

De publieke omroepen zijn vrij te ontvangen via DVB-T(2) wat in juli de laatste fase in gaat om omgezet te worden, maak een combinatie DVB-T2, FTA van de satelliet en eventueel wat andere mogelijkheden, vraag ik mij af of mensen nog tijd hebben dat allemaal te bekijken.

 

De pakketten VOL en BOMVOL zijn volgens mij een voorbode van dat Canal Digitaal langzaam van de satelliet af gaat, al zal dat nog wel even duren. Het is niet voor niets dat er slechts 1 transponder nog in eigen beheer gehuurd wordt, de rest komt van andere aanbieders.

 

De meeste mensen kijken DVB-T(2) op de camping waar ze meestal een vaste staanplaats hebben, echter denk ik dat het aantal abonnementen veel lager ligt dan de FTA zenders die via DVB-T(2) te bekijken zijn, je bent toch niet voor niets op de camping gaan staan?!

 

Ik denk dat er langzaam een tussenweg ontstaat, OTT FTA, de tijd zal het leren, het aantal abonnementen zal volgens mij voor TV en Radio fors zakken.

 

Wat ze in Groot-Brittannië al een tijd doen via DVB-T(2), dat hadden ze hier net zo goed kunnen doen, alleen dan veilen net zoals met de radiostations gebeurd is, echter gaan die langzaam over in DAB+, maar blijven FTA.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een cable tuner in mijn Mutant HD 51gezet en ontvang nu dus de zenders NPO1 t/m 3 en in mijn geval TV oost allemaal gratis en ik moet zeggen als ik zap tussen canaal digitaal en DVB t2 de kwaliteit van DVB t2 misschien nog wel beter is. Ik heb er een zeer simpele antenne bijgekocht (wel buiten geplaatst) bijna niet te zien. Met de FTA van o.a. Duitsland en de UK is er zeer veel te zien. totale kosten Tuner € 25,00 + antenne € 6,95 gezamenlijk ben ik klaar voor € 31,95 

 

 

Megasat-antenne-M90.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎30‎-‎4‎-‎2019 om 20:48 zei ton68:

Ik heb nu een cable tuner in mijn Mutant HD 51gezet en ontvang nu dus de zenders NPO1 t/m 3 en in mijn geval TV oost allemaal gratis en ik moet zeggen als ik zap tussen canaal digitaal en DVB t2 de kwaliteit van DVB t2 misschien nog wel beter is. Ik heb er een zeer simpele antenne bijgekocht (wel buiten geplaatst) bijna niet te zien. Met de FTA van o.a. Duitsland en de UK is er zeer veel te zien. totale kosten Tuner € 25,00 + antenne € 6,95 gezamenlijk ben ik klaar voor € 31,95 

 

 

Megasat-antenne-M90.jpg

 

Ik heb dat niet geprobeerd, echter twijfel ik niet aan wat je geschreven hebt, CDS is te veel aan het proppen waardoor ze op kwaliteit inleveren.

 

Hier in het westen gaat het pas ergens in juli om naar DVB-T2, misschien tegen die tijd naar een DVB-T2 ontvangertje kijken, of toch misschien volledig omschakelen met een nieuwe satelliet ontvanger als dat nog zinvol is.

 

Hey, een nieuw pakket die je zelf maakt benoem ik nu tot "ZINVOL" !!!

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een eenvoudige ontvanger eerst geprobeerd voordat ik een kabeltuner in de Mutant heb gesleuteld. Wilde eerste weten of het inderdaad werkte. Deze heb ik gekocht (en inmiddels weer doorverkocht) kost iets van max € 30,- deze ontvangt prima alles van Digitenne  dus NPO1 t/m 3 en 1 lokale en wat radiozenders er zit een afstandsbediening bij. Ik heb liever alles in 1 box wat ik nu dus heb maar heb je geen probleem met 2 ontvangers dan is deze zeer gunstig geprijsd en beeldkwaliteit is prima, maar dus een basis ontvangertje zonder poespas en geen echte mogelijkheden maar voor alleen tv kijken prima product. Denk o.a. aan op de camping.

megasat_hd_641_t2_frontansicht.png

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heeft iemand met de bestelling die voor 15 maart is geplaatst problemen met de smartcard voor de satelliet?

 

Kan Vivendi aan wie Canal Digitaal verkocht is hier verandering in brengen?

 

Gaan smartkaarten op korte termijn verdwijnen in opvolging van een ingebouwde kaart? (lees dit bericht dat op Totaal TV staat)

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook. En ik denk velen. Die beslissing zou niet slim zijn. Niet iedereen wil een decoder erbij en er ook nog voor moeten betalen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 5-7-2018 om 18:54 zei zeeteefje:

IPTV die alleen op een mobiel device beschikbaar is en niet op een 'normale' manier op een TV bekeken kan worden is volkomen  nutteloos als abonnementsvorm. Bovendien zal de prijs na een jaar wel flink omhoog gaan, zoals gebruikelijk.

 

We zijn nu ruim een jaar verder, de prijs is nog steeds ongewijzigd. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-11-2019 om 18:13 zei Noordzee:

 

We zijn nu ruim een jaar verder, de prijs is nog steeds ongewijzigd. 

 

 

En jawel

 

De abonnementsvorm Vol wordt twee euro per maand duurder en gaat voor nieuwe abonnees per 1 januari €11,95 per maand kosten. Bestaande abonnees gaan deze nieuwe prijs vanaf 1 januari betalen. De prijs en het zenderaanbod van het abonnement Bomvol blijft gelijk, namelijk €14,95. 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...